pursuit 32" deep V mono

sorry foutje, gaat hier om de L niet de XL...
ik had de fout gemaakt de XL te bestellen, deze heeft lagere kv waarde dan de L bij dezelde ''T'' waarde.

(oude bericht: ik weet dat het eigenlijk niet mag hier maar van de 540XL12 heb ik nog 2 spliksplinternieuwe liggen. helaas nooit gebruikt aangezien ik een hogere kv waarde vaar.

pm voor meer info?)

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou wel een XL versie erin doen, dat kan deze grote boot wel hebben.
8 of 9xl zorgt voor een leuke snelheid en heeft ook nog een beetje torque onderin.

27 en 32" scheelt 5" (12,7 cm) da's best wel veel op het formaat boot.

De Super Vee uit het filmpje is trouwens beroerd afgesteld, het bochtengedrag lijkt (en hoort) nergens op...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
snap er eff niks van:confused:
27 en 32" scheelt 3" (12,7 cm) da's best wel veel op het formaat boot.
als je het over inch hebt (2.54)
gr jer

pompebled heeft wel gelijk, 27 en 32'' verschilt 5'', dat is 12,7cm, maar een XL heb je altijd power zat mee! de supervee is ook een deepvee model en ik dacht ik laat eens zien hoe zoiets zou kunnen varen?

en arnold wilde toch als monoII opbouwen? mn supervee is monoII opgebouwd (alleen liggen er nu even teveel cellen in doordat mn andere pack uitgefikt is)

Ik had een typefoutje gemaakt (3 i.p.v. 5"), sorry voor de verwarring.

Juist het feit, dat Arnold de boot als Mono II opbouwt, maakt de motorkeuze belangrijk; je wilt niet een torenhoog stroomverbruik, want je moet 6 minuten volgas kunnen varen.
Daarnaast wil je een goede acceleratie, dus een forse prop, wat ook stroom kost.
Een super topsnelheid is minder belangrijk, daar je rond een 30 x 30 x 30 m parkoers nooit ver boven de 50 km/h zult kunnen komen, want dan ben je alweer bij de volgende boei...

Groeten, Jan.

dan is mijn xl12 motor toch juist geschikt? mega koppel voor grote schroeven

Hmm, met 1300KV wordt dat op 4S wel een tamme bedoening.
(Óf een joekel van een prop, met alle nare bijverschijnselen als schroefmoment en wielwerking erbij...)

Groeten, Jan.

ok, nouja dan gaan ze bij mij ook mooi de doos in en gaan ze nog een keer in het te koop gedeelte, mischien dat de auto mensen er dan wat mee kunnen. of op een heleboel cellen in een monoIII een keer maar of dat er van komt? back on topic maar weer!

Juist het feit zei:
Allereerst allemaal gelukkig en gezond nieuwjaar:)

Jan Deze motor is die dan wel geschikt voor de mono 2 klasse?
De keuze in motoren is zo groot dat ik er eingenlijk helemaal niet meer uitkom.............

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Ja Arnold , had ik toch al gezegd.....

Barry ,
ik trek jou antwoord niet in twijfel hoor begrijp me goed,
ik bedoelde of ie dan ook geschikt is met mijn set-up de 6 min te varen bij de ESH.

excuses voor het verkeerd stellen van mijn vraag.

Bij deze..........

Heren nogmaals dank

gr. Arnold

Oke,

Vandaag een nieuwe motorsteun voor de starre as gemaakt in de Pursuit.
(Steun is klaar om er een Feigao in te monteren)
As geplaatst deze moet alleen nog vastgezet worden in /aan de spiegel.

Wat is hiervoor de beste manier?
Kan ik de hoek vullen met ingedikte epoxy en deze daarna overlappen met glasmat of is dit niet de manier.........

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

Hier nog een paar foto's van hoe er ongeveer van binnen uit gaat zien.
full

full

Gr. Arnold

Hallo Arnold,

Op de foto dezelfde as in mijn ARPRO:

full

Ik heb de koker goed opgeruwd en ontvet en toen met stroken glasweefsel en epoxy in de spiegel geplakt.
Ingedikte epoxy heb ik niet gebruikt, ik wilde zoveel mogelijk glas in de verbinding hebben, dat breekt minder gemakkelijk dan ingedikte epoxy.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Zo ga ik het morgen dan ook doen(proberen)

Het netjes werken met epoxy en glasmatjes lijkt makkelijker dan dat het is(tenminste voor mij dan), maar ik ga er mijn best op doen;)

Bedankt voor het advies.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Übung macht der (epoxyd)Meister!

Je wilt niet zien, hoe mijn eerste schroefaskoker in de romp 'gebetonneerd' was...

Ik heb de romp na de eerste vaarten bijna gesloopt in mijn pogingen de boel weer los te krijgen, omdat de ashoek niet deugde.

De stroken glasweefsel niet te kort nemen, anders werken de randen zich steeds weer los, je moet de stroken om de as kunnen vlijen, het liefst eronder vastdrukken, zonder dat het glas weer loswerkt van de schroefaskoker.

Geduld is hierbij een schone zaak; meestal blijf ik de zaak aandrukken, tot de epoxy begint te geleren, een warme lamp en een föhn bespoedigen de uitharding.

Groeten, Jan.

Jan,

Ik zal morgen mijn best doen en morgen hoop ik een redelijk resultaat aan je laten zien.

B.T.W....waarmee druk jij de boel aan dan(zonder dat de hele "handel"weer ergens blijft aanplakken)?
Leg je er soms eerst huishoudfolie overheen en dan handmatig aandrukken?

Morgen laat ik het resultaat zien;)

gr. Arnold

Hallo Arnold,

Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt; de epoxyhars breng ik aan met een penseel, en daarmee blijf ik het glasweefsel in model drukken (Tüpfen, op z'n Duits) tot de hars begint te geleren, op die manier houdt ik de boel in vorm.

Groeten, Jan.

Back