pursuit 32" deep V mono

Zwanzen...........I like it!!!:D;)

Ach , is dat die botte prop van enige posts terug.......
Dan zou het daar natuurlijk aan kunnen liggen.
Kan je niet een Octura van iemand lenen ??Gewoon om eens te proberen.

Want nu blijft natuurlijk gissen wat het probleem is.

En met zwanzen bedoelen we hier in België "een grap vertellen" hahahahaha.

Hallo Arnold,

Het stukje water begint te klein te worden, ik heb de boot niet één keer volledig z'n maximum zien/horen halen.
Pas dan kun je beoordelen of de prop met minder bladoppervlak zo 'slecht' is...

Probeer eerst de boot maar eens stabiel voluit te laten varen, vóór je een grotere prop (of eentje met meer spoed) probeert.
Eerst de basisafstelling goed krijgen, dán pas harder, anders vallen de klappers straks zo hard uit.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

niet dat de prop "slecht"is
Maar ik had het idee dat de boot anders vaarde met die 40 mm prop.
Ook was de temp behoorlijk hoger van lipo regelaar en motor........
Heb de stinger naar beneden bijgesteld zodat de hoek net zo is als bij de arowana.
Zwaartepunt nu op 35%.......dit weekend maar eens weer proberen;)

Als je het filmpje bekijkt Jan vind jij de boot dan te nat of te droog"lopen??

@ Barry,

De prop is ondertussen pefect geslepen en gebalanceerd daar ligt het zeker niet aan.

gr. Arnold

Dat vertel jij nou weer....Kan je een Octura met dezelfde diameter geven waar de oren er nog aanzitten & ééntje waar de oren afgeslepen zijn.HA.
Groot verschil maakt dat hoor.:teacher:

Uiteraard,

Ik had volgens mij enkele berichten terug toch vermeld dat die prop geslepen en gebalanceerd was?:rolleyes:

Ga zoals Jan al vermeldde eerst proberen de boot goed aan het varen te krijgen met een kleinere prop, ook omwille van de temperatuur.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Dat vertel jij nou weer....Kan je een Octura met dezelfde diameter geven waar de oren er nog aanzitten & ééntje waar de oren afgeslepen zijn.HA.
Groot verschil maakt dat hoor.:teacher:

Ik heb de prop alleen maar gebalanceerd en de leading edge scherp gemaakt.
Oren had 'ie om te beginnen al niet...

Groeten, Jan.

Net ff met de boot gevaren.............
Alles werkt naar behoren met de nieuwe regelaar.
Na 3 min varen waren de regelaar motor en lipo handwarm.
Boot vaart goed ,heb de strut versteld en het zwaartepunt naar voren verplaatst.
De laatste keer toen ik gevaren heb heb ik dus de orginele regelaar eruitgebrand.
Ook de motor was toen behoorlijk heet, dat is misschien de oorzaak ervan dat het toerental op het droge super is maar in het water wel een 1600 KV lijkt:confused:

Als de motor na de vorige "hitte"de geest heeft gegeven moet er toch maar een Feigao komen.

De regelaar is standaard afgesteld, dus op autodetect lipo(was vol)
En op "only forward", dus dat moet dan toch goed zijn?

Ga denk ik op zoek naar een XL voor 4s lipo.. is deze wat?(of deze???????)

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
met die motor kom je op onbelast 2382 x 16.8 op 40014 rpm uit, dat is volgens mij wel redelijk pittig.
Weet niet of het je is opgevallen maar alle 540XL motoren zijn bij astec out of stock, bij
himodel hebben ze de XL8 nog wel op voorraad, uit ervaring kan ik vertellen dat de levertijd zeer kort is ( bij mij 3 dagen ).

grt Romke

ik kom uit op 14,8 x 2382=35253rpm(=28202 belast)
Maar ik gaf de link naar AsTecs alleen maar aan om het type motor weer te geven hoor.

Misschien ga ik wel voor een lagere rpm......
Moet nog maar eens goed informeren hier en daar.
Ik heb er ook geen haast bij want ik wil eerst de Arowana vaarklaar maken.
Maar er moet volgens mij wel een andere motor voor de Pursuit komen........

gr.Arnold

nagelneuer Vortex VX 6 XL 7 ! - RC-Raceboats Forum
60 euri...nieuw
Dan blijft het geld tenminste nog in europa:mrgreen:

Heb je gelezen wat er op het doosje staat?

Afgezien daarvan; ik heb in een soortgelijke boot een 2700KV motor aan 4S gehad, dat was geen succes, je moet een hele kleine (metaal)prop draaien wil je de boel niet opstoken vanwege het hoge stroomverbruik.
Carbon propjes gaan bij deze toerentallen maar een vijftig meter mee, als je dat al haalt...

Aan 3S zou het wél een optie zijn.

@Arnold, ik heb nog een nagelnieuwe KB36-60-09 (2700KV) liggen, als je het eens wilt proberen.

Groeten, Jan.

30meter parcours...oftwel, rondjes varen met zoveel power:mrgreen:
koop dan een 6-8 pool motor...grote prop...
maar die vortex kan ook, met 5500mah moet je nog moeite doen om die leeg te trekken in 6 minuten.:rolleyes:

eensch kijke...
2779 x 14.8 = 41129 x mwaa 87% = 35782 belast. lijkt me okidoki
metaal prop 42mm 1.4 spoed
35782 x 42 x 1.4 x 60 = X ..delen door 1 miljoen = 126kmh
maar omdat het een mono is...gemiddeld reken je daar 75-80% voor...
= max 100kmh:mrgreen: ...lijkt me een prima snelheid voor dit rompje:rolleyes:
tja, bij de ESH varen ze nog steeds op een klein parcour...en daar ben je nog niet eens op de helft van je snelheid of je moet alweer een bochtje maken. Met andere woorden...rondjes varen!
Een motor met 25000rpm en een wokkel van een prop zou hier uitkomst bieden.

Goed voorbeeld was destijds met die mini-hydro riggertjes..
al die gasten voeren een motor dat het uitgilde van plezier. 40000rpm met een mini-propje...(echt rukwerkingsgraad natuurlijk) ..kwam ik aan met m'n 21000 toeren...met wel een 36mm propje een veel hogere werkingsgraad scheelde 3-4 ronden. tegenwoordig heb je echt gewoon een paar honderd watt aan vermogen in zo'n kleine screamer...dus die 40000rpm heb je nu met dezelfde prop....ik ga offtopic dus laat het hier maar bij...

Hoi Jan,

Wat denk je kan het zijn dat de motor door oververhitting z'n power kwijt is ?
Die motor waar je het over hebt heb ik wel belang bij dan.................

Ik wil graag de pursuit opbouwen op een beetje snelheid.

gr. Arnold

Ik stel mijn vraag dan nog maar een keer,

Kan het zijn dat wanneer een motor flink warm is geweest hij een groot deel van z'n vermogen verliest???
Of kan het aan de instelling van de (nieuwe)regelaar liggen.

gr. Arnold

Dat kan zeker Arnold.Een magneet die heet geweest is,verliest ze'n kracht.En die Bamimotoren hebben al geen sterke magneet.
Anders moet je de timing van je regelaar eens verhogen,kijken wat dat doet.

Dat kan heel goed arnold, ik had zelf ook een klapjanmotor (KD36Xl06). Deze is een keer warm geweest, niet eens overdreven, maar de motor presteerde al als een krant. (overigens waren de windingen net een bord bami, de draden om de motor aan te sluiten net losse spagetti en de lagers hebben we het maar niet over...) Zoals Barry al aangaf zijn de magneten niet van een dusdanige kwaliteit dat die over warmte kunnen. Daarom is het ook altijd cruciaal dat deze motoren goed gekoeld worden.
Sindsdien heb ik voor het echte werk maar de iets duurdere motoren genomen :D Daar heb ik altijd lekker mee gevaren.

Hoi Jurriaan en Barry,

Punt is duidelijk,

Deze motor heb ik voor de Pursuit op het oog de komende maanden,
Heb een 4s 5000 mah 25c en een turnigy 120A marine regelaar.
Deze motor trekt alleen wel 74 A max, en ik moet er wel de 6 min mee kunnen halen.

Zonder negatief tegenadvies denk ik dat het deze motor gaat worden in de pursuit:rolleyes:

bedankt voor jullie reactie/advies,

gr. Arnold

Inderdaad Arnold,dat is het beest.En daarmee trok ik nog makkelijk een X445 prop mee rond,maar zo werd de boot onbestuurbaar.En de Gozilla was niet goed afgesteld,zwaartepunt niet goed & prop te groot,maar zo krijg je toch een indruk van de motor.Check onderstaande link:

zvgAVYV8ulg[/media] - gozilla mono2

Laatst bewerkt door een moderator:
Back