Projekt CNC Frees

Dan nu een paar foto,s van de vakuumtafel.
67384b17f873bd5f9.jpg

Met de 2 ventilators werkt het niet , deze draaien in hun eigene lucht en trekken bijna geen vakuum.
67384b17f873f02a8.jpg

Maar met de stofzuiger zonder "valse" lucht denk je dat hij direkt kapot gaat de 6 mm Depron plaat .:mrgreen:
Heel goed op de foto te zien dat het goed werkt en je bijna niet de plaat omhoog krijgt zonder hem kapot te maken.
67384b17f874284e8.jpg

Er moet natuurlijk nog de 5 mm timmerplaat onder als "opferplaat" maar daar zitten de gaatjes nog niet in .

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Verbaast me niks dat het met die ventilators niet werkt Johan, maar goed dat je het geprobeerd hebt en hier gepost. Daar leert iedereen weer wat van.

Wordt een flinke freesbank trouwens! Erg mooi!

Binnenkort 'Freeswelt'? ;-)

Was ook een test , hat het ook niet helemaal verwacht.

Het bakje met de ventilators komen nu op de klerenkast en de slaapkamer .

Kunnen ze de lucht circuleren in de zomer .

Ben nu op zoek naar een stille zijkanaalblower op 220V en onder 0,5 kw

Morgen maar eerst de frees gaan halen.:cool:

Mvg Johan

Mooi project Johan! Jij kunt ook niet stilzitten he ;)

Kun je de 7200 gaatjes niet door de frees laten boren? Dus eerst de plaat erop, dan frees 7200 gaatjes laten prikken, plaat eraf, afwerken en definitief bevestigen???

Is frees voor eigen gebruik of kunnen we straks bij jou ook een CAD bestand aanleveren met een plaat hout die je dan (tegen vergoeding) kunt frezen???

Ben op het moment een CNC frees kitje (RBC) aan het bouwen, sjonge jonge wat gaat dat lekker zeg, perfecte kanten, bouwt snel weg! Ga deze volgen, succes! :D

De frees moet 7200 gaatjes maken heb ik net uitgerekend :mrgreen:

Mvg Johan

En aangezien het 2x geboort moet worden was ik daar wel even met bezig geweest .

De eerste helft van het gaatje word 4mm om een groter opervlak te krijgen wat aantrekt.;)

En dan word met 0,8 doorgeboort om de verliezen klein te houden als de freesbaan hier door gaat.

De plaat blijft gewoon los in de bak zitten , het is een "opferplaat" en die moet dan af en toe vernieuwd worden .

Alleen voor eigen gebruik zou het projekt te duur zijn .
Het is de bedoeling dat het mijn hobby kosten gaat dekken en de investering moet er ook weer uit op de duur.:D

Mvg Johan

Ben er nu bij een Styrobox voor de stofzuiger te maken .

Zonder box maakt hij 87 dBa (gemeten) en dat is te veel als hij straks uren moet gaat draaien .

Foto,s komen als hij af is .

Mvg Johan

Ben er nu bij een Styrobox voor de stofzuiger te maken .

Zonder box maakt hij 87 dBa (gemeten) en dat is te veel als hij straks uren moet gaat draaien .

Foto,s komen als hij af is .

Mvg Johan
Johan,
let wel op de temperatuur van de stofzuiger. Als hij een tijd aanstaat wordt hij erg warm. Pas dus op met behuizingen eromheen, hou de afstanden ruim anders is het straks een geel gesmolten hoopje.

Overigens: wat ga je onder de te frezen platenleggen? Het lijkt er nu op dat je er niks onder legt, dus dan gaat je onderplaat beschadigen. Kun je niet aan dun schuim komen om eronder te leggen? Ik weet dat er in de industrie ook frezen met een vacuumbed zijn die zo'n dunne schuimfolie onder de te frezen plaat hebben. Je snede wordt er veel mooier van en je bed gaat niet kapot.

Laatst bewerkt:
gaaf zeg! wat is het eerste toestel dat je denkt te gaan frezen?

Justus

Een mooie heeeeeel lichte electro sleepkist , de Telemaster. :cool:

Johan,
let wel op de temperatuur van de stofzuiger. Als hij een tijd aanstaat wordt hij erg warm.

Het lijkt er nu op dat je er niks onder legt, dus dan gaat je onderplaat beschadigen.

Een stofzuiger word alleen warm als hij geen lucht kan zuigen.

Zolang de gezuigde lucht uit de box kan is er niks aan de hand.

En de gaatjes plaat is de "opferplaat" daar hoeft dus niks op.

Mvg Johan

Ik zou daar misschien tzt wel gebruik van willen maken. Houd me op de hoogte.

Tip voor nu.. je hebt nog een hele partij Depron liggen.. en een frees..

Ik had van mijn gefreesde elipsia zo 10 kitjes kunnen kwijtraken.. zelfs als ik er bij zei dat het frezen niet zo gruwelijk veel zin had.

Het indoorseizoen is net begonnen.. ;)

Back