Heb afgelopen dagen me rot gezocht naar buizen voor de torpedo's die in de torpedobuizen passen, helaas niets gevonden, de één was net te groot en de ander net te klein.
Dus, ik heb het roer voor wat betreft de torpedo's weer compleet omgegooid.
Het kaliber van de nieuwe torpedobuizen is iets kleiner dan de eerste versie, die was 25mm, de nieuwe buizen hebben een binnendiameter van 21mm.
Ik heb een test gedaan om zelf torpedo's te gieten die precies passen in de alu buis, eerst heb ik de binnenkant van de buis ingesmeerd met vaseline. De onderkant van de buis heb ik afgeplakt anders zeikt de hars eruit.
Daarna wat polyesterhars aangemaakt en in de buis gegoten, voor deze test heb ik wat witte pigment in de hars gedaan om het een 'kleur' te geven. Nadeel was wel dat m'n witte verharder op was, ik heb rode verharder moeten gebruiken waardoor de hars een roze kleur krijgt, voor deze test is dat niet zo'n ramp.
Tijdens het uitharden van de hars krimpt het materiaal waardoor het al een beetje los komt van de alu wand, als ik deze methode ga gebruiken dan zal ik wel de hars blauw moeten voorkleuren want er zal geen ruimte zijn voor een laag blauwe verf op de torpedo's.
De luchtbellen in de hars komt omdat ik iets te wild ben geweest met mengen, maar voor deze test maakt het niet uit.
Nadat de hars is uitgehard kan de buis (zeer makkelijk) eruit gedrukt worden, ik moet nog even kijken of ik een holle torpedo kan maken want deze is massief, er moet ook nog een torpedokop gemaakt worden.
De torpedo's zullen met deze methode als gegoten zitten

Nu nog even blauwe pigment zoeken zodat ik de torpedo's kan voorkleuren.