Ik heb het gisteren na 30 jaar weer eens gedaan ( donderdag 1 sept 2011). De spanning gierde door mijn lijf heen. Ik stond gewoon te trillen
Toen ging het ook inderdaad helemaal mis.
Heb gewoon door de spanning een aantal grondbeginselen niet goed gedaan, waardoor het na een kwartier voorbij was..
De hele avond zitten lijmen en wat aanpassingen gedaan.
Zag er goed uit vanmorgen. e.e.a bijgeschaafd zodat hij weer toonbaar was.
Vanmiddag vrijdag 2 sept 2011 heb ik het weer gedaan.....
De boer was zo ontzettend netjes om voor mij het gras te maaien alles lag mooi plat. Ik denk dat morgen het gemaaide gras allemaal weg is. Het is een erg mooi erg groot en zéér rustig grasveld, midden in de bush-bush. Daar komt één x in het half uur misschien een fietser voorbij en verder geen verkeer.
Die ene fietser vandaag was een Belg met zijn vrouw. Hij stopte en ging een erg leuk gesprek aan omdat hij dit vroeger ook deed.
Hem verteld dat dit ook NA 30 jaar was en dat dit mijn 2e poging was.
Ik heb vandaag met veel minder spanning dan gisteren gevlogen.Ik heb geen referentie materiaal tov de ARCOFLYER dus daar kan ik niets over zeggen.
Na de eerste start eerst een paar kleine bochtjes en dan landen.
Daarna steeds verder en langer.
Ik hoefde niet veel te trimmen. Bij rechtuit vliegen bleef hij maar gaan en ging niet naar links, recht, onder of boven.Reageert erg snel op de besturing. Moest ik even aan wennen. Ook erg laag en langzaam gevlogen vlak over het gras. Een keer een looping en een rol gemaakt, op z'n kop gevlogen.
Ik een vent van 61 stond bijna te springen van plezier ( gelukkig komen er niet zoveel mensen langs

).
Ik vond het prachtig en heb ook erg genoten.

Toen ik na een half uur naar huis ging was dit het resultaat... ;-))
Ik wilde net weer gaan starten vanuit de hand, toen ineens de motor met steun van de voorkant afvloog. De propeller was ook kapot.
Thuis alles weer met bruislijm gelijmd.
Ga nu ook carbon in het frame van het vliegtuig zetten vanaf de vleugel tot de staart. Voelt wat zwak aan gevoelsmatig.
Als alles weer gelijmd is ga ik het morgen toch weer proberen.
Ik weet wat je nu gaat zeggen Johan, dat dit misschien niet was gebeurd als ik op de vliegclub was geweest en dat ik eigenwijs ben.... Ik weet het je hebt best gelijk daarin...
Maar je wilt niet weten wat voor een overwinning dit voor mij is geweest en een lol en plezier ik in dit half uur heb gehad.
Dit is ontzettend gaaf....