Ik heb die Beaver vrijdag zien vliegen en hij was echt prachtig, niet van full-scale te onderscheiden, de prijs is dus ook aardig op schaal!
Mooie kisten allemaal daar, en groot!
Heb je in Nederland met 10 kilo al een flinke kist, dan zie je daar dat 100 kilo of meer heel normaal is!
Bij onze oosterburen is alles echt groter.
Toch hadden sommige piloten moeite met de wind, dat zijn we in de Randstad toch wel gewend!
Een kist die een stuk of 6 hopjes maakte tijden de landing werd door de speaker een "richtige hollandische landung" genoemd.
Uit de reaktie van het publiek bleek dat daar flink wat landgenoten tussen stonden!
De piloot van de prachtige Bristol M10 had de wind ook fout ingeschat.
Bij de aanvang van het landingscircuit nam hij volledig gas terug.
Bij het indraaien van downwind naar crosswind zakte de kist plotseling een paar meter naar beneden, het hele publiek zag dit duidelijk en ik riep ook tegen mezelf GAS BIJ!
De kist vloog duidelijk veel te langzaam.
Maar de piloot gaf geen gas bij maar draaide in van crosswind naar final.
Op dat moment viel de kist echt uit de lucht, gelukkig nog net op het begin van de landingsbaan.
Ik weet niet of het een domme beginnersfout was of dat er een storing van de motor was waardoor deze geen extra gas kon geven.
Ik hoop dat de schade niet te groot is.
Bristol M10
7,7 meter spanweidte, 130 Kilo
Valach RM7-800 motor (7 cylinders, 400 cc en een prachtig uitlaatgeluid)
Helaas geen pilotenpop wat er echt vreemd uitziet.
De beurs was prachtig, maar ik had nog wat bij Toni Clark willen kopen maar die had maar weinig spullen voor de verkoop bij zich.
Ik ben geweest van 09.00 tot 18.00 uur waarvan ik zeker de halve tijd naar de prachtige shows gekeken heb.
Ook waren de stadhouders zeer vriendelijk, toen ik bij Hobbykeller wat info vroeg over een basa bouwkit van een MIG3 (schaal 1:5,2 , span 2 meter en motor ZG26) nam de verkoper de kist van de stand mee naar buiten om hem daar (op de grond) de demonstreren.
Ik was zo geinteresserd dat ik vergeten ben foto's te maken!
Volgend jaar ga ik zeker weer.
Groeten Willem