Wat betreft de Nomac ben ik het hier niet met Roelof eens.
Ook bij andere "sporten" zie je dat de overkoepelende organisatie uit vrijwilligers bestaat en op de eerste plaats naar binnen is gericht, met als voornaamste doel om de kampioenschappen , reglementen, etc goed te regelen en georganiseerd te krijgen.
Mochten deze vrijwilligers nog wat tijd over hebben dan kan gedacht worden aan het opstellen van een lange termijn visie en pas daarna zal deze overkoepelende vrijwilligers organisatie naar buiten treden voor promotiewerk.
Bij de meeste takken van sport wordt het belangrijkste deel van promotie gedaan door proffesionals, dus de mensen die moeten leven van die sport. In Nederland bijvoorbeeld Serpent, wat aan het eind van elke maand toch een aantal salarissen zal moeten overmaken.
Zij hebben er direct belang bij dat er promotie is en dat er nieuwe aanwas komt.
Natuurlijk doen ze dit met de eigen producten en teamrijders, en dat lijkt me in dit geval ook heel logisch. Bovendien zijn de belangrijkste klasses voor Serpent ook de klasses die een groot (RC onbekend) publiek aanspreken. Immers het maakt herrie, de 1:10 lijkt op een echte toerwagen en is snel en erg wendbaar. Daarnaast is de 1:8 natuurlijk nog spectaculairder.
Een grote relatief lompe 1:5 past daar helemaal niet bij in het plaatje. Wil je een spectaculaire show neerzetten dan moet je herrie maken, veel vermogen per gewicht, en het proffessioneel aankleden.
Ik denk dat Serpent dat goed begrepen heeft, en dat de Nederlandse RC rijders blij mogen zijn met zo'n fabrikant die op een actieve manier de RC sport probeert te promoten. Dat daarbij niet alle klasses aan bod komen is niet belangrijk, dat ziet de geinteresseerde wel in de winkel, en daar hoort deze ook wel waar de dichtsbijzijnde club is.
Erik-Jan