Frans Heinsbroek zei:
laatst was bij HFCC in Den Haag een goed bezochte opendag.
Frans, er was toch al 1 keer eerder dit jaar een opendag geweest [laatste was een demo-dag] deze viel gedeeltelijk gelijk met de modelbouw hobbybeurs in de Evenementenhallen te Rijswijk. Hier had men een groot race-veld [zeker voor beurs begrippen] aangelegen, voorzien van commentaar dmv een heuse professionele PA installatie. Enkele demo-rijders pendelde met hun spullen van de beurs naar de club en weer visa versa, om beide te voorzien van demo's. [helemaal TOP]
Het promoten binnen de club.
Het promoten en het uitdragen van onze sport faalt al bij de club's, bv in de richting van hun leden [hier is ergens een draadje van] gebrek en mis-communicatie is hier een oorzaak van. Het hele seizoen klaagt men steen en been over iets, en als je het tijdens een jaarvergadering het aan de kaak steld, dan steekt men [de rijders] een mes in je rug ter grootte van een zwaard, om maar niet in "on-populariteit" te geraken bij vooraanstaande top-rijders. Hierdoor gefrustreerd geraakt, heb ik wel eens een voorstel gedaan om meer van het internet gebruik te maken bv doormiddel van een forum. Hier zou men meer vrijuit kunnen spreken [enquête kunnen houden met meer dan alleen de wedstrijd rijders] in de anonimiteit. Helaas blijken mijn voorstellen weer "te vooruitstrevend" en wordt er niets mee gedaan.
Goede of slechte voorstellen het komt kennelijk nooit aan, met een forum kan ieder zijn zegje kwijt al dan niet terecht. Het zou geen enkele club of overkoepelend orgaan misstaan, en dan weet men gelijk wat je van elkander verlangt en kan men daar sneller op inspelen ipv een 1 malige jaarvergadering of allerlei samengestelde sub-commissies die bv de Nomac rijk is. [enkele club's hebben dit al geloof ik, bij de rallycup is dit er al wel, helaas wordt er te weinig gebruik van gemaakt, en dan doel ik op het aantal rijders, van deze unieke mogelijkheid]
Als iemand die een beetje bekend is met de hogere kringen bij bv de Nomac, en nu even een mail stuurt met een link naar dit draadje, wie weet steekt men er nog wat van op.
Als dit allemaal voor elkaar is, kan je ook goed naar "buiten" promoten omdat dan al "velerlei" contacten zijn gelegen, en de animo om iets groots te organiseren hiervoor waarschijnlijk groter is.
m.vr.gr. Per.