Q-Boat uit The World is Not Enough

Dank jullie wel mannen :worship:

Het stuk is eruit, nu nog wel even afwerken en de deksel van het ontvangerbakje aanpassen zodat er geen water in komt.

CIMG5398.jpg

Voordeel is nu wel dat ik niet hoef te priegelen om de servostekkers door het gaatje heen te krijgen.

Heb al zitten kijken op de Conrad site voor 2x 2S Lipo's, ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik precies moet bestellen, ik heb ook nog een Lipo lader nodig.

Je kan beter bij HobbyKing kijken, daar zijn Lipo's wat schappelijker geprijsd. Zolang je ze niet tot 't uiterste duwt zijn 't prima dingen.
Een aantal lipo's kunnen ze ook vanuit Duitsland regelen, dan heb je ze vrij snel.

Thanks a lot Roel :thumbsup:

Ik heb niet meer verder gekeken naar Lipo's, Conrad heeft volgens mij niet degene die ik nodig heb, zal eens een kijkje nemen bij HobbyKing. Misschien dat ik ze ga aanschaffen bij een LHS.

Zaakje staat voor een deel weer in de groene verf,

Foto-8V3L3RO3-D.jpg

Beter laat dan nooit: van harte proficiat, Robbie. :new-bday:

Zoals ik reeds eerder zei: dit project blijft me boeien. :thumbsup:

Droop

Dank je wel Droop, zat gisteren toevallig de foto's uit je museumpje te bewonderen, oa de 'Schmeisser' aan het SS uniform en de vitrine kast van Ikea (die gebruik ik ook voor mijn museumpje :-))

Motor zit in de boot, nu de rest nog.

CIMG5410.jpg

Klopt het dat ik twee T-stukjes in de koelslang zie zitten? Voor de regelaar? Dan kun je beter de regelaar en de motor 'in serie' zetten zodat het water eerst door de regelaar en dan door de motorsteun stroomt. Met die T-stukjes zou je wel eens in de problemen kunnen komen om een goeie waterstroom door de regelaar te krijgen.

Dat klopt, ik heb twee teflon T stukjes (uit een aquarium) gebruikt zodat de motor en regelaar parallel met elkaar zijn verbonden. Volgens mij geeft dat een betere koeling aan de regelaar dan dat ze in serie staan.
Ik zal nog wat tests uitvoeren met de waterkoeling ivm de waterstroom, als die negatief uitkomen dan kan ik alsnog de motor en regelaar in serie zetten :yes:

wat Lex zegt klopt.
in de speedboten doen ze ook eerst de regelaar van water voorzien en dan naar de motor.
want ik denk zoals het nou zit dat er maar erg weinig water door de esc gaat.

Gr, Leon.

Heb net alle pagina's van deze boot met bewondering door zitten kijken. Hij is (net als je andere projecten trouwens) bijzonder mooi en knap in elkaar gebouwt. Echt super en wacht met smart op verdere updates van dit kunstwerkje

Thanks en welkom op het MBF :thumbsup:

Sorry mensen, het zit de laatste tijd wegens privé omstandigheden niet echt mee.
De volgende update laat daarom nog even op zich wachten.

Ik ga langzaam aan weer proberen om verder te gaan met de bouw van de Q-Boat, hij is tenslotte bijna klaar.
Tijdje terug had ik al een nieuwe standaard gemaakt die wat vriendelijker is voor de romp dan de voorgaande, de eerste standaard liet (door de 'scherpe' randen) sporen achter aan de romp.

Foto-UNENA8LP-D.jpg

De nieuwe standaard heeft dat probleem niet, ik heb 4 PVC bochten op een plankje gelijmd waar de boot op kan rusten. Weet nog niet welke kleur de standaard gaat worden, verlopig moet hij het even doen met een zwarte grondlaag.

Foto-BGJ478XG-D.jpg

Voordeel van deze standaard is ook dat de boot schuin kan staan zodat je beter de binnenkant kan bekijken.

Ik zou hem groen maken net als je onderkant van je boot.
Als je per ongeluk stoot zit er geen zwarte kleur aan...

Ziet er wel goed uit!!

Back