Project: KK Quad Copter 63cm....(03-02-2011,nieuwe uitdaging op komst)

Waarom niet meteen dit frame,

QUAD001

Scheelt 135 gram met de 63cm quad, evt. kan je nog gaten in de armen boren zoals bij mijn Pacman quad.




Emil:Psygho (Emil) heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privéberichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt.

Wauw ja dat is wel verschil in gewicht.. Maar zit het dan enkel in het frame? Want hoe ik het zie: die quad van Emil is beetje te groot. Dit is super voor idd fotografie enz. Maar als je echt wilt stunten moet die echt wel korter. Dus zou ik (eventueel voorstellen aan invoerder) de armen inkorten tot net voorbij de pootjes. Dat je nog net je motoren kan hangen daar. (kan je even meten hoeveel CM per arm dit zou schelen emile? Mss kunnen we een raming aan gewichtsverlies doen. Waar kunnen we nog op gewicht sparen voor de rest?
 
Waarom niet meteen dit frame,

QUAD001

Scheelt 135 gram met de 63cm quad, evt. kan je nog gaten in de armen boren zoals bij mijn Pacman quad.

Ik vind die onderbouw maar niets... Ook vind ik het iets netter als alle electro weg zit. al is het maar in een tuperware potje ...
 
Mijn pb box heeft weer plek voor 250 berichten...

Ik zal even een losse arm wegen, en kijken wat dat doet aan gewicht, en kijken tot hoever het nog in te korten is. Ik kan zo een raming maken wat het gaat schelen....
 
Edit 1 arm weegt 34 gram, en is 33,5cm lang. In totaal heb ik 4 armen.
Dus dan zou je al met de motoren moeten spelen, want die van mij zijn in verhouding iets van 52 gram, met propadapter.

Ik heb even een nieuw draadje aangemaakt voor de vragen rondom een atmel programmer, en de ic's en dus (on)mogelijkheden van de nieuwe firmware, omdat dit totaal nieuw voor me is...

Hier is hij te vinden:

iemand-ervaringen-met-atmel-micro-processors-en-atmel-programmers
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edit 1 arm weegt 34 gram, en is 33,5cm lang. In totaal heb ik 4 armen.
Dus dan zou je al met de motoren moeten spelen, want die van mij zijn in verhouding iets van 52 gram, met propadapter.

Ik heb even een nieuw draadje aangemaakt voor de vragen rondom een atmel programmer, en de ic's en dus (on)mogelijkheden van de nieuwe firmware, omdat dit totaal nieuw voor me is...

Hier is hij te vinden:

iemand-ervaringen-met-atmel-micro-processors-en-atmel-programmers

Wow dan zit het verschil in gewicht hem dus niet echt in de armen 0_o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, meer in de motors, en de regelaars (kost mij 16 gram meer op 4 regelaars) en het aantal boutjes en moertjes wat er ook toch wel inzit... Tis een groot frame.. das een ding wat zeker is.
 
Nee, meer in de motors, en de regelaars (kost mij 16 gram meer op 4 regelaars) en het aantal boutjes en moertjes wat er ook toch wel inzit... Tis een groot frame.. das een ding wat zeker is.
Jah dat is waar... Maar Ik zou toch gaan voor de zwaardere motoren van 1200KV eventueel aangezien de regelaars op 30A berekend zijn is het mogenlijk om dit nog iets op te kikken. Dit zou alles beetje compenseren denk ik.
 
De 1200kv motoren zijn lichter dan deze "langzame" jongens. Maar goed, vergeet niet dat ik alles nog moet leren, en juist een "trage" stabiele quad wil, en geen vinnig stunt raggertje!
Das nooit mijn opzet geweest.
Maar wil je persee dit frame, en wil je een stunter, tja dan moet je aan de knutsel, armen inkorten, en andere motoren en props, en ik denk dat je dan al een heel eind komt....
 
@ emil: het zijn atmel prosessoren met daarin (verbeter mij als ik fout ben) Arduino configuratie. Dus uit te lezen en te programmeren met arduino. (moet je wel ff een programmer bordje kopen/maken. zolang je de 28-poots atmega serie gebruikt verandert er niets aan de aansluitingen. Ikzelf gebruik een arduino duemilanove. dit bordje is niet heel duur en bevat een 320P-PU. mss is het een idee om dit aan te schaffen. Dan kan je onmiddelijk de chip ook hier met programmeren en onmidelijk versteken naar de Quadcopter en pak je de oude quadcopter chip voor experimenten in arduino software etc... (of zend deze kant uit k kan er nog wel t 1 en ander met doen lol! :p)
Hier wordt een en ander door elkaar gehaald.
Een Arduino is een (experimenteer)bordje waar een Atmel-processor opzit. Hierbij is er in de Atmel-processor al een programmaatje gezet (bootloader) om Arduino-programma's (eenvoudig eigen taaltje) te laden en het bordje heeft interfacing zodat je direct sensors en actuators aan in- en uitgangen kunt hangen.

De Atmel-processors op het KK-boardje hebben dus niets te maken met Arduino.
 
Hier wordt een en ander door elkaar gehaald.
Een Arduino is een (experimenteer)bordje waar een Atmel-processor opzit. Hierbij is er in de Atmel-processor al een programmaatje gezet (bootloader) om Arduino-programma's (eenvoudig eigen taaltje) te laden en het bordje heeft interfacing zodat je direct sensors en actuators aan in- en uitgangen kunt hangen.

De Atmel-processors op het KK-boardje hebben dus niets te maken met Arduino.
Ja dit hebben we ondertussen ook geconcludeerd ;). Maar ik ging van die veronderstelling uit en was fout :-)
 
Zie dat je de quad gaat verkopen jammer dat ik de onderdelen al besteld heb anders was het zeker interessant geweest in ieder geval bedankt voor je bouw verslag kan daar zeker straks inspiratie uit gaan putten.

Gr Johan
 
Word enkel verkocht als ik er de prijs voor krijg welke ik wil, anders blijft hij hier, wachtends op mooi weer... Hij eet geen brood ;)
 
Update 17-01-2011:

Vandaag even met windstil een accu kunnen leren.
Ging in het begin nog best wel onzeker, maar geen sprake van harde landingne of crash. Alles liep gewoon goed, was meer, dat ik dacht de controle te verliezen, dus recht zetten, en rustig zacht landen....

Na een 7 tot 8 minuten leren, had ik toch hele leuke hovver momenten op 1,5meter hoogte, en kon ik hem ook al een beetje tegen draaien, zodat de neus iedere keer naar voren ging8), er zat een miniem drift in, dat zal ik dus even weg moeten trimmen. ook verbeelde ik me dat hij een beetje naar voren en links wilde gaan, dus ook dat verdient straks als ik echt wat kan hoveren, wat trim actie.

Het opstijgen durf ik ook al wat beter, een peut gas, en hop hijs op een meter hoogte, dan gas watr dichter, en hoveren maar...

Wel vond ik het lastig het gas zo te houden dat hij constant op hoogte bleef, der zit maar 1 of 2 klikjes in tussen stabiel hoveren, en langzaam hoogte winnen, of van hover naar langzaam dalen....
Dus of even spelen met dual rate op gas, of over op slide, ipv de ratel op gas,of gewoon meer oefenen, dat kan ook nog ;) Heb geen idee of dat normaal is of niet, ben complete noob.

Verder even een oproep, de staat ook al in het electronica gedelte, maar goed, ik noem he thier ook nog even, want niet iedereen komt in het electronica gedeelte, en he tis ontopic...

Wie kan en wil voor mij 2 atmels 168 20pu 28pins dil Proggen ???Ik heb de files, en indien gewenst kan ik ook de ic's leveren, en een kliene vergoeding is geen probleem. Dit ivm de nieuwste firmware,men zegt dat deze veel stabieler is, en dat de gains bijna op 90 tot 100% kan, (normaal 50 tot 60 %)

Morgen hoop ik weer te kunne vliegen,(weinig wind verwacht) en neem de hdcam wel mee, zodat jullie ook mijn vorderingne kunnen zien...
 
Super Emil!

Het hoveren en op hoogte blijven is idd vervelend met een ratel (daar had je zelf ook al aan gedacht). Verwijder deze maar eens, en het is klaar. Bekend "euvel", ook met heli's.

Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Een ratel op je gas / pitch met een heli of multirotor is niet echt prettig, zou hem maar snel ombouwen naar slide;)


Wel vond ik het lastig het gas zo te houden dat hij constant op hoogte bleef, der zit maar 1 of 2 klikjes in tussen stabiel hoveren, en langzaam hoogte winnen, of van hover naar langzaam dalen....
Dus of even spelen met dual rate op gas, of over op slide, ipv de ratel op gas,of gewoon meer oefenen, dat kan ook nog ;) Heb geen idee of dat normaal is of niet, ben complete noob.
 
Hmm dus ik heb nu DE reden ervaren waarom ze op heli en dus ook quads alleen maar slides gebruiken ???? ;)
Weer wat geleerd....:)

Morgen even zoeken waar me slide dingetje is.. Potverdikkeme, hopen dat ik die nog kan vinden....
 
Laatst bewerkt:
Idem, interessante opmerking.
Ik had me al hetzelfde zitten afvragen tijdens het vliegen. "Waarom zit het hooverpunt nou altijd tussen twee klikjes?" :mad:

En hoe maak je een slide van het kanaal?
Moet je hiervoor iets monteren in je zender?
Of neem je enkel dat stukje veerstaal weg? (als dat überhaubt kan)
 
Bij mijn mx12 en mx16, alsmede bij de mc15 als de fc16, zaten er 2 metalen dinkjes bij. Een met een soort purkje, die "hapt"op de ribbels, de ratel, en een die zat helemaal om de ribbels heen, en is glad, de slide...
 
Back
Top