pursuit 32" deep V mono

Veels te veel werk!!Ik neem een beetje 24h epoxy,meng daar geknipte carbonvezels onder & gooi dat rond de as.Dan zet ik de boot onder een hoek weg.Komt nooit meer los hoor.En zo zet ik de motoersteunen ook altijd vast.

De as zit vast in de spiegel, ik heb er mijn best op gedaan........hieronder het resultaat.
neem aan dat het geheel waterdicht is, nu vanmiddag verder met de steun voor de lipo bovenop de as
full

(betere foto's kan ik helaas met m'n ...cameratje niet maken;))

gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes!

Weet je zeker, dat je de Lipo bovenop de as wilt hebben?
Het zwaartepunt komt zo omhoog, en je hebt geen gewicht aan de linkerkant van de boot om het schroefmoment tegen te gaan...

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Ik dacht ik maak alles mooi in balans.......
Dat is dus als ik het goed begrijp niet goed.

Als de hele set up in de boot zit Jan moet deze dan aan de linkerkant zwaarder zijn om het schroefmoment op te vangen??

Oeioei wat moet ik nog veel leren.:rolleyes:

Monteer als je kan de LiPo tegen de kantelkamer.Dat zal ook meehelpen om je boot sneller te laten draaien.
Maar ik ondervind stilaan dat me'n tips geen effect hebben.Zeg het me dan meteen héy.:confused:

Hoi Barry,

Zeker hebben je tips wel iets te betekenen hier,
Bv de feigao . het ontluchtingsgat i.d. bodem , punt van de boot verstevigen enz enz........
Mrrrr ben je niet in de war met de Arowana m'n andere boot??

In de Pursuit heb ik geen vloed/kantelkamer inzitten en die ga ik er ook nog niet inmaken voordat de kamer in de Arowana werkt.

Ik ben een newbee op het botengebied dus ik ben vrijwel afhankelijk van jullie tips.
En ik probeer er zoveel mogelijk van in praktijk te brengen geloof me;)

gr. Arnold

Hoi Jan,
Als de hele set up in de boot zit Jan moet deze dan aan de linkerkant zwaarder zijn om het schroefmoment op te vangen??
Hallo Arnold,

Je boot moet in balans zijn als 'ie op volle snelheid over het water gaat; het moment van de schroef zal de boot in tegengestelde richting van de draairichting van de prop willen drukken, dat compenseer je door gewicht in de boot dusdanig te positioneren, dat de boot in rust op één oor zal liggen.

Je hebt van de mooie brede zelfklevende klittenband; plak daarvan een stuk links naast de schroefaskoker, dan kun je bij het proefvaren de Lipo meer of minder naar links plaatsen en uitvogelen wanneer het gewicht van de Lipo de boot, eenmaal op snelheid, rechtop laat varen.

Groeten, Jan.

hoi,

Zo, de Pursuit is klaar voor een testrun......................

Ik hoop dat het er van binnen zo goed uit ziet.
(Zwaartepunt zit nu op 30%)
Graag eventuele opmerkingen/ suggesties van wat ik eventueel kan verbeteren.
full

gr. Arnold

Hallo Arnold,

Dat ziet er goed uit!

Maar, eh, je gaat die grote romp toch niet varen met die 2845 motor op de foto?
Op 4S maakt dat vreselijk veel toeren en kun je alleen een klein metaalpropje (Ø 28 - 30 mm) riskeren, ik weet niet of dat goed zal gaan...

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

2845?

Motor is 2700Kv en is een Bl3665

Ik heb er een 37,5 prop achterhangen, dezelfde prop als bij de Blaze.
Deze set up zal net iets minder toeren maken dan de Blaze ......
Maar ik ga /wil deze boot graag varen met deze motor.

is de set up verder goed zo Jan?

gr. Arnold

Hallo Arnold,

Mijn fout, het leek de motor uit de Blaze te zijn...

Een 3665 lijkt klein in zo'n grote romp...

Groeten, Jan.

P.S.: de servo's zijn binnen.

Yep ,
zo in het eerste oogopslag lijkt het op de motor van de Blaze....
Als de ijstijd voorbij is ga ik eens ff kijken hoe de boot vaart met deze set-up(2700kv) en ga hem zeker nog verzwaren met lood om het vaargedrag te verbeteren en stabieler te maken.
Als ik bij je kom zal ik de boot meenemen.

gr.Arnold

Update(tje),

De uitsparingen in de kap weggeplamuurd, nu kan ik de kap beter/makkelijker afplakken ...........
full

full

Hoi,

Ben bezig met de pursuit met een nieuwe as en een 540 XL 2700 KV motor.(komt op 4s)

Hoop dit weekend met filmmat. van een vaartest te komen!

gr. Arnold

Dat zou mooi zijn want ik vertrouw m'n zender niet mee zo.........:(

Net ff proefgevaren met de pursuit.....
Nieuwe as erin en de standaard 540XL 2770Kv op 4s(andere heb ik niet :))

Ging perfect!!na ong 3 min. gevaren te hebbben (veel in deellast)de boel nagekeken en was Handwarm.

Gaat echt heel goed van z'n plaats met een 37,5 mm prop.
Is zeker (nog)veel sneller dan de Genesis cat. en de Arowana
Bootje gaat morgen mee;)

Er is ook nog een klein stukje gefilmd (cameraman was vandaag niet in vorm)
en zal zometeen ff hier een linkje naar het filmpje plaatsen.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Dag Arnold ,

Welk merk en grootte van turnfin gebruik jij op de pursuit?
Op je blaze had je er ééntje tegen de zijkant van de romp staan geloof ik , wat zijn jou bevindingen , welke functionnerde het beste deze achterop de spiegel gemonteerd of die aan de zijkant van de romp?

grtz Gunther.

Back