Projekt CNC Frees

Wat dacht je van een shockey waar het depron van de vleugel en stabilo aan bijde kanten is gefreest met tassen om gewicht te sparen.:cool:

Het zelfde prinzip van je eigene lichte versie maar dan bijde kanten om ook de vlieg eigenschappen nog te verbeteren .

Dit is dan voor volgend jaar .:D

Moet de frees ist goed onder de knie hebben om toch met een goed produkt te komen .
Heeft geen zin om snel iets op de markt te gooien waar van ze later zeggen dat het niks byzonders is.

Mvg Johan

De romp van de mijne was al aan beide kanten gefreest, had ik met de vleugel ook kunnen doen, maar opzettelijk niet gedaan om wat meer sterkte te behouden (oppervlakte depron is sterker dan kern).

Hoe dan ook.. wel een manier om van je depron af te komen ;)

Johan, als ik het goed gelezen heb, heb je een Z bereik van 130mm. Ga je daar ook wat mee doen? 3D frezen (rompen, vleugelprofielen, mallen voor kapjes e.d.) of is het voorlopig alleen de bedoeling 2D contouren te frezen?

Krijgt ie een vaste plek in het bouwhok of verzin je iets om ruimte te winnen, freestael laag zodat er een werkblad boven te plaatsen is ofzo? 1.6m x 1m is een flink ding natuurlijk!

depron

Johan,

Ik heb heel wat Depron gefreest , eenvoudige opspanmethode is het op een zachtboard plaat opspelden, simpel en snel.
Tip:Frezen met de hoogste snelheid die je kan met het laagste toerental van je spindel tegenlopend frezen.

succes

MVG

Eric

Johan,

Heel leuk project dat je mee bezig bent.
Meschien heb ik er overheen gelezen maar vraag me af wat je gaat gebruiken als motoren, electronica en software.

Zou je ons daar wat meer over kunnen vertellen.

Gerrald

De Frees is binnen . :cool:

Heb alleen een klein probleempje , krijg hem niet de trap hoog (onhandig gewicht).
Moet dus even 2 man van onze club aktiveren .
Zal wel morgen worden,is nu pakkenavond.

Gerrald, alles is er bij ,is een ARF (Almost Ready to Frees)

Rob, mogelijk is het, maar voorlopig niet de bedoeling.

Mvg Johan

De Frees is boven .(dank nog aan Ton en Jeron)

Ga nu eerst het ondergestel in elkaar schroeven wat ik extra er bij gekocht heb .
De bouwtafel is iets te smal en na de winter gaat de Frees op de zolder zijn werk verrichten en dan hat ik zo wie zo iets moeten maken of kopen .

Foto,s komen later als het klaar is.

Mvg Johan

Zo hij staat op het gestel en de bouwtafel is al afgebouwt en dient nu als bodem voor de Frees waar de vakuum tafel op vast komt .

De Frees moet ook nog iets aangepast worden .

Morgen eerst maar eens plaats maken , het is nu wel heel vol in het hobbyhok :mrgreen:

Mvg Johan

67384b1c01de285a8.jpg

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geloof toch dat ie iets anders in gedachten had.. maar mooi speelgoed hoor, ben jaloers :)

Een 2 m Frees krijg je niet op de foto van 1 m afstand . :mrgreen:

Als hij morgen op zijn plaats staat kan ik een paar "live" foto,s maken .
Hat ook geschreven dat de foto,s komen als het klaar is .

Mvg Johan

Een 2 m Frees krijg je niet op de foto van 1 m afstand . :mrgreen:

Als hij morgen op zijn plaats staat kan ik een paar "live" foto,s maken .
Hat ook geschreven dat de foto,s komen als het klaar is .

Mvg Johan

Ja maar Johan, het is inmiddels 8 uur geleden dat ie boven was. :twisted:

Onderstelletje zit waarschijnlijk al lang in elkaar. Je bent toch niet stiekem al een vliegtuig aan het frezen... :banana:

Je bent toch niet stiekem al een vliegtuig aan het frezen... :banana:

En vannacht met CA inelkaar zetten en morgen maiden .:mrgreen:

Jullie hebben gewoon geen idee hoe groot (en zwaar) dat kreng is .
Gestel met Frees zit boven de 150 kg , daar loop je niet zomaar mee weg.

Met 2 bouwtafels en een opgebouwt gestel was het bouwhok vol .

Mvg Johan

Ja ja, een zwaar leven hoor.. ik wil je wel kostenloos van die 150kg afhelpen hoor, heb je ook weer ruimte in je bouwhok.. hier kan ie makkelijk staan :)

Back