Project Thermiekplank: Plankie

Als we toch met namen aan het spelen zijn, een paar voorstellen met oer-Hollandse woorden met planken, bellen, draaien, etc:
Een belhamel is o.a. een dwarsligger, aanvoerder, deugniet, raddraaier.

Alleen, zulke namen zullen niet een groot succes worden in het buitenland. Hylly, Tabula of Wubbel zijn wat dat betreft betere kandidaten.

Groet, Sinan

Edit er schiet mij nog iets te binnen: we hebben tegenwoordig iPads en iPhones, met alle elektronica die wij in onze kisten stopppen is dit mijn bijdrage:

iPlank

Als ik naar de " doe het zelver" ga voor planken vraag ik altijd om

RABAT delen....Dus RABAT ze weten dan dat ik planken wil. :D

nieuwe naam

Heren,
Mocht er meer belangstelling zijn dan kan er misschien een tweede serie worden gedaan. Vooralsnog stopt de inschrijving na nummer 20.

Ik heb nummer 10.
Dit wordt een collectes item :D

Ik zou maar gauw nr.20 vastleggen.;)

Naam voor deze plank :rolleyes:
ik ga een link leggen met de ontwerper Peter Wick, en de gene die dit voortzet Dirk Schipper. En het is een thermiek zwever, UP dus.

PD - UP

Groet, Gerhard

Mooi! En nu ben ik benieuwd wat de jury in al haar wijsheid gaat beslissen: wat wordt de naam van het plankie??

Groet,

Jacob

Voor een naam heb ik lang liggen piekeren, maar kan niks meer bedenken. Alles wat er is heb ik al gebruikt voor mijn eigen creaties.

Flappy voor mijn eerste klapwieker, Ikarus voor de 2de, Simpel-Jak is ook al gebruikt voor mijn 3d kistje, Misbaksel voor mijn klapzagi, Rapster voor mijn racers en ga zo maar voort. Op dit moment zit ik dus zonder inspiratie voor een naam voor dit model, of wacht, waarom niet Inspiratie, dat is toch ook waardoor dit model is onstaan.

Gelukkig heb ik nog op de valreep nr 20 kunnen vastleggen.
Mooi zo Hans!
Mooi! En nu ben ik benieuwd wat de jury in al haar wijsheid gaat beslissen: wat wordt de naam van het plankie??

Groet,

Jacob
Ik heb al een overzicht gemaakt en met Wubbe gedeeld.
Nog geen reactie terug gehad. .
Ik heb wel een paar voorkeuren, maar die houd ik nog even voor me ...
... waarom niet Inspiratie, dat is toch ook waardoor dit model is onstaan.
Inspiratie heb ik zeker nodig om tot een goede keuze van de winnaar te komen.

Ik heb vanavond de snijmachine maar weer eens een beetje warm laten lopen. Alhoewel ... dat weer is knap k.t. Al die kou. Dan wordt het maar net boven nul in mijn garage. Voor mij is dat niet zo heel erg, daar kan ik me heel aardig op kleden. Maar de ijking van de snijmachine verloopt @#$%^@&!!!

We gaan kijken. Deze week komt er een start (als ik de ijking gecorrigeerd krijg).
Dirk.

Ik heb vanavond de snijmachine maar weer eens een beetje warm laten lopen. Alhoewel ... dat weer is knap k.t. Al die kou. Dan wordt het maar net boven nul in mijn garage. Voor mij is dat niet zo heel erg, daar kan ik me heel aardig op kleden. Maar de ijking van de snijmachine verloopt @#$%^@&!!!

Dirk, het wordt nog veel kouder. Sterkte met het snijden ;)

Gerhard

Motorisering

Hoi,

Ik heb een beetje met motortjes, accu's en props gestoeid op eFlight.
Ik ga niet alle motoren noemen want dan komt er geen einde aan.

Twee hoofdlijnen:
  • Lipo 2S 1000-1200 mAh en 8x5 klapprop

Motor nodig van 1700-1850 kv
    Turnigy SK3530-07, 1700 kv, 213 gr totaal, 128 W, 5,73 gr/W, 4,15 min
  • Hyperion P1913-08, 1630 kv, 167 gr totaal, 103 W, 5,96 gr/W, 5,16 min
  • Lipo 3S 850 - 1000 mAh en 7x4 of 7x4,5 klapprop
    Motor nodig van 1400-1500 kv
    Dualsky XM2826CA-12, 1450 kv, 168 gr totaal, 123 W, 6,09 gr/W, 4,6 min
Dirk.

Laatst bewerkt:
Mooi Dirk, misschien kunnen we een korting roggelen als we 20 tegelijk bestellen ;).

Enne, is al bekend welke naam ons plankie gaat krijgen. Wubbe moet nu toch wel uit zijn winterslaap ontwaakt zijn?

Groet,

Jacob Bos

Hoi Dirk,

3S configuratie met een lagere kv en een grotere prop geeft waarschijnlijk beter rendement. Het maakt ook een stuk minder herrie. Bijvoorbeeld, een Turnigy Park450 890kv met een 9x5 propeller.

Ik heb in een vergelijkbare configuratie een 850kv motor van 55g met een 9.5x5 toegepast. Het gaat als een raket met ongeveer 9A verbruik bij volgas. Deze motor hebben ze niet meer maar de bovenstaande is een goede equivalent lijkt me.

Groet, Sinan

Back