Project AH-1S COBRA

Heeey Ronny

dat ziet er weer allemaal netjes uit hé.

even een vraagje, hoe zit dat met die cockpit van jou want dat is toch al wel even?

grts danny

Hei Danny ,

Ja dat is een goede vraag ... maar de COCKPIT .......
daar moeten jullie nog even op wachten ...
De FOTOS van deze volgen .... maar ze moet er volledig inzitten ..
Dus het COCPIT gebeuren komt eraan ...
Nog even geduld ... ;-)

Grtz
Ron

Snap_20120721205511_001.png

Snap_20120721205543_002.png

Snap_20120721205629_001.png

Grtz
Ron

Geweldig Ron wat je allemaal aan t maken bent,,,en je geeft me gelijk inspiratie voor mijn Cobra heli.
Effe vraagje,,,kan die cameraunit bij jouw ook draaien? Bij mijn Cobra kan die draaien,,,ik weet niet hoe dat bij VARIO zit.

Succes verder,

Roger

Heey Ron,

Respect voor je werk, maar ik heb zeer gedetaileerde foto's bekeken van de echte Cobra, en wat blijkt nu? Niet alle revetjes (klinknagels) zijn even groot kwa diameter.Zo zijn bepaalde stukken beplating de klinknagels groter en staan ze verder uit elkaar.Sommige beplating zijn ze niet doorgenageld tot aan de rand,,,en andere delen wel.

Ik heb ook gezien dat sommige klinknagels echt als een bolletje uitsteken terwijl andere klinknagels meer verzonken lijkt,,,platter dus.

Is wat ik op foto's zag, maarjaah omdat jij al dik 10000 revetjes hebt geplaatst wordt dat zeer lastig te veranderen.

De mijne ga ik dus volgens mijn foto's voorzien van klinknagels in de vorm van lijmdruppels (dit zijn meer de grotere revetjes) de andere doe ik misschien boren en weer andere doe ik met plakrevetjes van VARIO.

Gr Roger van de Hirobo Cobra

Hei Roger ,

Er zijn inderdaad verschillen in de diktes van de revetten , maar ik heb toch gekozen voor 1 maat van revet , ik heb er 13500 geplaatst .
Dus NO OPTION om dit ook maar te veranderen nu .. ;-) :banana:
Maar jij bent nog niet zo ver , dus ga ervoor zou ik zeggen , kijk naar de diktes en laat U gaan .

Grtz
Ron

Heey Ron, daar heb ik ook lang zitten over piekeren, wat kun je voor die uitlaat het beste gebruiken, ik had gedacht aan die bruine schuurmatjes....kon de structuur ook moeilijk uit de foto halen.

Niet alle revetjes (klinknagels) zijn even groot kwa diameter.Zo zijn bepaalde stukken beplating de klinknagels groter en staan ze verder uit elkaar.Sommige beplating zijn ze niet doorgenageld tot aan de rand,,,en andere delen wel.

Ik heb ook gezien dat sommige klinknagels echt als een bolletje uitsteken terwijl andere klinknagels meer verzonken lijkt,,,platter dus.

De mijne ga ik dus volgens mijn foto's voorzien van klinknagels in de vorm van lijmdruppels (dit zijn meer de grotere revetjes) de andere doe ik misschien boren en weer andere doe ik met plakrevetjes van VARIO.

Ik ben zeeeeeer benieuwd naar de detailfoto's van jou Cobra Rogier, als jij al "valt" over de grote van de klinknagels dan ga jij nog meer detail laten zien. Ik lees dit draadje van Ron soms al met grote verbazing maar als ik bovenstaande opmerking goed begrijp ga jij deze heli overtreffen.

Hmm.. een interessante opmerking over de klinknagels..Moet gezegd zijn dat ronny zijn cobra er reeds schitterend uitziet, dus ben benieuw naar de andere cobra.
Maar ook ik heb bij de kiowa rekening gehouden met de verschillende grootte en afstand van de klinknagels, heb al 4 verschillende diktes, en nog eens platte erbij..moet kunnen :-)

greets,

Didier

Hei John ,

Alles OK met jou ?
Ben blij U nog eens te horen ...
Hoe is het in de F3C wereld ?

@ Didier ,

Ja ik weet het , de diktes zijn een feit , maar ik was nog een ( beginner ) in het begin van de bouw en ik had geen idee van wat er allemaal op de markt te krijgen was , en zeker niet hoe een schaalheli gebouwd moest worden .
Nu ben ik al veel slimmer geworden , maar helaas waren er toen al 1000 zen den revetten geplaatst .
Dus heb ik het maar gehouden bij een maat van klinknagels , maar LET OP , nu weet ik al een beetje meer , dus de volgende schaalheli gaat ook schaalklinknagels krijgen .
Ik weet waar ik ze moet kopen nu , dus we gaan er voor bij de volgende schaalheli .
Maar eerst deze COBRA eens afwerken .

Ik ben ook ZEER benieuwd naar de lopende ( beginnende ) projecten van de nieuwe schaal HELI's die er gebouwd gaan worden .
We gaan nog iets te zien krijgen , hoop ik .. ;-)

:snipersmile: :rolling:

Grtz
Ron

Heey Super John,

Nou het is niet mn bedoeling om met Ron n wedstrijd in schaaldetails te gaan houden,,,maar Ron en ik hadden t laatst over diverse revetjes gehad,,,en jaah ik heb ook veel foto's van de echte Cobraheli gezocht op t web,,,en ineens viel mij dat gewoon op dat niet alle klinknagels t zelfde zijn, en met afstand enzo.....en jaah ik ben ook n beginner op t gebied van schaalheli's, alhoewel dit mijn tweede schaalheli is.

Ron zijn heli wordt ook vast heel prachtig, en hij gaat zeker ook voor vette detailes,,,RESPECT.Maar gelukkig dat we niet elkaar gaan na-apen zeg maar,,,anders zien de heli's er straks ook hetzelfde uit.Uiteraard kijkt Ron ook op mijn draadje en ik ook bij hem,,,en is hij al veel verder dan ik,,,maar toch ga ik gewoon mijn ding doen wat betreft schaaldetailes.

Mijn Hirobo Cobra is ook wat kleiner dan die van Ron (van VARIO) dus wellicht dat ik niet alle detailles gaat verwerken,,,wordt me ook iets te druk op de heli.Maar er komen serieuze detailes op en aan,,,en ook diverse electronica snufjes.

Mijn draadje staat op n andere bekend forum, ik weet niet of ik de naam mag noemen op dit forum,,,maar als dat wel mag, Ron weet ook op welk forum ik zit,kun je daar mijn project volgen.

@ Ron,,,succes jongen en volhouden he? We hebben nog een lange bouw te gaan,,,maar rustig aan,,,alles met en met.

Doeiii,

Roger

Hei Roger ,

Dat denk ik , alles rustig aan hé , we komen er wel , en uiteraard volgen we jou draadje op de voet op het andere forum .
Diegene die het wil weten welk forum dit is kan me altijd een PB tje doen om dit te vragen ;-)

Grtz
Ron

Back