Project AH-1S COBRA

weer zeer overtuigend gedaan Ronny, en die groene schijn zullen we nog wel eens live bewonderen hé..

groeten,

Didier

Work in progress ..... !!!!!

Snap_20120731191635_001.png

Snap_20120731191707_002.png

Grtz
Ron

Snap_20120803222213_001.png

Snap_20120803222315_002.png

Snap_20120803222328_003.png

Snap_20120803222355_004.png

Oeps , even iets rechtzetten , ik had mijn huiswerk niet gedaan .
De alu tube voor de TSU , Telescopic Sight Unit , de camera's ... is een CABLE NOSE DEFLECTOR , should prevent encountering power lines from smashing the TSU unit itself .
Dus de ALU TUBE is gewoon een bescherming voor de camera's tegen kabel inslagen en dergelijke .

Grtz
Ron

Vandaag enkel een DRYFIT gedaan van de 2 camera's die in de snuit komen .
De positie is bepaald , ze gaan er nu weer terug uit , eerst vanbinnen wat verfjes aanbrengen .

DSC_0079.jpg

DSC_0080.jpg

DSC_0083.jpg

Grtz
Ron

OK , we gaan verder , de romp is van de onderkant voorzien van het eerste laagje HUMBROL PRIMER . Dit wordt nog een paar keer herhaald zodat we een fatsoenlijke dekking krijgen , ook de onderkant van de staart komt aan de beurt .

Ook heb ik nu alle spanten uit de houten schotten gehaald .
Deze worden ook voorzien van een kleurtje CHROME YELLOW , dit zoals in de REAL ONE COBRA .
Eerst de kleur even halen en dan kunnen we deze ook gaan airbrushen , eerst het hout nog wat opschuren en voorbereiden voor deze werken .

DSC_0092.jpg

DSC_0093.jpg

DSC_0094.jpg

Grtz
Ron

mooi mooi nog mooier,,,,Ben benieuwd Ron wat eraan gaat komen,,,ik denk zelf ook n heuze cockpit?
Wel sjiek om die spanten ook in de kleur te maken.

Maar wordt het een benzineheli of op electro?
Mijn Cobra wordt op electro.

Roger

How how de Ron,

terwijl ik in Vietnam boven de jungle aan het fladeren was heb je er een ferme lap op gegeven... prachtig werk man. Enne zoals gewoonlijk is je bouwverslag een fenomenale handleiding. Je maakt het mij op jouw beurt ferm gemakkelijk als ik straks zelf weer in aktie schiet. En da zal nie lang meer duren, want de nieuwe BlueBird-helibouwtempel is klaar. Meer nieuws en prentjes volgen gauw in mijn eigen bouwverslag (als ik dat hier na al die maanden inactieviteit nog ga terugvinden...).
Ma, eerst zien we ons deze week live in Kalken...

Heligroeten,

Nick

Hei den Nick ,

JA JA we bouwen rustig verder hé , morgen gaan we inkopen doen bij den Guy ..
En dan ..... ;-)

Maar eerst komen we U nieuwe heli facilities eens LIVE bekijken en dan kunnen we nog eens bijbabbelen hé .

Grtz
Ron

Back