Projeti

Hmz, een ontvanger die alleen met een bepaalde temperatuur werkt is heeeeeel erg niet in orde :nooo:
Wel jammer van de Projeti....

Grt.

jep, heel erg jammer... hij gaat wel weer vliegen maar mooi is het niet meer. Cockpit en kap naar achteren zijn compleet versplinterd. De romp is aardig als een puzzel inelkaar te zetten en recht de fohnen. Ik test in de oude eerst de electronica en als dat allemaal goed lijkt zet ik het in de nieuwe :) Heb ik in die oude ook een leuke ragbak... led's erin en eens kijken of 100+ km/h ook leuk is in het donker :)

Cockpit en andere losse onderdelen zijn los verkrijgbaar voor een paar euro, nog niet zo lang geleden lag er bij Q een folder waar ook de onderdelen in stonden.

Grt.

mmh... dat is nog een idee. met die plastic als nieuw kapjes blijft alleen de schade aan 1 vleugel over.....

zo eens effe Q bellen.

kapjes kosten 27 euro bij Q voor een setje. Daarin zit dan de neus + body + cockpit. Valt me nog mee... cockpit is 12 en de body + neus 15...

Eens kijken wanneer ik hem weer klaar heb :) en of hij nog goed vliegt :(

zo, ik heb er weer 1 splinternieuw vliegklaar liggen :) Wel een blauwe nu, rood niet leverbaar voor 10 weken bij die shop :( en mij ook niet effe bellen ofzo.......

Nu nog wachten op de kapjes van Q zodat de nightflight projeti klaar kan worden gemaakt ;)

Zit nu een Schulze Alpha 4 kanaals in die het tot nu toe perfect heeft gedaan. De nieuwe is ook 10 gram lichter?? De rode was 504 gram, deze 494 gram... Zelfde motor + accu + regelaar + servo's. Ik heb ook meer lijm gebruikt nog.... verder niets anders :) Ontvangers zijn ook gelijk qua gewicht.... tja, ander schuim ;)

Slecht nieuws :( Projeti dwars door midden in volle vlucht :( Teveel turbulentie denk ik. Ging erg hard, volgas op +/- 10M hoogte en opeens een klap en hij dwarrelde naar beneden... Accu kwijt en vleugel eraf en propje stuk. Ook 1 rolroer eraf. Ging erg snel maar het leek alsof 1 vleugel het gewoon begaf :( Effe lijmen en nog een keer :)

:lol: Vorige zomer was er bij mij op de club een Projeti mid-air (2 projeti's dus), toen was het ook een piepschuimregen op het veld :wink:

Grt.

valt nu heel erg mee. Vleugel er netjes af maar aan de voorkant een tikkie ingedeugt. Beetje epoxy en wat blauwe plakzooi en je ziet het nauwelijks... ik baal alleen van die accu van 60 euro :( Waren net nieuw :(

F Y I : Projeti weer volop in stock bij hobby-lobby

imd5123s.jpg

Ik had gisteren iets grappigs met m'n Acrolight in Oostenrijk, opeens toen ik voor het eerst op de kop vloog hoorde ik een luide knal en vlogen er allemaal dingen uit.

Projeti kwam op de kop naar beneden gezweefd, net een parachute :D

Bleek dat de 2 cells lipo en het lood eruit waren gevallen, waardoor het kapje tegen de prop was gekomen, en nu dus een gigantisch gat in zit.

Lipo overleefde de val van +- 15m, lood was kwijt, nu nog een nieuw kapje vinden..

volgende week komt mij projeti!

die gene die word geleverd met een 480 motor. besteld via internet ergens in den bosch.
deze wil ik gaan vliegen met lipo, maar welke moet ik nemen, de laatste 480 motor in mijn space scooter ging roken (3c1p 1500mah).

Projeti
Kwikreview in Modelbouw aktueel nr 107 juli 2005 (tijdschrift overigens niet meer leverbaar maar misschien heeft de modelbouwwinkel hem nog wel liggen).

Je kunt je natuurlijk ook rot blijven zoeken in buitenlandse bladen.

Even een oud topic boven halen! :P

Ik heb nu ook een projeti. Ik heb gezorgt dat alles in orde is:

zwaartepunt (op de puntjes helt hij heel licht voorover)
uitlag (8 a 9mm)
Alles zit goed en niks wijkt af van het normaal

Maar toch lukt het niet echt bij mij! :?

Ik heb voor de start up getrimt, de roeren staan nu netjes tot aan de uitstulpinp naast de roertjes.

Toen ik hem net eens wilde testen gooide ik hem eerst (met de up getrimt) met motor uit om te kijken of hij het goed doet. HIj dook aardig naar beneden maar ik kon het redelijk opvangen.

Toen alles gecontroleerd en maar geprobeert met de motor aan. Misschien ging te langzaam en zat aan de stall....

Ook toen ging het niet goed, na de worp zwaberde hij wat en ging direct naar beneden. Ik heb dan geen schade omdat hij niet vanaf hoogte was maar ik krijg hem dus niet gestart.

Ik weet niet precies wat er nu gebeurt, het duurde beide keren maar 1,5 sec.

Ik vraag me nu af waar het aan kan liggen. Kan iemand mij misschien precies uitleggen hoe hij of zij hem netjes start. Op veel filmpjes zie ik hem netjes strak wegvliegen.

Ik neem hem sowieso mee naar onze club zodat hij daar eens onderzocht kan worden, wel jammer dat er dit weekend veel wind staat! :roll:

daarom hoop ik dat iemand kan helpen!

Alvast bedankt! :D

gr,

niels

niels steigenga zei:
Even een oud topic boven halen! :P

Ik heb nu ook een projeti. Ik heb gezorgt dat alles in orde is:

zwaartepunt (op de puntjes helt hij heel licht voorover)
uitlag (8 a 9mm)
Alles zit goed en niks wijkt af van het normaal

Maar toch lukt het niet echt bij mij! :?

Ik heb voor de start up getrimt, de roeren staan nu netjes tot aan de uitstulpinp naast de roertjes.

Toen ik hem net eens wilde testen gooide ik hem eerst (met de up getrimt) met motor uit om te kijken of hij het goed doet. HIj dook aardig naar beneden maar ik kon het redelijk opvangen.

Toen alles gecontroleerd en maar geprobeert met de motor aan. Misschien ging te langzaam en zat aan de stall....

Ook toen ging het niet goed, na de worp zwaberde hij wat en ging direct naar beneden. Ik heb dan geen schade omdat hij niet vanaf hoogte was maar ik krijg hem dus niet gestart.

Ik weet niet precies wat er nu gebeurt, het duurde beide keren maar 1,5 sec.

Ik vraag me nu af waar het aan kan liggen. Kan iemand mij misschien precies uitleggen hoe hij of zij hem netjes start. Op veel filmpjes zie ik hem netjes strak wegvliegen.

Ik neem hem sowieso mee naar onze club zodat hij daar eens onderzocht kan worden, wel jammer dat er dit weekend veel wind staat! :roll:

daarom hoop ik dat iemand kan helpen!

Alvast bedankt! :D

gr,

niels

Hallo Niels.
Mijn Projeti heeft het vorige seizoen heel wat acculadingen leeggevogen zonder enig probleem. Na de winterstiop, vorige week, het model weer nagekeken, de motor zat wat losjes op de motordrager, die kon dus zo'n 3 mm naar voren schuiven, maar verder geen aandacht aanbesteed. 1e Start met halfgas en roeren neutraal, vorig seizoen ook zo gestart, en plop, voor ik het wist zat hij met zijn neus in de grond. Het zwaartepunt mag dus echt zoveel mogelijk naar achteren, ca. 17 cm gemeten vanaf de voorkant vleugel waar deze de romp raakt. Bij het uitbalanceren de neus dus niet naar beneden laten hangen maar horizontaal. Zorg ervoor dat de motor recht is uitgelijnd op de lengteas, dus dat de propeller niet naar boven wijst. Ietsjes naar beneden is geen probleem. Zorg ook ervoor dat de accu niet kan verschuiven. Starten doe je dan met halfgas en de roeren een heel klein beetje "up" geven.

Succes gewenst Frans

ik denk dat je niet genoeg vermogen hebt. Ik heb het zwaartepunt wat naar voren en dan moet je, zelf met up getrimd, toch wel up geven om het duiken tegen te gaan. Hij vliegt dan wel super strak :) Zwaartepunt naar achteren is beter als je geen dikke brushless hebt.

Ik heb een 480 race op 3 cellen met een cam 4,7x4,7

Zou prima moeten werken met volgens de review uit de MBa

In ieder geval bedankt voor de tips, ik het zwaartepunt wat verder naar achteren zetten en met halfgas starten. Dus als ik het zwaartepunt precies op de aangegeven plaats leg moet hij het goed doen?

bedankt!

gr,

niels

nog meer mensen die tips hebben voor de start? Het valt me wel op dat ik de meeste mensen ermee een gigantische worp zie doen bij de start. Ik denk dat ik misschien een te lage startsnelheid heb gehad. Ik heb nog niets geprobeert, daar was het vandaag te slecht weer voor...

Die van mij had geen hele harde worp nodig, gewoon een zetje (en dan het beste vlak gooien of iets naar boven).

Grt.

Om nog even een keer dit topic op te halen, nog wat foto's van hoe mijn projeti erbij staat.

projeti%20002.jpg

projeti%20004.jpg

Nu vliegt hij prima zonder dat duiken. Ik heb het zwaartepunt nu recht op de aangegeven punten gelegd en zonder dat de neus iets naar voren hangt. Met veel up trekken wil hij nu wel gewoon lekker starten! Hij laat zich ook erg strak sturen alleen is soms best gemeen bij de landing.

Vooral NIET in hoog gras met pollen landen, daar blijft hij op steken met eventueele schade tot gevolg. Volgens mij is het gewoon het beste om hem op een strakke grasmat op een hoogte van 20 a 30cm volledig te stallen zodat hij in een keer stil ligt, het neusje houdt niet van een strakke buiklanding :roll:

Tot ding! :thumbsup:

niels 8)

Back