C
Chopperhens
Guest
Stel je hebt een mooie Vario Colibri brandstof heli.
Wat zou je daar nu mee kunnen…….
Loopt in ieder geval goed gesmeerd!!!!!!
VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
Inderdaad net wat je zegt SLOPEN die handel !!!!!!!!!!!
Zo opgeruimd staat netjes...........
Dit is wat er over blijft een kaal chassis..
Het plan in fase 1 is om dit dus weer in de lucht te krijgen zonder rook en olie zooi.
Om te beginnen een motorsteuntje maken
Even bij de plaatselijke doe het zelf een paar raamankers gehaald.
Aluminium plaatje in de juiste vorm gebogen.
Deze motor had ik nog liggen de Plettenberg HP300/30/A4 Heli, niet helemaal geschikt hiervoor maar goed genoeg om te proberen of het geheel kan vliegen.
Origineel Vario 23 tands tanwiel erop.
Carbon gyroplaat en heckservo houder van Mikado erop de oude Graupner servo’s er uit en Robbe Futaba's 9202 er in.
Heckaansturing dmv een carbon buisje.
Schulze Futura 32.55K regelaar + "wat" onstoorspoeltjes
Ja en nu moeten we nog ergens 30 cellen Nicads kwijtraken…..
Plastic CPU houder op de skids, accu’s erop tussen wat schuimrubber en
een triplex plaatje. Totaal gewicht van de heli is nu 5KG
Nu accu’s aansluiten en even een testpiloot inhuren en ………..
Vliegen maarrrrrrr.
De heli ligt zo stabiel als wat in de lucht, de vliegtijd ligt op iets meer dan 6 minuten met de NC accu’s ,het plan is om er een Tarabat 9S3P 7500mAh accu in te doen.
De motortemperatuur van de plettenberg is alleen erg hoog het wachten is dus nog even op het nieuwe model Heli motor van plettenberg die in november uitkomt en speciaal bedoelt zou zijn voor dit soort modellen tot 7 a 8 kg .
De rotorbladen draaiden ongeveer 1100rpm en het geluid van de (houten) bladen was heel erg mooi realistisch.
Nadat deze test dus goed gelukt is wordt het dus tijd om aan fase 2 te denken, ermee gaan vliegen en klaarmaken voor een schaalromp met een lengte van ongeveer 1,6 Meter !!!!!!!..
En welke dat wordt, dat is nog een verrassing
Gr Hans
Wat zou je daar nu mee kunnen…….



Loopt in ieder geval goed gesmeerd!!!!!!
VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
Inderdaad net wat je zegt SLOPEN die handel !!!!!!!!!!!




Zo opgeruimd staat netjes...........
Dit is wat er over blijft een kaal chassis..

Het plan in fase 1 is om dit dus weer in de lucht te krijgen zonder rook en olie zooi.
Om te beginnen een motorsteuntje maken

Even bij de plaatselijke doe het zelf een paar raamankers gehaald.
Aluminium plaatje in de juiste vorm gebogen.

Deze motor had ik nog liggen de Plettenberg HP300/30/A4 Heli, niet helemaal geschikt hiervoor maar goed genoeg om te proberen of het geheel kan vliegen.

Origineel Vario 23 tands tanwiel erop.

Carbon gyroplaat en heckservo houder van Mikado erop de oude Graupner servo’s er uit en Robbe Futaba's 9202 er in.

Heckaansturing dmv een carbon buisje.

Schulze Futura 32.55K regelaar + "wat" onstoorspoeltjes

Ja en nu moeten we nog ergens 30 cellen Nicads kwijtraken…..
Plastic CPU houder op de skids, accu’s erop tussen wat schuimrubber en
een triplex plaatje. Totaal gewicht van de heli is nu 5KG
Nu accu’s aansluiten en even een testpiloot inhuren en ………..

Vliegen maarrrrrrr.


De heli ligt zo stabiel als wat in de lucht, de vliegtijd ligt op iets meer dan 6 minuten met de NC accu’s ,het plan is om er een Tarabat 9S3P 7500mAh accu in te doen.
De motortemperatuur van de plettenberg is alleen erg hoog het wachten is dus nog even op het nieuwe model Heli motor van plettenberg die in november uitkomt en speciaal bedoelt zou zijn voor dit soort modellen tot 7 a 8 kg .

De rotorbladen draaiden ongeveer 1100rpm en het geluid van de (houten) bladen was heel erg mooi realistisch.
Nadat deze test dus goed gelukt is wordt het dus tijd om aan fase 2 te denken, ermee gaan vliegen en klaarmaken voor een schaalromp met een lengte van ongeveer 1,6 Meter !!!!!!!..
En welke dat wordt, dat is nog een verrassing
Gr Hans