Project AH-1S COBRA

Hei Didier,

Merci , en inderdaad de plastic card is onmisbaar geworden bij mij thuis ...
Je kan er gewoon zoveel mee doen ... ;-)

Ja we gaan gewoon verder , de IR Jammer is volgende week aan de beurt ... als het lukt he .... :cool:

Grtz

Ronny

Hei Claude ,

Wat een mooie foto's ... :cool:
Daar ben ik , en ik denk nog meerdere hier op dit forum , zeer zeer blij mee ...

Merci Claude .... ;-)

Thanks ....

Grtz

Ronny

Hei Didier,

Merci , en inderdaad de plastic card is onmisbaar geworden bij mij thuis ...
Je kan er gewoon zoveel mee doen ... ;-)

Ja we gaan gewoon verder , de IR Jammer is volgende week aan de beurt ... als het lukt he .... :cool:

Grtz

Ronny

Als het lukt.. da denk ik wel zeker, 't kan soms wat langer duren dan verwacht hé, ik ben al uuuuren aan het proberen om bepaalde details op de stabilo van de kiowa goed te krijgen, zonder resultaat..we gaan wéér eens moeten herbeginnen vrees ik..toch fijn hé als ge schaal"gek" bent :-)

Hoi Stratus.
Je bent goed bezig en het gaat nog snel ook ik wil je hierbij uitnodigen voor ons heli weekend volgend jaar dan kan de heli samen met onze UH-1D op de foto en als de cobra van Nick dan ook al in de kleuren staat levert dat een mooi plaatje op.
Gr Arie

Hoe je die versleten cockpit gaat nabouwen, daar kijk ik naar uit!

Hei Claude ,

Ik ben zelf ook zeer benieuwd als me dat gaat lukken voor de cockpit van wat ik mijn hoofd heb ????..... maar het komt goed ...

Grtz
Ronny

en nogmaals bedankt voor de mooie foto's ..

Als het lukt.. da denk ik wel zeker, 't kan soms wat langer duren dan verwacht hé, ik ben al uuuuren aan het proberen om bepaalde details op de stabilo van de kiowa goed te krijgen, zonder resultaat..we gaan wéér eens moeten herbeginnen vrees ik..toch fijn hé als ge schaal"gek" bent :-)

Hei Didier ,

De IR jammer is een moeilijke ... ;-)
Maar idd als het niet goed is , dan beginnen we gewoon op nieuw .. totdat het wel goed is .... hoelange het ook mogen duren ...

Grtz

Ronny

Hoi Stratus.
Je bent goed bezig en het gaat nog snel ook ik wil je hierbij uitnodigen voor ons heli weekend volgend jaar dan kan de heli samen met onze UH-1D op de foto en als de cobra van Nick dan ook al in de kleuren staat levert dat een mooi plaatje op.
Gr Arie

Hei Arie ,

Merci , het gaat goed ... maar er is nog veel werk ..
De bewapening en de IR Jammer bijvoorbeeld ...
Je kent er alles van he ....
Maar OK , ik wil zeker komen naar jullie meeting ...
en als Nick ook al een beetje verder is dan , willen we zeker op de foto met de UH-1D ..

Maar waar was dat ook alweer ...
Heb je misschien geen linkje naar waar het vorig jaar was ... :cool:

Ik hoor het wel ...

Grtz
Ronny

Hoi Ronny.
Het is net als voorgaande jaren bij Apollo in Horst en het is weer een heel weekend en ik loop met het plan om ook op zondag te kunnen vliegen met schaal heli s.
Wij hebben het geluk dat er een groot veld is waar we de ruimte hebben om ook de fun wedstrijd te houden maar meer hierover volgend jaar.
Gr Arie

Bij deze heeft Arie dan het startschot gegeven voor het opmaken van de planning voor 't komende vliegseizoen... Joepie... Bij leven en welzijn zien we mekaar opnieuw live in Horst, met tegen dan, hopelijk gevorderde Cobra's.
Maar eerst een winter lang hééérlijk vééél bouwen...

Heligroeten,

Nick

Vandaag vereerde Stratus en zijn Cobra het BlueBird-bouwteam met een 'meet and greet'.
Vaneigenst werd de camera bovengehaald om Ronny's meesterwerk van alle kanten te bewonderen. Als eerbetoon, de volledige reeks enne... op de foto's ziet het er meesterlijk uit, maar in 't echt is deze prachtmachine nog indrukwekkender.

33686642.jpg

79236645.jpg

60850927.jpg

Joe in volle bewondering voor de machtig uitgewerkte turbine-omkapseling.

32875846.jpg

65563586.jpg

72481746z.jpg

11986339.jpg

72535642.jpg

82968673.jpg

94278358.jpg

53944420.jpg

37108702.jpg

51442850.jpg

Laatst bewerkt:
Ja ja ,
Ge ziet he , als ge ene goeie coach hebt dan gaat alles he ... ;-)

Het was een hele plezante dag in Waregem , ;-)

We hebben vaneigens veel gepraat over het verdere verloop van de bouwfase's die nog gaan komen in onze beider Cobra's ...

De bewapening , de Gatling Drieloop , de koeling , de verlichting ..... enzoverder ...
Ik heb vooral de VARIO parts bekeken ( die Nick al aangekocht had ) en ze zagen er goed uit ... ;-)

Vele foto's en video's zijn bekeken en de dag is omgevlogen ..... ;-)
We hebben lekker gegeten en de koffie was zeer goed ....

Merci Nick voor de gastvrijheid en het zal niet de laatste keer zijn ...

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Hey hey,

de 'meet and greet' at the Blue Bird facilities in Waregem was idd. prachtig.
Nogmaals thx voor de machtige Limburgse vlaai.
Het aroma van de abrikozen zweemt hier nog rond... mmmhhh...

Eigenlijk zouden we dit tijdens de wintermaanden af en toe moeten organiseren, samen met het schaarse aantal schaalhelibouwers die hiervoor goesting hebben.

RC-schaalhelibouwen en -vliegen vergt zoveel kennis en vaardigheden, dat je moeilijk alles kunt weten en kunnen. Zeker op vlak van informatica en elektronica evolueert alles zo rap dat we er enkel geraken als we mekaar helpen en onze eigen specialiteiten en ervaringen delen met anderen.
Dit forum is hiertoe een machtig instrument, maar live samenkomen en er over bezig zijn bij een goeie tas koffie en ander lekkers heeft toch een grotere meerwaarde.

Heligroeten,

Nick

Hei Nick ,

Ja ja , dat zie ik helemaal zitten ...
Iedereen heeft zijn eigen specialiteit .... ;-)
Maar waar en wanneer .... ??

Maar een goed idee heb je hier bovengehaald ... :rolling:

Misschien dat we er toch iets kunnen van maken ..

Grtz

Ronny

ook voorstander van een bijeenkomst op zo'n manier, altijd leerrijk, probleem zal enkel zijn om een plaats en tijd te kiezen die iedereen schikt..

Ja is waar Didier , maar wie niet probeert ..... :cool:
Het zou tof en leerrijk kunnen zijn voor iedereen ....
En in de wintermaanden kunnen we toch iets regelen om eens 1 maal samen te komen met de meeste onder ons ...
Ik ga me er eens mee bezig houden met den Nick ...
Je hoort nog van ons ..

Grtz

Ronny

Mannen als eerste goe bezig met de helikopters. I weet niet hoe het komt maar deze periode is 1 van de drukste tot nu toe die ik mee maak hier op het forum. Zoveel schaalprojecten te samen en dan ook nog eens tegen wat een tempo.

Als tweede dat is een schitterend plan om samen te komen in de winter.
Alleen jammer dat ik er pas zou kunnen bij zijn binnen 3maanden. Maar dat geeft niet ik vind het al tof dat er mensen initiatief tonen.

:D:D:D

Hei Bert ,

Ja allemaal goe bezig he .... ;-)
We zijn ermee bezig om samen te komen en over van alles te brainstormen indien nodig ...
Meer daarover later ....

En houd U goed he ....

Grtz

Ronny

Back