Promotie van de modelautosport.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 29 sep 2005.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Haha, ja dat effect ken ik....
    al vaak zat meegemaakt......

    Ik heb zelfs een keer een "race" gedaan tegen een 750cc motor....
    Dat lukte hem niet, toen mocht hij een aanloop nemen.
    Toen hij met 50 ongeveer aankwam (over een drempel) stond ik 10 meter na die drempel stil, hij kwam over de drempel, ik gaf gas en bleef hem voor......

    blijft leuk......
     
  2. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    hallo

    ik ben het met ron eens de limac doet veel qwa promotie voor onze hobby en iedereen in limburg baalt ook stevig dat ze weer weg moeten hey ron wij(ik,vrouw,mike)steunen jullie en kijken al voor jullie oke

    groetjes impact
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    De data van Race en Rally heb ik al 3 jaar lang doorgegeven aan de NOMAC, helaas is er niets mee gedaan. Het is inderdaad een mooi voorbeeld dat daar de doelgroep zit om interesse te wekken.

    De volgende is op 11 en 12 februari 2006 en is in de RAI......
     
  4. Ron.S

    Ron.S Guest

    Ja dat had ik al begrepen dat het in de rai is want de telegraaf is mede-eigenaar van de race en rallyshow en dus wordt het amsterdam.
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    @Roelof...

    Is het misschien niets voor jou (of samen met Linda), PR mannetje bij de NOMAC?.....

    Of misschien samen met Alfred?.....

    1 in Noord, 1 in Zuid......
     
  6. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    is geen slecht van je m7h
    ik zal het doen roelof niet ik dan maar jij en alfred super dan komt het wel goed toch?

    groetjes impact
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor mij alleen niet, wil best mee werken maar heb niet de tijd en zin om de kar te trekken.

    Ik zal zeker de NOMAC weer op de hoogte stellen van de komende Race & Rally...
     
  8. impact

    impact

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    35
    Locatie:
    limburg
    dat ken toch ook roelof een beetje samen werken nu maar hopen dat de andere party mee help toch

    groetjes impact
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik zou gerust de promotionele taken van de NOMAC op mij willen nemen, mits daar wel een echt budget voor staat, waarmee promotionele acties kunnen worden gefinancieerd. Ik ga gerust met een zooitje van die hotemetoten van allerlei beurzen in overleg, en nodig ze eens uit voor een etentje in een restaurantje. Wijntje, goed gesprek, en voor je het weet sta je de hobby en sport te promoten op allerlei internationale evenementen.

    Als de NOMAC mij zou vragen om hun site eens te moderniseren en uptodate te houden, dan zou ik dat al doen, want dat is toch 'het digitale visitekaartje' van het belangrijkste orgaan in de Model Auto wereld van Nederlandm, en ziet er nu niet uit!!.....
     
  10. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    bart ik ben het met je eens die site van nomac is niet al te in het oog springend springend.
    maar het belangrijkste van een site is dat alle info er op staat en up to date is en ook daad werkelijk klopt.
    ik zelf heb een site in beheer van de vogelvereniging waar ik lid van ben (ook ben ik de eigenaar van de ruimte die ik samen met me zus schenk aan de vereniging)
    maar daar ben ik mee bezig met de update baarheid van de site dan de looks.
    ook de info moet altijd corect zijn vind ik dus ook daar besteed ik veel tijd aan. gebruik dus ook veel spellings check aan gezien me spelling me soms nog wel eens goed in de steek laat.
    vanavond zat ik weer eens op de nomac site te kijken en de helft van de info die ik hier sporadies vind over wedstrijden (waar ik toevallig zins vandaag bijzonder veel intresse in heb)staat er niet op.
    ook klopt de info over brandstof auto's niet 100% ik heb hier over al een mail gestuurd.
    want ze heben de brandstof fout.
    kijken hoe snel dat verandert is.
    dan weten we namelijk wat de updatebaarheid is van de site
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat is waar, de site mag wel een facelift, op zeker......
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Facelift hoeft niet zozeer maar als er al 4 jaar bij de bigscale het volgende staat:
    http://www.nomac.nl/bc/bc-klasse.htm

    Dat is een teken dat op dat gebied niet veel gedaan is (al heb ik ook ooit foto's daarvoor gestuurd)

    Wat websites betreft heb ik die van de Baanbrekers ook compleet in beheer. Ik ben alleen afhankelijk wat mij aan info gegeven wordt.

    Waar ik de mensen niet meer over hoor is de Pitsflits, een krantje die 4x per jaar zou verschijnen en tot op heden in de 2 jaar nog maar 1x is geweest.

    Maar zoals ik eerder aangaf ligt het probleem ook bij veel clubs en moeten we niet direct de NOMAC aanvallen al ben ik het er wel mee eens dat als het om de sport gaat de NOMAC als bond zich moet uiten naar de buitenwereld.
     
  13. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Misschien dat we eens een gesprek met het bestuur van de NOMAC moeten aangaan, eventueel met vertegenwoordigers van enkele clubs, die ook vinden dat de promotie van de sport/hobby moet worden aangepakt.

    Het is tijd dat de groep importeurs, distributeurs, winkeliers, clubs, rijders en NOMAC eens serieus benaderd wordt voor een goed 'ronde tafel gesprek' waarin de toekomstplannen voor de promotie van de sport/hoby eens stevig worden besproken. Waarschijnlijk staat er van alles over promotie in de statuten, maar wordt er helemaal GEEN uitvoering aan gegeven.

    En over die NOMAC site: niet alleen is deze helemaal niet uptodate, hij is ook nog eens fout! Ik heb dit jaar 1 wedstrijd in de NOMAC Cup B1:10 gereden, en werd eerst keurig in de stand genoemd. Na de volgende wedstrijd werd de stand bijgewerkt, en ik werd uit de lijst verwijderd (?), ik mail daarover, maar krijg gewoon nooit een reactie. Op de site van de NOMAC wordt een telefoonnummer genoemd van de PR afdeling, die heb ik al 5 keer gebeld, maar die wordt gewoon niet beantwoord!

    'Het is dus tijd voor een 'Actie-groep Modelauto Promotie!!
     
  14. klinkt goed :D





    p.s : het lijkt mij ook wel is leuk om een demo te rijden 8) :)





    groet steef
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien moet er gewoon iemand een compleet plan met mogelijk een kostenoverzicht opstellen.
    Mijn idee van Race & Rally is dus al hier met succes bevestigd en lijkt het mij dat de 2006 editie een eerste doel moet zijn om structureel aan te pakken. Het valt voor velen buiten het seizoen en moet dus makkelijk te organiseren zijn.

    Winkeliers bijbetrekken voor beurzen lijkt mij een lastige en een misschien een niet gewilde zaak. Als je de sport wilt uiten en op de achtergrond probeert een winkelier zijn Nikko en Smartech auto´s te slijten zal dat een compleet negatief beeld voor de sport geven.....

    Uiteraard kunnen de winkeliers wel mee helpen de sport te uiten in de vorm van sponsoring aan de PR afdeling en veel winkeliers hebben al een poster van de NOMAC hebben met wedstrijd-data.
    Succelvol PR is immers voor winkeliers ook weer een bron van inkomen.

    Tamiya zorgde dat er in ieder doos een folder zat van de Tamiya cup, misschien moet er een soort van infofolder gemaakt worden met een circuitverzicht (zowel de niet als wel bij de NOMAC aangesloten clubs), info over wedstrijden en een wedstrijd data welke bij iedere modelauto geleverd moet worden.
     
  16. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    ja of de nomac wat deed met de autoloze zondag.... ik heb ze door gewezen naar de PR afdelin...en iedereen weet wat er is mee gedaan.... :evil:
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Niets ?
     
  18. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    je gaat door voor de koelkast Roelof ;)

    @ Bart B: de Nomac heeft in haar statuten staan dat ze tot doel heeft het promoten van de Model Auto Sport in het algemeen.

    Nu is het zo dat de promotie ook van de clubs moet komen. Hoeveel clubs promoten de RC hobby nu echt.
    Laatst was bij HFCC in Den Haag een goed bezochte opendag. Vooraf stukjes in de plaatselijke krant. Daar werden demo's gegeven door de leden, mochten mensen in de pits rondkijken, zelf met hun meegenomen modelauto rondjes rijden, en konden ze zelf tips en advies krijgen van ervaren mensen.

    Op al deze punten was de promotie geslaagd, zeker ook gezien het aantal bezoekers.

    Zoiets zou iedere vereniging moeten doen.

    Dat er van de Nomac een pitsflits zou moeten komen is absoluut waar. Dat de website wel eens flink nagelopen mag worden is ook waar.
    Schijnbaar zijn daar dus geen mensen voor of hebben de mensen die dat zouden doen geen of niet genoeg tijd beschikbaar !!
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je de verantwoordelijkheid binnen de NOMAC bij de afdelingen neerlegt met een opdracht en deadline om een stuk inhoud en foto´s aan te leveren is de algemene informatie op de site zo up-to-date. Zoals ik al aangaf ben ik als sitebeheerder afhankelijk wat mij aangereikt wordt, komt er niets is het ook niet mijn schuld.

    Dat er geen mankracht is voor de pitsflits was al voorspelbaar en ondertussen zijn de leden (niet-licentiehouders) al weer vergeten waarvoor ze oa. die 6 euro voor betalen...
    Ook hiermee vind ik dat er geen actief beleid bestaat om de pitsflits te brengen waar het moet zijn. Tevens zou een betere samenwerking met M-auto die al een aantal pagina´s raceverslagen kent ook vruchten kunnen afwerpen.

    Dat het ook uit de clubs moet komen had ik al aangegeven. Misschien een idee om een "Nationale Modelauto Dag" in het leven te roepen waarbij alle verenigingen tegelijk een open dag houden en gezamelijk een potje vullen voor een landelijke campagne om mensen te trekken. (dat zou uit die 6 euro contributie kunnen komen)
     
  20. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Frans, dat promotie verhaal via de clubs probeer ik zelf al een tijd uit te werken, en dat is tot nog toe geresulteerd in de twee RC-Junkies meetings op het circuit van REAL80. Dit waren alle twee druk bezochte dagen, die ook op de daar aanwezige delegatie van de gemeente van Groningen een goede inruk heeft achtergelaten, want REAL80 heeft weer een huurcontract voor 10 jaar met de gemeente... maar dit ff ter zijde.

    Die RC-Junkies dagen zijn echt promotiedagen voor de RC-car hobby, waar ik iedereen die dat maar wil uitnodig om op een circuit te komen rijden. Ik zorg voor een paar man crew, die zorgen dat het zender-beleid wordt uitgevoerd, maar verder is iedereen vrij om te komen en te rijden. Dat er behoefte aan is, is wel duidelijk, gezien de belangstelling en opkomst. De enige promotie die ik doe is via mijn website en via het MBF (hier dus). Voor het huren van een circuit voor een dag betaal ik 500 euro (!!) en elke club vraagt dat per dag. Dus koos ik voor REAL80 omdat zij voor die prijs on- en offroad aanbieden. Andere clubs vragen 500 per dag voor alleen on- of alleen offroad. Ik heb een beperkt promotiebudget voor mijn website, en twee van die dagen per jaar is echt het maximum wat ik zelf wil financieren, want het draaiend houden van de site kost ook het nodige. Als die clubs nou eens elk één dag per jaar hun circuit GRATIS openstellen voor initiatieven zoals de meetings die websites als RC-Junkies en www.RC-Racingcars.com houden, dan weet ik zeker dat we heel veel vaker mensen die wel geïnereseerd zijn in de hobby/sport veel meer kunnen betrekken bij de clubs!
     

Deel Deze Pagina