Project Colibri fase 1

  • Topicstarter Topicstarter Chopperhens
  • Startdatum Startdatum
C

Chopperhens

Guest
Stel je hebt een mooie Vario Colibri brandstof heli.
Wat zou je daar nu mee kunnen…….

coli1.jpg



coli2a.jpg



helirook1.gif


Loopt in ieder geval goed gesmeerd!!!!!!

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

Inderdaad net wat je zegt SLOPEN die handel !!!!!!!!!!!


coli3.jpg


coli4.jpg


coli5.jpg


coli6.jpg


Zo opgeruimd staat netjes...........

Dit is wat er over blijft een kaal chassis..
coli7.jpg


Het plan in fase 1 is om dit dus weer in de lucht te krijgen zonder rook en olie zooi.
Om te beginnen een motorsteuntje maken

coli8.jpg


Even bij de plaatselijke doe het zelf een paar raamankers gehaald.
Aluminium plaatje in de juiste vorm gebogen.

coli9.jpg


Deze motor had ik nog liggen de Plettenberg HP300/30/A4 Heli, niet helemaal geschikt hiervoor maar goed genoeg om te proberen of het geheel kan vliegen.
coli10.jpg


Origineel Vario 23 tands tanwiel erop.
coli11.jpg


Carbon gyroplaat en heckservo houder van Mikado erop de oude Graupner servo’s er uit en Robbe Futaba's 9202 er in.
coli12.jpg


Heckaansturing dmv een carbon buisje.
coli13.jpg


Schulze Futura 32.55K regelaar + "wat" onstoorspoeltjes
coli14.jpg


Ja en nu moeten we nog ergens 30 cellen Nicads kwijtraken…..
Plastic CPU houder op de skids, accu’s erop tussen wat schuimrubber en
een triplex plaatje. Totaal gewicht van de heli is nu 5KG
Nu accu’s aansluiten en even een testpiloot inhuren en ………..
coli15.jpg


Vliegen maarrrrrrr.
coli16.jpg


coli18.jpg

De heli ligt zo stabiel als wat in de lucht, de vliegtijd ligt op iets meer dan 6 minuten met de NC accu’s ,het plan is om er een Tarabat 9S3P 7500mAh accu in te doen.
De motortemperatuur van de plettenberg is alleen erg hoog het wachten is dus nog even op het nieuwe model Heli motor van plettenberg die in november uitkomt en speciaal bedoelt zou zijn voor dit soort modellen tot 7 a 8 kg .

coli17.jpg


De rotorbladen draaiden ongeveer 1100rpm en het geluid van de (houten) bladen was heel erg mooi realistisch.
Nadat deze test dus goed gelukt is wordt het dus tijd om aan fase 2 te denken, ermee gaan vliegen en klaarmaken voor een schaalromp met een lengte van ongeveer 1,6 Meter !!!!!!!..
En welke dat wordt, dat is nog een verrassing


Gr Hans
 
Wow, die had ik nog niet gezien! Is zowat hetzelfde als waar ik me bezig ben :) ...ook een te warme motor :wink:
Wel iets groter zeker? Is hij 60 of 90 size?

Zeer mooi gedaan.

Niels
 
cdec zei:
Is al even stil rond dit project.

Nog nieuwe vorderingen gemaakt?
Nieuwe motor al ingebouwd?


Chris

De motor is net in het assortiment van plettenberg gekomen
http://www.plettenberg-motoren.com/Hp370_40/HP37040.htm en ik verwacht hem deze maand binnen.

@ Niels de Heli is een 60 size , uiteindelijke rotor diameter moet ongeveer 1,5 m worden lengte romp gaat uiteindelijk 1,65 m worden.


@remie De motor heb ik toch maar niet weggegooid maar gewoon verkocht

Gr Hans
 
Hans, je bedoelt die blauwe motor met die spiraal vormige koelribben.
Die gebruiken ze ook in de Joker2 met 12S3P Lipo-pakket. Is wel een bakbeest, zal krapjes worden in zo'n Skyfox-frame. Met de tandriem-overbrenging was niet de gewenste overbreng-verhouding te halen?

Rick
 
Rick NT zei:
Hans, je bedoelt die blauwe motor met die spiraal vormige koelribben.
Die gebruiken ze ook in de Joker2 met 12S3P Lipo-pakket. Is wel een bakbeest, zal krapjes worden in zo'n Skyfox-frame. Met de tandriem-overbrenging was niet de gewenste overbreng-verhouding te halen?

Rick

Ja die blauwe , het frame gedeelte waar de motor moet komen is ongeveer 0,5 cm te smal dat wordt dus zagen en breder maken.
Of ik moet hem andersom hangen maar dan krijg je weer een probleem
als je er een romp omheen gaat maken.


Gr Hans
 
Lang verwacht , nooit gedacht , toch gekomen hij is er eindelijk
de Plettenberg HP370/40/A2 Heli.
Gewicht 590Gram Asdiameter 8mm.

hp370.jpg


Nu alleen nog even de Heli door midden zagen om de motor te monteren :lol:



Gr Hans
 
hmmmmmmmmmmmmmm , zonde hoor , bij mij moet t roken , herrie maken , en de uitlaatlucht moet je kunnen ruiken . :mrgreen: , sorry ...........................
 
Back
Top