Project Fokker FII Schaal 1:5

nee hoor, als jij iets echt bijzonders bouwt heb je daar ook kans op. Alleen de modellen die wij normaal bouwen zijn helaas niet meer zo bijzonder. Misschien mijn oldtimer model Miss Fortune misschien weer wel, maar dan in de SAM of oldtimer hoek.

Frank,

Gewoonweg schitterend gebouwd, zo zie je maar weer dat al die maanden tekenen niet voor niets zijn geweest, dan gaat het bouwen snel. 1 vraagje nog hoe zijn die sponningen opgebouwd, zit de ruit tussen de sponning en de zijkant of zit er in de sponning een verdieping waar de ruit invalt?

Groet,
Alex

Wat is dit nu weer?

Eindafwerking005.jpg

Wel daar kan je dit van maken:

Eindafwerking006.jpg

En dat word op de boven vleugel gemonteerd, en dan hebben we ophangpunten voor de vleugel zoals die ook op het origineel aanwezig waren.
Op het model zijn ze sterk genoeg om ´m aan op te hangen, ze zijn goed verbonden met de hoofdligger:

Eindafwerking007.jpg

En dit is een foto gemaakt van de fullsize replica in het Aviodrome:

eindafwerkinophangpunt.jpg

Een klein en simpel detail maar wel weer een stapje dichter bij de voltooiing!

groet,

Frank

Dan, als laatste is het windscherm voor de piloot aan de beurt;

eerste stap vier carbon spijltjes plaatsen;

Eindafwerking002.jpg

Dan een kartonnen malletje maken;

Eindafwerking011.jpg

Deze gebruiken om uit polystyreenplaat de benodigde raampjes te snijden;

Eindafwerking003.jpg

Die raampjes vervolgens eerst even passen;

Eindafwerking004.jpg

En deze op transparante kunststof te plakken met CA lijm en na het drogen de contour op maat maken,

Eindafwerking008.jpg

Daarna een paar spelden erin plakken om boutkopjes te imiteren ziet er wat vreemd uit maar ze worden natuurlijk netjes afgeknipt!;

Eindafwerking009.jpg

Even passen, ziet er al aardig uit!;

Eindafwerking012.jpg

En dan nog even aan kleurtje geven, en nog een dashboard verzinnen en voila de FII is klaar; YES!!!

Eindafwerking013.jpg

Eindafwerking014.jpg

Zodra het mooi weer is buiten wat foto´s maken, accu´s en ontvanger erin, tanken en vliegen!!!!!

Wel een video maken van de maiden he? :) (na de intermodellbau :wink: :lol: )

Grt.

ziet er prachtig uit, die ga ik zeker wel bekijken in dortmund :worship:

misschien achter plexiglas zetten, voor het geval er allemaal kwijlvlekken op komen :wink:

maar er zijn twee dingen waar ik even wat van wil zeggen, niet persoonlijk opvatten hoor :!:

ten eerste, op de ruit heb je zilveren verf geknoeid, dit vind ik heel zonde, misschien kun je het nog weghalen met terpentine?
eindafwerking013qq7.jpg

en boven de deur zit een wit vlekje, dat is ook heel zonde, maar de rest is echt prachtig, ik doe het je zeker niet na
:thumbsup:

en nu het model klaar, neem er maar eentje op, je hebt het verdiend :celebrate:

Danny Mulders zei:
ten eerste, op de ruit heb je zilveren verf geknoeid, dit vind ik heel zonde, misschien kun je het nog weghalen met terpentine?
en boven de deur zit een wit vlekje, dat is ook heel zonde,

Ha Danny scherpe opletter!,
die witte vlek boven de deur is geen witte vlek maar een montage punt van de vleugel, helemaal op schaal nagemaakt;

Eindafwerking015.jpg

en die vlek op het windscherm is het restant van een ´birdhit´ ook helemaal op schaal......................

groet,

Frank

Verder kan ik (niet zonder trots! ) melden dat de Fokker in Dortmund op de Intermodellbau te zien zal zijn!

en terecht

Ik heb dit unieke project gisteravond in werkelijkheid mogen aanschouwen ; ECHT SUPER !! :thumbsup:

Frank, nogmaals mijn complimenten.

Groet, Ron

Heb het draadje ook gevolgd. Ontzettend goed gedetailleerd en wat ben jij een goede bouwer zeg.
Je merkt het verschil bijna niet met de originele (dat is ook de bedoeling :D )
f2.jpg

Proficiat

mvg

Mathias

Ha Frank,

Ik begreep dat jullie van PH-Blue morgen een bijeenkomst hebben,
Zou je daar wat foto's van je (complete) FII willen maken voor de forummers?

Evt. ook van andere kisten die aanwezig zijn? :wink:

Alvast dank, Ralf

strutter zei:
Ik begreep dat jullie van PH-Blue morgen een bijeenkomst hebben,Zou je daar wat foto's van je
Evt. ook van andere kisten die aanwezig zijn? :wink:
Klopt helemaal, heb zelf even geen camera tot mijn beschikking, maar d'r is altijd wel iemand met,
Yke is er ook trouwens: kan ik hem nog wat vragen over de Wellington..........

groet,

Frank

Bijgaand voor de geinteresseerden wat plaatjes van de PH in BLue nieuwjaarsbijeenkomst:

phb004.jpg

phb008.jpg

phb011.jpg

Kriktische blikken van Gerard Rutten............en complimenten!!!
phb012.jpg

En natuurlijk zijn er ook nog een aantal andere projekten gaande, zoals deze thunderstreak uit de fabrieken van de familie Knol:

phb009.jpg

phb013.jpg

Met een prachtig klapmechniek voor de canopy:
phb002.jpg

Een DH5: (Correctie Ralf: DH9 natuurlijk!)

phb007.jpg

Let op de prachtig gedetailleerde staart:
phb005.jpg

Een Katalina 1:5

phb014.jpg

Prachtig eigen bouw landingsgestel:
phb016.jpg

En een Mitchel B-25 D ook 1:5 natuurlijk, let u allen even op de GEDEELDE romp.......
phb006.jpg

phb003.jpg

phb017.jpg

Ruimte genoeg in de Mondeo...........
phb001.jpg

groet,

Frank

Back