Q-500 GRAND CHELEM arf Kit

Mijn grand chelem is tijdens de tweede vlucht gesneuveld... bij het maken van een vierkante looping is de vleugelpen gebroken. Ook is door de crash mijn uitlaat afgescheurd. Ik wordt hier toch niet blij van! Die vleugel moet dat toch gewoon kunnen hebben met de standaard motor? :confused:
Dit is nu mijn derde quicky die binnen no time kapot is. Pas dus op! Er zijn volgens mij wel foto's gemaakt, als ik ze binnen krijg zal ik ze plaatsen.

Dat is erg balen Robin!

Ik wou gister de maiden houden, blijkt dat de schroefdraad van het carter deels gescheurd was, en dat de motor dus niet goed vast meer zat.

DSC00885800.jpg

DSC00886800.jpg

Zo dan! 8O

das een flinke rommel daar, moet toch wel een stevige klap geweest zijn. Maar het ziet eruit alsof het nog te maken is, of lijkt dat maar zo? ;)

gr,
niels

is die constructie wel sterk genoeg, ik ben bang dat het bij mij ook gaat gebeuren

Maak je niet druk, ik met die van mij al behoorlijk zware bochten getrokken en niks geen problemen! :D

Misschien was het er een met een lijm of productie foutje erin, kan gebeuren. Maar je hoeft niet bang te zijn dat dat zomaar gebeurd, hij is echt, maar dan ook echt ongelooflijk stevig gebouwd 8)

gr,
niels

Het enige wat ik kan concluderen is dat de verbindingspen te zwak is. Door verschillen in houtkwaliteit zal de ene pen ook sterker zijn dan de andere, maar als ik een nieuwe neem gebruik ik in ieder geval niet meer de bijgeleverde...

Heb je uberhoupt wel lijm tussen de vleugeldelen gedaan? op de middelste ribben?

Dat was precies wat ik ook dacht toen ik de foto's zag.

Robinio, heb je gekeken of de lijm op de rib en de vleugelverbinder goed verdeeld was en overal gepakt had?

Er is al eerder met deze kitjes gevlogen en ook wedstrijden, dit is de eerste vleugelbreuk.
Vervelend is dat wel, je zou bij de volgende mischien een matje kunnen plaatsen.

En de motor is die nog bruikbaar?

De lijm zat overal en heeft het balsa uitgescheurd. Het ziet er inderdaad redelijk schoon uit op de foto's, maar dit is omdat de balsa ribben in het midden naast de lijmlaag zijn gescheurd. Over het algemeen is lijm een stuk sterker dan de balsa waar het aangelijmd zit. Overigens zou het misschien fijner zijn als er bijvoorbeeld triplex ribben in het midden gebruikt zouden worden.
Daarbij, ookal zou er geen lijm tussen zitten, dan nog zou een vleugelpen niet zo gauw mogen breken. Alle vleugelbreuken die ik ooit heb gezien zijn naast het verbindingsstuk gebroken.

Van de motor is de uitlaat afgescheurd, daar zal ik dus een nieuwe voor moeten regelen. Kun jij daar aan komen, Wubbo?

Laatst bewerkt:
Hij is inderdaad leuk.

Laurens wel matje geplaatst, lijkt mij niet overbodig.

Aanbevolen aanpassingen zijn:

Matje over het midden van de vleugel.
Matje bij het brandschot
Tank contoleren op lekdichtheid.

@Jetpower:

Geniet van je laatste avond, morgen sta ik op het veld! :evilbat:

;) je krijgt nog een prop terug, wel komen dan he met je quickie! :P

gr,
niels

Back