Projekt CNC Frees

Net een outdoorshock opgehaald bij Johan:cool:.
Frees ziet er superstrak uit, even de werking mogen bewonderen...petje af. Zal de shocky snel in elkaar zetten en wat fotootjes maken.

johan
hoe compenseer jij de dikte van je frees? (offset)
wij doen dit gewoolijk in correl draw. ik gebruik een frees van 2mm en maak dan de originele tekening met een lijndikte van 2 mm. en vervolgens teken ik nog een een dunne lijn naast deze dikke lijn. heb jij hier een makelijkere oplossing voor?

ivo

Ik werk in moment ook met CorelDraw 11.

De frees loopt op de middellijn van je streep , ik frees met 1,2 mm freesjes .

Wil ik een 100 x 100 vierkant teken ik 101,2 x 101,2 .

Mvg Johan

Ik werk in moment ook met CorelDraw 11.

De frees loopt op de middellijn van je streep , ik frees met 1,2 mm freesjes .

Wil ik een 100 x 100 vierkant teken ik 101,2 x 101,2 .

Mvg Johan

Kun je dan niet ergens in de software (Winpcnc ?) opgeven wat de afmetingen van ge gereedschap is?
EDIT: En dat die dan zelf aan het rekenen slaat, zodat je gewoon 100 x 100 mm op kunt geven.

In Winpcnc light gaat dat niet . dan moet je er Filou bij nemen , die heeft een radius korrektie voor binnen of buitenkanten .

Maar kost ook weer 350€:mrgreen:

Mvg Johan

Hallo Eric

Ondertussen hat ik BOcNC al op de PC , ook om DWG,s direkt te kunnen laden.
En bij het omzetten in HPGL komen er ook fouten in zodat de tijd dat hij freest veel hoger is.

Vandaag eens de eerste stukjes gaat fresen er mee , om de mogelijkheden te testen.

Mvg Johan

Kun je dan niet ergens in de software (Winpcnc ?) opgeven wat de afmetingen van ge gereedschap is?
EDIT: En dat die dan zelf aan het rekenen slaat, zodat je gewoon 100 x 100 mm op kunt geven.

Ikzelf heb de software van vectric In Cut2D kan je dit eenvoudig instellen, ook een zeer gebruiksvriendelijke programma. kost iets van 125 euro. Zeker het geld waard.

Cor

Cut2D heb ik ook ,is echt zijn geld waard.
Moet je machine wel met Gcodes kunnen werken.

Als je eerst tekeningen zo moet tekenen dat je zelf rekening met de diameter
van de frees moet houden lijkt mij niet zo handig.
Heb je een keer geen goede diameter frees meer dan kun je weer overnieuw beginnen.

Of als je een keer van anderen tekeningen kunt krijgen heb je ook een probleem.

Je kunt toch beter zorgen dat je geen rekening meer hoeft te houden met de diameter
van de frees met het tekenen.
Volgens mij beperk je voor jezelf de mogelijkheden om dingen voor een andere te frezen
daardoor te veel.

Je moet zelfs goed opletten waar je de correctie doet. Bij het uitfrezen van inwendige stukjes moet je de correctie de andere kant op maken. erg bewerkelijk en je zit met die betreffende tekening dus inderdaad gebonden aan je frees.

Moet je machine wel met Gcodes kunnen werken.

hmmm, je kan de output naar een heleboel verschillende codes zetten, van hun website:"Mach3, GCode, ISO, Fanuc, Flashcut, HPGL, PLT, WinCNC, XYZ, DeskCNC, ShopBot, TurboCNC, EMC + many others."

Cor

Mach 3 werkt met Gcodes,Fanuc ook
Cut2D heeft voor de meeste besturingen een post processor.
En wat ik er tussen zie staan werken die zo'n beetje allemaal met Gcodes
Bij Wincnc staat er achter van Gcode.
Maar het zou best kunnen dat het voor alle besturingen geschikt is.
Het staat inderdaad wel op hun site

Vandaag is de blower ook gekomen .

Gelijk maar op een plank geschroeft en laten lopen.

67384b38cdaef19a2.jpg

Morgen gaat hij op de zolder als ik genoeg slang heb voor de afvoer die weer naar de hobbykamer moet .
Hij word dan gewoon op de inlaat van de kärcher gezet om de lucht te filtern .

En zo heb ik de warme lucht weer terug in de hobbykamer , dit is goedkoper in de winter als die op de zolder te blasen (dat kan in de zomer);)

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Net een outdoorshock opgehaald bij Johan:cool:.
Frees ziet er superstrak uit, even de werking mogen bewonderen...petje af. Zal de shocky snel in elkaar zetten en wat fotootjes maken.

Hoever ben je . :mrgreen:

Hier een fototje van de mijne (even losde rompdelen er op en 1 rolroer er aan)
67384b39c1c8644fb.jpg

Er komen overal gewone kleine KDH scharnieren op . (sleuf word met de hete draad gedaan)

Er zit een 4 mm carbonbuis in de vleugel en in het stabilo , hoogteroer en de verbinding op de zijvin is 2 mm carbon.

Landings gestel word die van mijn oude buitenshock (Lindinger)

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen de blower geinstalleerd op de zolder .

Het werkt perfekt (bijna) :mrgreen:
Heeft meer zuigkracht als de 1200 watt kärcher.

De afvoer gaat in de kärcher en daar denkt de motor te moeten gaan draaien (gaat nog harder als op 220V) en dat maakt weer te veel kabaal in de hobbykamer , de blower is er om stiller te worden.:D

Die gaan we nu even van de motor bevrijen.

Mvg Johan

Zonder de motor in de stofzuiger is het perfekt , ook het gat waardoor de motor normaal aanzuigt ook groter gemaakt door er een van te verwijderen.

Lucht door een klein gaatje maakt meer lawaai als de gelijke menge aan lucht door een groot gat .:D
De buren horen geen vakuumzuiger meer.

De vakuum installatie is hiermee positiv afgerond .

Mvg Johan

De ene buren zijn er net uit . :mrgreen:

En met de anderen heb ik geen kontakt buiten een hallo.

Ik dacht dat jij vorige week wou komen ?

Kan je zelf het geluid beoordelen als hij freest.

Mvg Johan

Back