Programmeerbare snelheidsregelaars: zegen of hobbykiller?

Tuurlijk ben jij niet gek.
De 1400's echter waren ook rood, wellicht vandaar de onduidlijkheid.
De 1700 SCE werden volgens mij opgevolgd door Sanyo 1700 SCRC in zwarte krimpkous.
Tja die Pana's waren prijzig en van korte levensduur.
Maar voor zover ik kon herrineren erg licht in gewicht en erg geschikt v 1/12 voor zo lang ze het deden dan...
Ongetwijfeld dat Frans hier nog de exacte details van weet.

U riep ????

ik ben begonnenn met Sanyo 1100 cellen, kort daarna kwamen de 1200 scr en scrc cellen waarbij Corally een truukje had ontdekt om de 1200 cellen tot 1600 op te krikken. de 1700 in geel krimpkous waren ook goed met tussendoor idd nog even de P170 cellen van Panasonic. Gingen heel kort heel goed. Er waren packs bij die na 3x laden de chemisch afvalbak in konden.
Was het toen altijd beter of slechter ? Alleen anders. Iedere tijd heeft zijn eigen charme's. Toen moest iedereen zn motor onderhouden. Tegenwoordig moet je met de instelbare regelaars bijna softwarekundige zijn. Als je dat leuk vindt ........ Je moet er tijd insteken net als vroeger. Wat voor de een werkt kan voor de ander wel eens niet werken.

Om on-topic te gaan vwb de vraag zegen of niet ? Ik denk dat in de huidige tijd het iets teveel van het goede is en de regelaar niet goed genoeg is doorontwikkeld. Ik ben namelijk meer voorstander van de zg intelligente controller: een speedo die zelf na 3 rondjes de optimale setting regelt voor de gekozen tandwielverhouding en rijstijl van de gebruiker.
 
Ik ben namelijk meer voorstander van de zg intelligente controller: een speedo die zelf na 3 rondjes de optimale setting regelt voor de gekozen tandwielverhouding en rijstijl van de gebruiker.

En die begint eraan te komen...

Ik heb begrepen, dat ATOS, een Duits regelaren fabrikant, regelaren bouwt, die sensorloos werken, en aan de hand van de gevraagde stromen zijn aanpassingen doet....
 
oké gelukkig!!! dan is alles nu opgelost.:D. geef anders nog even een link. waar ik mij kan inschrijven voor die alles gelijk klasse :cool:.
dan gooi ik mijn dyno maar weg die klopt dus niet.:(.

GR Richard

Richard,

Als jij ook een dyno hebt weet je dat de motoren redelijk dicht bij elkaar liggen, en natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik merkte een groter verschil in regelaars dan in motoren. Bijvoorbeeld geeft mijn GM Genius in het stock programma bijna 10Watt meer dan met de Cirtix. Daar heb je wel een duidelijk verschil, maar op de baan kon ik het niet merken, alle dingen bij elkaar opgeteld zal het best wat schelen, maar veel van de mensen die klagen, kijken alleen naar het materiaal, maar juist in de stock komt het op netjes sturen, en set-up aan, je hebt geen power over om te compenseren.


Gr.
Erik
 
goh, dus wat je aangeeft hoef je met dynamische regelaars minder aan je auto setup te doen en hoef je minder netjes te sturen want je kunt toch alles compenseren met snelheid?

Toch raar dat er bijvoorbeeld tijdens de benelux race nauwelijks verschil was in snelheid op het rechte stuk (als je de duitsers in de stock even niet meetelt) maar juist in de bochten de snelheid behoorlijk verschilde. Dit terwijl rucphen een blaasbaan is.

Voel ik me toch enigzins aangesproken op mijn auto setup skills en rijvaardigheid :rolleyes:.;)
 
Laatst bewerkt:
goh, dus wat je aangeeft hoef je met dynamische regelaars minder aan je auto setup te doen en hoef je minder netjes te sturen want je kunt toch alles compenseren met snelheid?

Toch raar dat er bijvoorbeeld tijdens de benelux race nauwelijks verschil was in snelheid op het rechte stuk (als je de duitsers in de stock even niet meetelt) maar juist in de bochten de snelheid behoorlijk verschilde. Dit terwijl rucphen een blaasbaan is.

Voel ik me toch enigzins aangesproken op mijn auto setup skills en rijvaardigheid :rolleyes:.;)

Niet doen Alex, de meeste kunnen nog wat van je leren. En leren kun je altijd wel iets.
Ik hoor woensdag graag weer wat ik met mijn setup kan doen om nog beter rond te komen.
Als mens stock of vertimebaar willen rijden is dat hun goed recht, gewoon lekker rijden en genieten van de mooie momenten.
 
goh, dus wat je aangeeft hoef je met dynamische regelaars minder aan je auto setup te doen en hoef je minder netjes te sturen want je kunt toch alles compenseren met snelheid?

Toch raar dat er bijvoorbeeld tijdens de benelux race nauwelijks verschil was in snelheid op het rechte stuk (als je de duitsers in de stock even niet meetelt) maar juist in de bochten de snelheid behoorlijk verschilde. Dit terwijl rucphen een blaasbaan is.

Voel ik me toch enigzins aangesproken op mijn auto setup skills en rijvaardigheid :rolleyes:.;)


Laat maar, dit heeft geen zin!
 
Back
Top