Programmeerbare snelheidsregelaars: zegen of hobbykiller?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Ericjooo, 8 mrt 2010.

  1. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    U riep ????

    ik ben begonnenn met Sanyo 1100 cellen, kort daarna kwamen de 1200 scr en scrc cellen waarbij Corally een truukje had ontdekt om de 1200 cellen tot 1600 op te krikken. de 1700 in geel krimpkous waren ook goed met tussendoor idd nog even de P170 cellen van Panasonic. Gingen heel kort heel goed. Er waren packs bij die na 3x laden de chemisch afvalbak in konden.
    Was het toen altijd beter of slechter ? Alleen anders. Iedere tijd heeft zijn eigen charme's. Toen moest iedereen zn motor onderhouden. Tegenwoordig moet je met de instelbare regelaars bijna softwarekundige zijn. Als je dat leuk vindt ........ Je moet er tijd insteken net als vroeger. Wat voor de een werkt kan voor de ander wel eens niet werken.

    Om on-topic te gaan vwb de vraag zegen of niet ? Ik denk dat in de huidige tijd het iets teveel van het goede is en de regelaar niet goed genoeg is doorontwikkeld. Ik ben namelijk meer voorstander van de zg intelligente controller: een speedo die zelf na 3 rondjes de optimale setting regelt voor de gekozen tandwielverhouding en rijstijl van de gebruiker.
     
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    En die begint eraan te komen...

    Ik heb begrepen, dat ATOS, een Duits regelaren fabrikant, regelaren bouwt, die sensorloos werken, en aan de hand van de gevraagde stromen zijn aanpassingen doet....
     
  3. Racerik

    Racerik

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Dieren
    Richard,

    Als jij ook een dyno hebt weet je dat de motoren redelijk dicht bij elkaar liggen, en natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik merkte een groter verschil in regelaars dan in motoren. Bijvoorbeeld geeft mijn GM Genius in het stock programma bijna 10Watt meer dan met de Cirtix. Daar heb je wel een duidelijk verschil, maar op de baan kon ik het niet merken, alle dingen bij elkaar opgeteld zal het best wat schelen, maar veel van de mensen die klagen, kijken alleen naar het materiaal, maar juist in de stock komt het op netjes sturen, en set-up aan, je hebt geen power over om te compenseren.


    Gr.
    Erik
     
  4. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    goh, dus wat je aangeeft hoef je met dynamische regelaars minder aan je auto setup te doen en hoef je minder netjes te sturen want je kunt toch alles compenseren met snelheid?

    Toch raar dat er bijvoorbeeld tijdens de benelux race nauwelijks verschil was in snelheid op het rechte stuk (als je de duitsers in de stock even niet meetelt) maar juist in de bochten de snelheid behoorlijk verschilde. Dit terwijl rucphen een blaasbaan is.

    Voel ik me toch enigzins aangesproken op mijn auto setup skills en rijvaardigheid :rolleyes:.;)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2011
  5. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Niet doen Alex, de meeste kunnen nog wat van je leren. En leren kun je altijd wel iets.
    Ik hoor woensdag graag weer wat ik met mijn setup kan doen om nog beter rond te komen.
    Als mens stock of vertimebaar willen rijden is dat hun goed recht, gewoon lekker rijden en genieten van de mooie momenten.
     
  6. Racerik

    Racerik

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Dieren

    Laat maar, dit heeft geen zin!
     

Deel Deze Pagina