Profielwerkstuk Duikboot

Discussie in 'Duikboten' gestart door Erik_en_Caroline, 3 nov 2006.

  1. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    487
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    Sorry Erik,
    Maar dit is ook een Conradnummer.
    De achterste code geeft altijd het boeknummer of in dit geval het internet aan.

    mvg Rene
     
  2. U had het conrad bestelnummer er al bijgezet zie ik, dat heb ik over het hoofd gezien, excuses.
    Dat is echter een bouwpakket, ik denk toch dat ik voor de in elkaar gezette en geteste versie ga om verdere problemen te voorkomen, ook al is het iets duurder.
    Maar bedankt in ieder geval! Even nog met Caroline overleggen en dan moeten we die maar aanschaffen.
    Vervelend is wel dat ik dan nog een te lage bestelwaarde heb en dus 8 euro toeslag moet betalen.

    Groetjes Erik
     
  3. Oke omdat we iets verkeerds gekocht hebben kunnen we nog niet veel laten zien, maar uit verveling plaats ik dan toch maar even een foto van onze geimproviseerde servodraadjes en een pijl gemaakt van ledjes. Het is de bedoeling, als we nog tijd over hebben, dat er een pijl naar beneden gaat branden als de duikboot duikt, en eentje omhoog als hij weer boven komt ;-).

    [​IMG]

    http://members.lycos.nl/erikkieh/images/Ledpijl_achterkant.jpg

    http://members.lycos.nl/erikkieh/images/Servodraadjes.jpg

    Allemaal vrij primitief, maar als het maar werkt :p
     
  4. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Als ik dit zo lees hebben jullie nog flink wat werk te doen. Succes ermee :p
    Het brengt een hoop herinneringen terug van mijn eigen geklungel met onze sub. (Wij hadden met onze groep wel het voordeel dat ik al beetje ervaring had met RC besturing)

    Die ledpijltjes ziet er leuk uit, maar bewaar dit tot het moment dat je 100% zeker bent dat ie werkt, je tijd over hebt en niets meer kan verbeteren aan de sub zelf. Mijn eigen ervaring is namelijk dat je gewoon geen tijd over zult houden voor dit soort dingen. :wink:

    PS: Hebben jullie mijn mailtje met de bestanden van mijn profielwerkstuk nog gekregen. Ik kan me niet herinneren dat ik een mailtje terug heb gekregen (maar dat kan heel goed aan mij liggen :oops: )
     
  5. Ja we hebben nog flink wat werk, maar gelukkig hebben we wel helemaal uitgedacht hoe we het willen gaan doen dus dat zal veel tijd schelen denk ik.

    En die ledjes plaats ik er ook pas bij als alles werkt inderdaad, of als ik me een keer thuis zit te vervelen ;).

    Ik heb geloof ik wel een mailtje terug gestuurd, ik heb ze in ieder geval wel ontvangen. En voor als ik het misschien toch vergeten ben: hartstikke bedankt! Jullie hebben het professioneel aangepakt met die 3D ontwerpen zeg!
     
  6. Tijdje niks van ons laten horen (23488 nieuwe berichten sinds mijn laatste bezoek!) maar ik wilde toch even laten zien dat het werk al vordert.
    Hier 2 foto's:

    http://members.lycos.nl/erikkieh/images/schakeling_1.jpg
    http://members.lycos.nl/erikkieh/images/schakeling_2.jpg

    Die 2e is nadat we de draadjes allemaal hebben ingekort en het op een plankje hebben geschroefd.
    Nu alles nog in de pvc buis plaatsen en zorgen dat alles waterdicht maar heropenbaar is (we willen ivm de presentatie het plankje en het bassin er uit kunnen halen). Aan onderkant krijgt hij twee ballast/stabiliteits pvc buisjes.

    Hier een demonstratie. Het ene bekertje moet het bassin voorstellen, de andere het water waarin we gaan duiken. Met een beetje fantasie lijkt het toch al ergens op :D.

    [/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    Mooi werk !
    de aanhouder wint.
     
  8. timmety

    timmety Guest

    hallo

    mooi gedaan hebben jullie de presentatie al gehad of niet mijn broer heeft ook een profiewerkstuk gemaakt hij had een hovercraft gebouwd

    groeten tim
     
  9. Nee we moesten hem nog in de PVC buis plaatsen en een waterdichte afsluiting maken (ook een gat voor het buisje zodat de pomp water van buitenaf de duikboot in kan pompen), dat is nu ook af.
    Nu is het een kwestie van testen, gewicht uit balanceren en dan verslag maken + presenteren.

    Ik denk dat ik die topic heb gezien over die hovercraft, wilde ik eerst ook maken :p.
     
  10. De duikboot is inmiddels al een tijd af maar omdat jullie ons zo veel te hulp hebben gestaan wilde ik jullie het eindresultaat niet onthouden.
    Ik had geen zin om nog moeilijk te doen met het gewicht, dus er hangt stiekem een kop van een hamer onder de duikboot, maar dat is niet te zien op de filmpjes. Door dit gewicht hoeft er slechts voor mijn gevoel 10cl ingepompt te worden wil hij duiken, haha! Hij heeft wel moeite met omhoog komen, maar genoeg gezwam, jullie moeten de filmpjes maar gewoon kijken!

    Duiken maar!
    [/media]

    Nog een keer duiken!
    [/media]

    Ik (Erik) ga nog wel verder met modelbouw met mijn vader, die ons zo nu en dan bijgestaan heeft. Een sub was toch wel iets te veel van het goede dus waarschijnlijk stappen we over op de kunst van het vliegen.

    Nogmaals bedankt!

    Erik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    Nou,

    petje af !!

    we hebben er allemaal nog moeite mee werkende modellen te maken,
    en jij(jullie) bent er in geslaagd. en nog in record tijd ook.
     
  12. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Dat heet toch gewoon "trimmen"?
    Dan doen de echte duikboters ook.

    inderdaad, gefeliciteerd met het resultaat.

    Het was toch voor school?
    Wat was jullie cijfer?

    Wim
     
  13. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Gefeliciteerd met het resultaat. Wij (Ik en mijn werkstukgenoten) hebben nooit een goed werkende sub kunnen bouwen. (hij dook wel en kwam vooruit, maar hadden ernstige trim problemen. Wel een oplossing hiervoor bedacht, maar deze nooit kunnen uitvoeren door tijdgebrek)

    Goed gedaan,

    Groeten,

    Kloppertjes
     
  14. Ja ik wist dat ik hem nog moest trimmen maar er zat al zo veel tijd in dat ik even geen zin daar nog veel tijd aan te besteden, helemaal met de examens die er aan kwamen (en nu bezig zijn)!
    Het was voor school ja, maar we krijgen geen cijfer, alleen een voldoende of goed. Mij maakt het ook niet zoveel uit, voor mijn gevoel heb ik een 9, want hij is geslaagd!

    @kloppertjes: Maar daar heb ik wel van geleerd! Tijdens de inventarisatiefase kwam ik jullie project tegen en daarom heb ik besloten me volledig te richten op het duiken; ik wilde niet dat mij hetzelfde zou overkomen :wink:.
     

Deel Deze Pagina