Hei Ron ,
Ik zonet de TEST STUKKEN voorzien van een laagje MOTIP blanke vernis ...
Dit om te zien als de andere laagjes verf , de laag vernis van HANNANTS eigenlijk , niet gaat vechten met de MOTIP vernis , je weet maar nooit ....
Waarom we dat eerst met een andere vernis spuiten heeft volgens mij meerdere redenen :
- als je vernist bescherm je sowieso de onderlaag , de hoofdlaag , je kan uiteraard altijd vernissen in een dun laagje om verdere werken indien deze zouden mislukken toch nog op een ordelijke manier te verwijderen , je schuurt dan tot op de vernis laag , indien je niet eerst zou vernissen en gewoon zou verder spuiten en het gaat mis op een of andere manier dan is het wegschuren van deze mislukte laag een probleem , omdat je dan onmiddellijk op de hoofdlaag ook schuurt , daar dat deze al zo dun is schuur je deze zeker ook weg en dan kan je compleet opnieuw beginnen ...
Dus ben je goed bezig en er komen nog meerdere lagen verf erop nadien , vernis dan eerst je eerdere werk en dan kan je met een gerust hart verder spuiten , eventueel in andere kleurtjes met de rest ..
- Ook de matte kleur is hier een must , de lak van MOTIP is eerder satijn , licht , en niet mat , dus de eerste matte vernis zorgt voor het matte uitzicht ...
Dat zijn mijn bedenkingen die ik heb opgenomen , geleerd in de loop der tijden ;-)
Even wachten tot dat ik zeker ben dat er geen schadelijke vechtpartijen zijn met deze verschillende soorten van lakken , dan de rest van de stukken vernissen , venster afplaktape verwijderen en dan alle vensters cleanen ...
Hobbyruimte opruimen en dan de romp en vele schuurpapieren klaarleggen voor de schuurwerken aan de romp ....
Grtz
Ronny