Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Verstoring magneetveld...........
Het is wel een heel mooi middenstukje.
Tip: stel de ESC in op langzaam optoeren. Dat scheelt mogelijk vervorming aan je alu profieltje.
Hoe zet je het T-profiel eigenlijk vast op de as?
- Moeten de rolroeren differential hebben? En de flaps ook?
Ik vermoed dat dat klopt.De uitleg was: Voor een vliegende vleugel is een rolroer-uitslag met differentieel, hetzelfde als een gecombineerde rol/hoogte uitslag, daarom is differential op een vliegende vleugel niet functioneel.
idd.Oh nee, dan heb je geen butterfly....
Uitslag welfkleppen en rolroeren in functie 'rol': laat de achterlijsten gelijk op lopen.- Moeten de flaps net zo veel uitslaan als de rolroeren (bij gebruik als rolroer dus) of een percentage?
- Moeten de rolroeren differential hebben? En de flaps ook?
snap ik niet???- De hoogteroer functie moet voor de flaps en de rolroeren hetzelfde zijn, toch?
Jij zegt, bij de rolroerfunctie moeten de achterlijsten gelijk lopen. Bij de hoogteroer functie ook? Ik vermoed van wel.Jouw laatste vraag:
snap ik niet???
Het is logisch om, voor de rolroerfunctie, de flaps minder "spoed" te geven dan de elevons. Vergelijk maar met de spoed van een propeller, die ook verloopt van binnen naar buiten.
Bij mijn Taborca (3.30 m. vliegende vleugel met 6 kleppen) hebben de middelste kleppen ook een wat kleinere rolroer uitslag (de binnenste kleppen zijn alleen flaps)
Correctie - vergelijkend met een propeller zouden de flaps dus eigenlijk méér spoed moeten hebben... tja...
Nee. Je wilt geen draaiing bewerkstelligen met rolroeren. Althans geen gieren (richtingsdraai). Een rolroer moet rollen om de langs-as. De kist komt scheef te liggen, maar gaat (in eerste instantie) nog gewoon rechtdoor.Nou, de overeenkomst is natuurlijk wél dat je een draaiïng wil initiëren, al zou je misschien eerder aan een windmolen dan aan een propeller moeten denken (de luchtstroming drijft de draaibeweging aan, niet omgekeerd).
De bewegingssnelheid bij de tip (elevon) is groter is dan bij de root (flap). Dat kan je met spoed vergelijken.
Precies, dat is wat ik zei: je wil draaien. Om de langsas. Net als een windmolen.Nee. Je wilt geen draaiing bewerkstelligen met rolroeren. Althans geen gieren (richtingsdraai).