Quadrocopter bouwen

Vandaag het frame en de ESC's binnen gekregen.
Met de mooie woorden "Vrij van belasting" op het pakketje :D

x2_827e145

Ben nu nog even aan het twijfelen welke kleur ik hem wil maken, wellicht zwart met lime groen of fel oranje.
Dan kan ik vanavond gaan spuiten/verven en later deze week assembleren :D

Ben nu nog even aan het twijfelen welke kleur ik hem wil maken, wellicht zwart met lime groen of fel oranje.
Dan kan ik vanavond gaan spuiten/verven en later deze week assembleren :D

goede tip
maak de voorkant geel en de achterkant een andere kleur zeker als je nog maar weinig vliegervaring hebt is het erg prettig voor je orientatie

dan zal je nog moeten kijken hoe je hem gaat vliegen gewoon of x stijl
bij x maak je 2x2 armen de zelfde kleur en normaal 1 arm een anderre kleur

goede tip
maak de voorkant geel en de achterkant een andere kleur zeker als je nog maar weinig vliegervaring hebt is het erg prettig voor je orientatie

dan zal je nog moeten kijken hoe je hem gaat vliegen gewoon of x stijl
bij x maak je 2x2 armen de zelfde kleur en normaal 1 arm een anderre kleur

Hij gaat vliegen als een X.
De kleuren worden daar ook op afgestemd :)

@ Heligek

Ik snap dat je een voorkant moet hebben in een afwijkende kleur.
Maar is geel dan bij uitstek de kleur die je goed ziet in vergelijk met andere kleuren?
Of bedoel je een poot echt anders dan de andere.
Ton

Laatst bewerkt:
Heb je helemaal gelijk in maar als ik bijna alles in huis heb dan kan ik niet meer wachten.
Maar dan moet je wel geluk hebben met de douane anders is het wachten voor niets geweest.

Succes
Ton

ja klopt, maar hier in Nederland betaal ik ze dubbel.

HK:
4 X $ 6,99 = $27,96 = € 18,17

NL:
4 X € 9,95 = € 39,80

En je bent een hollander of niet :D

Ze zijn ergens anders ook redelijk goedkoop te krijgen: Outrunner Brushless Motor EMAX CF2822 2 Sets $19.05 Free Shipping @GoodLuckBuy.com
of bij focalprice.com. Ik heb ze zelf al ontvangen van focalprice maar ben nog op andere onderdelen te wachten.

Voor wie trouwens nog een kk controller zoekt, hier: KKmulticontroller V5.5 Controller Board V2.1 Program $20.03 Free Shipping @GoodLuckBuy.com is er een te koop voor $20.03.

Als het goed is gaat HK mijn order aanpassen en dan ook gelijk de Phoenix kabel toevoegen :) (als het goed is zit hier ook de game bij..)

Dan ga ik inderdaad de motoren elders bestellen.

Morgen ga ik beginnen aan het frame :)

Als je een brief hebt gekregen van de Douane, om te vertellen wat er in zit, dan is hij niet open geweest.
Als hij open is geweest zie je het aan de tape en dan staat er ergens een stikker dat hij opnieuw is ingepakt.
Hierop staat "Opnieuw ingepakt / Package restored".

Het is wellicht anders in België dan het is in Nederland....

Hoi,
Ik zal me gelijk maar even voorstellen aangezien dit mijn eerste post is op dit forum.
Ik ben Willem de Beijer ik ben 16 jaar oud en ik kom uit Noord-Brabant (vlak bij België).
Ik heb een boot, vliegtuig en quadrocopter op dit moment.
Voor mensen die een quadrocopter willen maken raad ik aeroquad.com erg aan, dit is een erg goede site met alle informatie die je nodig hebt om je quadrocopter te bouwen en alles is open-sourced.
Ik heb mijn quadrocopter ook vliegend gemaakt met hun software (hoewel ik nog niet heel goed kan vliegen :P).
Een quadrocopter is uit zichzelf niet stabiel en onmogelijk om te vliegen, dus zijn er altijd sensoren nodig die helpen bij het stabiel houden van de quadrocopter zoals jullie al wel zullen weten.
Die sensoren zijn een gyro en eventueel accelero.
Als je dit goedkoop (maar toch goed) wilt maken kan je het beste de sensoren uit de WII nunchuck en de WII motion plus halen.
Deze kosten bij elkaar iets van 40 euro.
Die moet je dan zelf uit elkaar halen een aansluiten op een arduino uno (de processor die rond de 25 euro kost).
Hoe je dit allemaal precies moet doen en wat je nodig hebt staat op aeroquad.com maar dit is de manier die ik gebruik en het is erg goedkoop en goed.
Ik gebruik kha hacker-style motoren van hobbyking.com en deze werken erg goed (worden op veel quadrocopters gebruikt). Als ESC's gebruik ik turnigy plush 18A.
Propellors heb ik besteld bij conrad (de "reserve" propellors), de 10*4.7 en deze geven meer dan genoeg stuwkracht.
Het frame heb ik zelf gemaakt en kost nog geen 10 euro.
Zo kun je dus erg goedkoop een goede quadrocopter maken, ik was er in totaal minder dan 250 euro aan kwijt (verzendkosten en alles erbij).
Ik hoop dat deze informatie voor mensen nuttig zal zijn en als je meer wilt weten kan je het altijd vragen. ^^

Gr. Willem

Momenteel ben ik druk bezig met het in elkaar zetten van mijn Quadcopter.

Het frame is voor 75% klaar.. morgen de rest.

Foto's volgen in een bouw verslag ;)

Misschien een hele n00b vraag..
Maar maakt het wat uit hoe ik de motor op de ESC aansluit?
(van de motor zijn alle 3 de kabeltjes zwart, zonder markering..)
CF2822.jpg

Back