Project AH-1S COBRA

Nee de vernis van Motip zou ik laten staan in het schap van de winkel. Bon courage de heli wordt zeer netjes zo.
 
Yep ,
De kogel is door de kerk , het wordt een Electro SNAKE .... :-)

Ik zou enkel en alleen de MOTIB vernis willen gebruiken , omdat hij krasvaster is en harder is dan de vernis die er nu op zit ... ;-)
Ik heb op mijn test stukken eens de schroevendraaier en mijn nagels er in gezet , en ik was er vrij snel door , ;-) , misschien iets te cru , maar ik ga dezelfde test eens doen met de MOTIP ....



Grtz
Ronny
 
Laatst bewerkt:
Hey Ron,

Heb me altijd al afgevraagd maar steeds vergeten te vragen waarom je eerst die andere vernis spuit voordat je Motip spuit ??? Is daar een speciale reden voor ?

Gr,
Ron
 
Hei Ron ,

Ik zonet de TEST STUKKEN voorzien van een laagje MOTIP blanke vernis ...
Dit om te zien als de andere laagjes verf , de laag vernis van HANNANTS eigenlijk , niet gaat vechten met de MOTIP vernis , je weet maar nooit ....

Waarom we dat eerst met een andere vernis spuiten heeft volgens mij meerdere redenen :
- als je vernist bescherm je sowieso de onderlaag , de hoofdlaag , je kan uiteraard altijd vernissen in een dun laagje om verdere werken indien deze zouden mislukken toch nog op een ordelijke manier te verwijderen , je schuurt dan tot op de vernis laag , indien je niet eerst zou vernissen en gewoon zou verder spuiten en het gaat mis op een of andere manier dan is het wegschuren van deze mislukte laag een probleem , omdat je dan onmiddellijk op de hoofdlaag ook schuurt , daar dat deze al zo dun is schuur je deze zeker ook weg en dan kan je compleet opnieuw beginnen ...
Dus ben je goed bezig en er komen nog meerdere lagen verf erop nadien , vernis dan eerst je eerdere werk en dan kan je met een gerust hart verder spuiten , eventueel in andere kleurtjes met de rest ..
- Ook de matte kleur is hier een must , de lak van MOTIP is eerder satijn , licht , en niet mat , dus de eerste matte vernis zorgt voor het matte uitzicht ...

Dat zijn mijn bedenkingen die ik heb opgenomen , geleerd in de loop der tijden ;-)

Even wachten tot dat ik zeker ben dat er geen schadelijke vechtpartijen zijn met deze verschillende soorten van lakken , dan de rest van de stukken vernissen , venster afplaktape verwijderen en dan alle vensters cleanen ...
Hobbyruimte opruimen en dan de romp en vele schuurpapieren klaarleggen voor de schuurwerken aan de romp ....

Grtz

Ronny
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de tip ivm de HANNANTS vernis.
Maar ik heb mijn reden om toch Gunze te blijven gebruiken. De vernis van Gunze heeft namelijk de verdienste om NIET te vergelen! Alle andere modelbouwvernis, inclusief die van Tamiya, heeft hier vroeg of laat last van. Opletten dus Ronny.

Lak op basis van aardolie kan in principe probleemloos op acryl worden gezet en omgekeerd.
Met de producten die ik gebruik en hier op het forum beschrijf is het volgen van deze regel al altijd goed uitgekomen.
Enkel opletten als je acryl op acryl of thinner op thinner zet... (zie mijn Alouettebouwverslag).

Wist je trouwens dat de fanatieke plastiekmodelbouwers tussen elke laag verf een laag vernis of Sol Plus (= een vloerkuisproduct) aanbrengen. Dit om te vermijden dat eenvolgende verflaag de vorige aantast. Nu, die mannen durven nogal een mix van producten te gebruiken, vandaar...

Straks stuur ik nog een antwoord op je mail, maar eerst ga ik wat prentjes prepareren en deze posten in mijn eigen draadje. En ja, ze gaan over "The Snake of Saale Valley"...

Heligroeten,

Nick
 
Hei Nick ,

Ja , is correct , ik heb dat ook reeds gevraagd aan de baas van het 16 de toen ik daar was , en hij heeft me modellen laten zien die reeds lange tijd achter de vitrine stonden en waar deze HANNANTS vernis voor gebruikt was , en ik moet zeggen , hier was ook geen enkele verkleuring op te merken , schoon mat waren ze ... dus ik hoop dat deze vernis niet gaat vergelen .... de tijd zal het uitwijzen ...

Ik heb deze middag reeds de MOTIP erop gezet en ik ik kan niets opmerken op de teststukken wat hier mis zou kunnen gaan , even wachten tot morgen om zeker te zijn ... ik laat het volledig uitharden , maar zoals vermeld moet dit op een uurtje of 2 gebeurd zijn , ;-)

neen , ik wist niet dat deze mannen dat deden , is toch altijd een risico he :-) je moet hier opletten en weten wat je doet , maar het is ook maar voor wat je het gaat gebruiken he ... en de ervaring telt ...

AH , das goed , ik zal straks eens gaan kijken naar U draadje :-)
Ik ben zeer benieuwd ....

Grtz

Ronny
 
Hallo iedereen,

waarom wil iedereen die spuitbussen toch gebruiken???? er kan niets aan autolakvernis. de kwaliteit is superieur in vergelijking met merken zoals motip en zo. ik wil zeker geen negatieve commentaar geven hoor maar wilde dit toch even kwijt. ik ben bezig aan een vario EC 145 schaal 1:5.6 en mijn keuze is allang gemaakt. (ik zit nu misschien wel bij de bron maar een litertje vernis van sikkens of zo moet toch gemakkelijk te vinden zijn?)

heligroeten jan
 
Ja Jan,

het probleem met die producten uit de autoindustrie is dat ze specifieke professionele kennis en gebruikservaring vragen. Zelf knoei ik daar ontzettend mee... zeker met 2K producten.
Zoals je zelf schreef, jij zit bij de bron en hebt als specialist de nodige ervaring en profesioneel materiaal (aflakpistolen, spuitcabine, enz.) ter beschikking. Wij doen het op een hobbykamer, -zolder of -kelder.

Maar je hebt zeker een punt door te stellen dat professionele lak die professioneel wordt aangebracht superieur is in vergelijking met hobby- of modelbouwproducten.

Heligroeten,

Nick
 
Ja inderdaad ,
Maar wat hebben we dan weer nodig ,
Aflakpistolen , een aparte ruimte , in vergelijking van wat we moeten spuiten is voor mij MOTIP nu de beste oplossing ....
Maar ik zou ook liever willen dat we het met deze autolakken ( vernis ) konden spuiten .. ;-)

Grtz

Ronny
 
Cobra work in progress

De tafels zijn opgeruimd , de afplaktape is verwijderd , de airbrush pistolen zijn opgeborgen , de eerste 3 parts van mijn COBRA zijn klaar ... :-)

Cockpit , Doghouse en landingsgestel zijn compleet afgewerkt , verder ga ik er niets meer aan doen .... :-)

Enkele sfeerbeelden van de afgewerkte parts :
DSC00532.jpg

DSC00533.jpg

DSC00534.jpg

DSC00535.jpg

DSC00536.jpg

DSC00537.jpg

DSC00538.jpg

DSC00539.jpg


Een Dry-fit op de romp ...
DSC00540.jpg

DSC00541.jpg

DSC00542.jpg

DSC00543.jpg

DSC00544.jpg


Deze parts liggen op een veilige plaats opgeborgen , :-)

De volgende werken bestaan uit het schuren van de romp , het voorbereiden van de mechaniek stoel , het bouwen en inpassen van de mechaniek ( electro ) .... het aftekenen van de paneellijnen en revetbanen ...
Maar eerst dus schuuuuuuuuuuuuuuuren ..... ;-)


Grtz
Ronny
 
Laatst bewerkt:
Wow, adembenemend mooi. Het bekijken van je eindfoto's is echt genieten.
'k Kijk er al naar uit om ons Work In Progress binnenkort naast mekaar te zien.
'k Stel voor dat we in Zwarberg een showcase organiseren onder een partytentje.

Heligroeten,

Nick

PS, wel jammer dat het nu lang zal duren vooraleer we ons verder kunnen uitleven in het aanbrengen van kleurkes.
 
Yep , merci , bedankt voor de comments ,
Hier en daar een klein schoonheidsfoutje , maar allee ... :-)
Het is ook een gevechtsheli , en die zijn hier en daar wel een klein beetje uit de haak ;-)

Ja , op de meeting in Zwartberg zullen beide helis onder een partytent het wel met elkaar kunnen vinden peins ik ... ik zal het aan onze Bert eens vragen als da gaat .... en mogelijk is .... hij zal wel een plaatsje voorzien dan ...
Ik kijk er alvast naar uit ... :-)

Ja , het airbrushen en mengen van de verf is de MAX .... het zal nu wel even duren vooraleer we deze pistolen weer kunnen bovenhalen , maar ja , we zullen wel veel plezier beleven aan de rest van de werken he .... het hoeft ook niet te snel te gaan he , we zijn begonnen op 19/02/2011 en de teller van het aantal bouwuren staat nu op 139 uren .... en het is alweer snel voorbij gegaan ....

Grtz
Ronny
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er mooi uit Ronny, wil ze wel eens bij mekaar zien staan in genk..
Helaas ben ik nog bijlange niet zover, maar we gaan dapper door !
 
ik vind die tent ook een goed idee, effe kijken wat we kunnen regelen, ik zou als dat mogelijk is en we en tent voor jullie kunnen fiksen ook wat documentatie meenemen in de vorm van foto's die je gebruikt hebt om tot dit resultaat te bekomen, wat lakpotjes en een airbrush pistool enz.

ook een blad papier met uitleg, werkuren enz...

zo kunnen de mensen een idee vormen wat je allemaal nodig hebt om aan zo'n machine te beginnen en krijg je ook méér waardering.


anyway, enorm prachtig afgewerkt ! :cool::yes:
 
@ Didier ,
merci , en uiteraard die van U ook meebrengen he .....

@ jeaneke ,
ok , regel maar een tentje dan , gij kunt da ... wij zullen voor het gevraagde zorgen :




apache.gif



Grtz

Ronny
 
Laatst bewerkt:
Schuurwerken romp ....

Na een zeer mooi weekend vliegen en genieten van de zon ... :-)
hebben we toch de schuur werken aangevangen op de romp en toebehoren ... dit vooral in de latere uurtjes van de dag ....

Begonnen met korrel 220 van 3M , toen 400 ...
Na enkele uurtjes schuren met diverse korrels van schuurpapier is de romp en staart in orde voor verdere werken .... alle " bling " is eraf en de delen zijn nu mooi mat ..

De lijnen die nu erin staan zullen met een dremel frees met de hand bewerkt worden en we zullen later zien als deze juist staan , vermoedelijk niet :-) , dan zal het plamuur weer bovengehaald moeten worden en zullen nadien de afteken werken kunnen beginnen .. :-))

Er is wel niet veel te zien , maar toch enkele foto's ... ;-)
DSC00545.jpg

DSC00546.jpg

DSC00547.jpg


Grtz

Ronny
 
Ronny.
Wat zal straks het totaal gewicht zijn van je mooie Cobra.
 
Back
Top