Projekt CNC Frees

Hoe komen jullie er bij dat een CNC frees lawaai moet maken , misschien was dat vroeger zo .

Mijn lintzaag maakt meer lawaai als de CNC frees.

Mvg Johan

Ik wil niet veel zeggen maar stappenmotoren kunnen ook heel wat lawaai maken. Ik heb zelf een CNC snij maschine...zonder afzuiging...moest wel de maschine ondersteunen met rubber om de trillingen te absorberen.

Bij mijn CNC frees trilt niks . :mrgreen:

De hele maschine met houten tafel en ondergestel weegt zo,n 200 kg.
En hij loopt in snelgang met 2400 mm/min . :cool:

Het lawaai komt nu alleen nog van de Kress freesmotor , deze zal misschien nog eens door een HF spindel worden vervangen .

Mvg Johan

nou johan prachtig gewoon met alle respekt voor je cnc machine :worship: daar zullen nog heelwat toestellen vanaf komen ik zal binnenkort weer ns komen kijken naar je vorderingen :wink:

mvgr johan snijders

zeg als je die CNC machine beu bent hé mag je hem altijd aan mij geven hé ;).
Voor het geval dat :p.
Jammer dat dat volgens mij niet zal gebeuren maar toch proberen kan geen kwaad!
ook hoop ik nog het beste met die CNC machine voor jouw ;).
en gelukkig nieuwjaar ;)

Theoretisch zou het kunnen .
Praktisch is alleen aan 1 kant mogelijk door de vakuum tafel.

Materiaal moet vlak opliggen bij vakuum zuigen .
Depron heeft geen weerstand genoeg om recht te blijven als de onderkant al is gefreest .

En je moet het program zo progammeren dat eerst de tassen worden gefreest en dan pas de kontur.

Mvg Johan

Johan, een stukje terug schrijf je hetvolgende:

"Voor 3D zou ik alles moeten omgooien en zou een tafel moeten hebben die onder de frees hangt en in hoogte te verstellen zou moeten zijn ."

Nu schein je depron ineens dunner te kunnen frezen...blijkbaar kan je wel 3D frezen?

Nou..ik zie een maschine met 3 assen..de frees zit op een hoogtesupport..3 assen= x, y en z richting dat is toch 3D? maar Johan schrijft dat zijn maschine geen 3D kan frezen, dus ik begrijp het niet helemaal geloof ik.

Het uitfrezen van verdiepingen is 2,5D frezen.;)

Is in prinzip niks anders als graveren van naamborden .

Om 3D te frezen moet je een vierde as hebben die het werkstuk kan draaien.
Deze is op mijn maschine wel maken omdat ik een vierde as kan aansluiten , maar zoals al geschreven moet ik daar de hoogte voor hebben en dat gaat niet met de tafel en vakuumbak er op .

Mvg Johan

Ik wist welke kant je op wou.:D

Maar daar voor heb ik hem niet aangeschaft , ik wil hem alleen voor het kontur frezen gebruiken en daar word alles optimaal voor ingericht .

Mvg Johan

@Johan

Kun jij voor mij een caviahok maken ??? het hoeft niet zo'n groote hok te zijn hoor.

Het is voor 2 dwergcaviaatje's een mannetje en een vrouwtje, als je dat kunt wel een beetje gezellie hokkie graag wand ze hebben pas verkering.

Gr Japiooooooooo

Johan, als 't ie bij mij langskomt neemt-ie altijd tompoezen (voor mij) en kippenpootjes (voor mijn duifje) mee. Als 't ie bij Han langsgaat koopt-ie altijd de halve winkel leeg. Hoe is dat bij jou?

Back