Q indoor Delft

Er zijn wel grenzen en ik denk dat je met die heli de grens hebt overschreden.Ook wat het gewicht betreft denk ik want die zit toch denk ik wel boven de 1000gr.Ik vindt het prima als er met wat zwaardere of grotere heli's of vliegtuigen gevlogen wordt maar dit is te groot.Hier geef ik GEEN toestemming voor.Een t-rex kan nog net maar daar heb je het dan ook wel mee gehad.Ook wil ik er op wijzen dat er met heli's of met vliegtuigen niet in het wilde weg rondgeragt wordt.Dit heeft alles te maken met de veiligheid van omstanders en met het heel houden van andermans modellen.Als je je eigen heli of vliegtuig hierdoor crasched zal mij het een zorg zijn maar niet andermans spullen.Dit geld ook voor de waterbak die er staat want die hoeft ook niet kapot en als je heli of vliegtuig daar onbedoelt in beland dan is het NIET de bedoeling dat je erin gaat lopen maar de lange hengel pakt om hem eruit te vissen.Dit is al eens gebeurt en er is gelukkig geen lekkage.Gebeurt dit toch dan zet ik m'n zender aan en programmeer ik even op het kanaal van de desbetreffende(syntheseizer zender)

Ook wel logisch... anders kom je (sietse) 2 weken daarop met een turbine heli aan.. en daarna weer met en 1:1 ga maar door... :P :lol:

hoewel.. is ie echt zoveel groter dan een eco8?

mwa, wel wat groter dan een eco 8 ja, maar goed. ik dacht het blijft ELEKTRO en puur voor gewoon ff hoveren. Is niet veel gevaarlijker dan een T-Rex met 3000RPM die rond ragt.

Elektro wil nog niet zeggen dat alles wat elektro is binnen gevlogen kan en mag worden.Micro heli's hebben in het algemeen niet meer dan een gewicht van rond de 370 gr.Ziehier het verschil al.Dat er met een t-rex hier binnen mee gevlogen mag worden wil nog niet zeggen dat je er alles uit kan halen wat het vliegen met zo'n heli betreft wat er in zit en wat er mee gedaan kan worden(ook de piloot moet het kunnen).Voor de oorsprong van de micro heli moet je een aantral jaren terug gaan en dat begon met de fp van ikarus.Deze was alleen geschikt voor indoor.Door het lage gewicht en het lage toerental van de rotor was het bijna onmogenlijk dat er letsel door werd opgelopen.Dat er in de loop van de jaren een heleboel andere micro heli's bij zijn gekomen is alleen maar leuk maar heeft wel tot gevolg dat de grenzen daardoor ook enorm verlegt zijn(cp heli's ).Daarom moet er hier ook een grens gesteld worden en dat is het gewicht van o.a de t-rex mits normaal en gediciplineert gevlogen.Indoorvliegtuigen (shockflyer e.d )zijn ook kwa gewicht erg licht en daardoor langzaam te vliegen.Maar ook een lichtgewicht pylon racertje is niet hier binnen te vliegen (vliegt veels te snel) en kan daarom voor hachelijke situaties zorgen.Dit alles heeft te maken dat er een tiental of nog meer mensen op een zeer klein oppervlakte staat. Vandaar.Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waarom er grenzen gesteld moeten worden voordat er dingen uit de hand gaan lopen.

Heb trouwens zaterdag nog wat knutsel tafeltjes gemaakt en wat deuren eruit gerukt.Zo hebben we daar nog wat meer knutselruimte.De volgende keer ga ik wat van die tafeltjes in de hal maken.Ik zou het ook erg waarderen als mensen wat plaatmateriaal (hout)over hebben of aan kunnen komen om dat te kunnen gebruiken voor dit soort doeleinden.De minimale breedte moet wel zo'n 60cm of meer wezen met lengtes van een meter of meer.

Woensdag 28 febr weer lekker indoor vliegen met zowel heli als vliegtuig.Vergeet er geen drijvers onder te plaatsen want dat is waanzinnig kikken.probeer het eens uit en je zal merken dat het een hele andere demensie geeft aan het indoor vliegen.Op 5 en 6 mei gaat de hal ook open.Hiervan later meer info.

Het was weer erg gezellig vond ik en ook erg druk.In totaal 26 vliegers en ook een aantal bezoekers om het allemaal te aanschouwen.Ook wil ik vermelden dat er naar mijn mening zeer gediciplineerd gevlogen werd en dat is aan degene die daar voor gezorgt hebben ook meer dan vol lof toegejuigt van mijn kant.Ook waardeer ik het dat er tijdens het vliegen met de vliegtuigen(die deze keer rijkelijk vertegenwoordigt waren en soms met 7 kisten tegelijk in de lucht waren) de helivliegers zich bij de ingang van de hal verzamelde om vrij luchtruim te geven aan de vliegtuigpiloten.Hulde aan deze collega modelvliegers.Binnekort ook meer info over 5 en 6 mei indoorvliegen.Ik hoop dat iedereen die geweest is het ook naar z'n zin heeft gehad en de volgende keer weer zie.

Was weer toppie!

Ben blij dat ik weer eens kon komen :).

Die waterbak is trouwens wel echt lache. Mijn lekke hydrofoompje was ook wel leuk, maar voor de volgende ga ik misschien toch maar iets echt goed vliegends met drijvertjes maken. is wel de moeite waard! Buiten op een vijver durfde ik het nog niet aan. Dit is ideaal om te oefenen met watervliegen!

Was trouwens een mooie T-Rex meeting :D

Misschien was er daardoor wel een ontspannen sfeer? Ik ben een half uurtje wezen kijken en heb niet een keer hoeven te bukken :? !

Wel een fraaie mid-air gezien, waarbij het heli'tje van Peter Sas een kap-met-venster kreeg en ook heb ik Niels-met-trawanten met z'n drieen zo ongeveer onder een heli'tje zien liggen 8O ; geen idee waarom, want het ding vloog prima! Voor het overige was iedereen (behalve Dick Simon) gewoon aan het vliegen en hoorde je slechts sporadisch 'kleng'. Of het Dick nog is gelukt om uit te puzzelen hoe z'n MX16 werkt heb ik niet meer afgewacht.

Niek zei:
Jammer dat ik niet kon komen..

Wie heeft die A12 vastgezet!! :bad-words:

Iemand die zijn navigatie-systeem aan het instellen was :? (die waren toch zo veilig :roll: )

Aan de andere kant ging iemand inverted :wink:

Als het goed is zijn er de volgende keer 1 of misschien wel meerdere 4d shocky's aanwezig die door zeer geroutineerde vliegers worden gevlogen.Noem geen namen.Dus Niek de aanstaande sessie weer het foto/filmtoestelletje meenemen.Hoop dat er dan geen file staat want je hebt wat gemist.Dan hoop ik ook dat je er weer wat op het forum plaatst. :P En als o.a Niels wil dat het elke woensdag indoorvliegen is dan moet je ook elke keer komen en niet een tijdje afwezig zijn.

Beste Niels.Ik heb je pb'tje gelezen maar zoals jij het op het forum zet zou je graag willen dat het elke week Q indoor vliegen was.Daar hoef je je niet voor te schamen want ik heb door nog meerdere vliegers deze opmerking gehoord.Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee omdat te doen maar dan moet ik dat eerst overleggen met het organiserende orgaan.De eerst volgende keer ga ik een opinie peiling doen onder de vliegers of ze elke week willen vliegen.In ieder geval is de hal op 5 en 6 mei van 15.00 tot 18.00 uur open.Dit valt samen met de modelbouw en miniatuurbeurs in Rijswijk.

Ik ben vandaag weer druk bezig geweest om tafeltjes te maken en wel in de hal zelf.Ik hoop dat het in goede aarde valt.Dit is mede gelukt door haboo omdat hij het voor elkaar heeft gekregen bij z'n werkgever wat hout los te puiteren.Ik wil Haboo hartelijk danken voor deze gunst en uiteraard ook z'n chef.Verder heb ik na goed overleg met quartel het voor elkaar gekregen dat er elke week gevlogen kan gaan worden omdat daar vraag naar is.Dit geld alleen voor de winter en voorjaars maanden.De eerstvolgende Q-indoor gaat daar uiteraard over gesproken worden met jullie die elke keer komen.Ik kan nu alvast zeggen dat de entree ook 5,00 eurie gaat kosten en als er te weinig vliegers komen om het bedrag van die avond te bekostigen het verschil door allemaal recht getrokken moet worden.Zijn er meer vliegers zodat het bedrag wat gehaald moet worden overschrijdt dan wordt het restant in een zoals het heet verzamelpotje gedaan om de kosten die er gemaakt worden zoals het vervangen van de tl buizen wat meer lichtopbrengst geeft daar o.a aan wordt besteed.Ook heb ik een potje gemaakt om het losse geld wat jullie misschien overhebben daar in te doen om ook b.v de kosten van de koffie, bekertjes etc te kunnen bekostigen.Dit heb ikzelf altijdt bekostigt wat ik nog steeds graag doe maar als het uit dat potje betaald kan worden ben ik jullie zeer erkentelijk.Ook wordt er aan gewerkt om nog meer lichtbakken op te hangen zodat het nog prettiger vliegen wordt.Dat geld ook voor de tafeltjes die ik vandaag het gemaakt zodat er op een goede manier gesleuteld kan worden aan de heli's of vliegtuigen.Ik hoop dat ik jullie tot nu toe genoeg geinformeerd hebt en zie jullie hoop ik de eerst volgende keer weer.

Dat zijn goeie berichten Hans.
Over de financièle kant van de zaak zullen wel hele goede afspraken gemaakt moeten worden, zodat we niet voor verassingen komen te staan.
Even voor de duidelijkheid, eerstvolgende meeting blijft 14 maart?

Back