stunthenk
PH-SAM
Vandaag verder aan de romp gewerkt. De onderkant is al ingedekt, 1,5 mm balsa met de nerf op 45 graden. Is wel apart werken, had het nog nooit gedaan. Bakje voor de tank gemaakt, ook van 1,5 mm, plekje voor de timer gemaakt door de voorste opening in de romp, links onderaan op te vullen met 3mm balsa, en hier een uitsparing in te maken voor de body van de timer, in een strakke passing. De voorplaat van de timer ligt zo mooi aan op de romp, en de 3 schroefjes waar hij mee vast moet, hebben wat meer houvast in 3mm balsa dan in 1,5. Verder het vleugelplatform uitgesneden, en een kielvlak gemaakt. Ook het stabiloplatvorm uit 5 mm balsa uitgesneden, en onder een kleine hoek op de romp gelijmd. Het stabilo moet namelijk een beetje schuin staan om het model in een linker zweefbocht te krijgen.
De vleugel is vrijwel af, en moet ook nog wat V-stelling krijgen. Volgens tekening moeten de vleugelhelften aan elkaar worden gelijmd, maar dan zit ik weer met een lap vleugel die in geen enkele koffer past, dus ik maak hem deelbaar. Daarvoor heb ik al 4 messing buisjes op maat gezaagd, en 2 stukken 2 mm pianodraad, bovenaan de foto tussen de vleugelhelften te zijn. Volgende vraag is waar in de termiekrem timer ga zetten. In de pylon of misschien onder in de romp naast de motortimer?
De vleugel is vrijwel af, en moet ook nog wat V-stelling krijgen. Volgens tekening moeten de vleugelhelften aan elkaar worden gelijmd, maar dan zit ik weer met een lap vleugel die in geen enkele koffer past, dus ik maak hem deelbaar. Daarvoor heb ik al 4 messing buisjes op maat gezaagd, en 2 stukken 2 mm pianodraad, bovenaan de foto tussen de vleugelhelften te zijn. Volgende vraag is waar in de termiekrem timer ga zetten. In de pylon of misschien onder in de romp naast de motortimer?