RAF SE-5a van Flair

DSCF0074_zpsqt8kqzts.jpg

De struts zijn op lengte gemaakt en de aileron koppel stangetjes ook.
Struts nog schuren en beitsen
Gasaansturing zit op zijn plek en alle servo's en roeren zijn ingesteld
De kist is eigenlijk bijna vlieggereed :) en weegt nu 2650 gram, incl. neusballast (accupakket voorin en een klein beetje lood)
Flair geeft 2,7-3 kg vlieggewicht aan dus ik zit goed :yes:

DSCF0076_zpsecuimjlt.jpg

Landingsgestel heeft ook zijn plek gevonden, het was mij de moeite waard

Nu eens denken over een mooie kleurstelling en wat details

Groeten, Ralf

Uhmmm, ik weet niet goed hoe ik het jullie moet zeggen... :rolleyes:
Oké dan, Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.

Het slechte nieuws is dat deze kist geen schaal beschildering van me krijgt, wellicht kan dit draadje verplaatst worden naar bouwverslagen vliegen.
En anders kijken jullie maar de andere kant op :D

Het goede nieuws is dat de kist is voorzien van rode verf en een laag Extron 2K lak :)
Glans, maar wel goed brandstofbestendig.
Aanbrengen met zachte kwast, spul is waterdun en werkt lekker.

DSCF0083_zpsxdturrxs.jpg

Eerst de plastic delen in de grond, spuitklusje voor buiten

DSCF0085_zpszufe4sd4.jpg

Goed afplakken onder de velgen

DSCF0087_zpsicditgud.jpg

Al met al toch een hoop werk maar ik ben er zeker van dat het kistje er op het veld leuk uit zal gaan zien :yes:
Wordt een soort 'in between wars' fantasie schema met rode romp en linnenkleur vleugels.
Details als radiatoren en dummy motor kunnen er later nog op komen, eerst maar eens vliegen ;)

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
.
Mooi Ralf! :thumbsup:
De Saito en uitlaat ook mooi binnen de kap!

Ennuh.. dat rood is prima schaal hoor:

51pvn6GIAQL._SX342_.jpg

ww1FLSHTschemeSE5aviper4_zps990e7a72.jpg

Royal Aircraft Factory SE5a, C1149/W ‘SCHWEINHUND’
Capt. Duncan Grinnell-Milne, No.56 Squadron RFC, November 1918

5v_se510.gif

Duncan Grinnell-Milne was seconded to the Royal Flying Corps in 1915 and following his flying training, he joined No.16 Squadron in France, scoring his first aerial victory flying a BE2. In late 1915, he was shot down and crash landed behind enemy lines. Captured by German forces, he was forced to spend more than two years in a German prisoner of war camp, before eventually escaping and making his way back to France. Returning to flying duty as the Commanding Officer of No.56 Squadron RFC, Grinnell-Milne managed to score five more victories in the last weeks of the war. His unique SE5a (C1149/W) had a non-standard fuselage colour and carried the name ‘Schweinhund’, which was a reference to how the German guards would address him and his fellow POWs.

VAL1414.jpg

VAL1682.jpg

Je zou alleen eventueel de bovenzijde van de draagvlakken groen kunnen maken, dan is de S.E.5.A geheel in schaalkleuren!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Je hebt aardig wat spitwerk verricht Ramses, dank je wel :thumbsup:!
Dat kleurenschema was oorspronkelijk ook de bedoeling voor deze kist, ik wijk er nu vanaf.
Piloot Duncan Grinnell-Milne heeft het boek 'Wind in the Wires' geschreven, deze heb ik aangeschaft en gelezen.
Al zijn avonturen vanaf het begin van het leren vliegen tot zijn gevechten in de lucht. ook zijn gevangenschap, ontsnapping en het weer terugkeren naar het front te Arras.
Machtig leesvoer, wel een harde en trieste tijd ondanks de prachtige kisten.

Groeten, Ralf

Alles in de brandstofbestendige lak
Kistje is bijna klaar voor zijn luchtdoop

DSCF0100_zpscgkofy7y.jpg

Motor en brandstofvoorziening zit op hun plek

DSCF0094_zpsjmiz1mlf.jpg

Dit is wat er aan uitlaat aan de onderzijde zichtbaar is.
Standaard uitlaat verlengd met een stukje bendy pipe, uitlaatgassen spuwen er als het goed is achter het landingsgestel uit

DSCF0095_zpsot5nibvl.jpg

En hoe er voorlopig even mee gevlogen gaat worden, een simpel kleurenschema
Vintage waardig en best wel aantrekkelijk vind ik.
Ben nog wel op zoek naar een leuke markante 1/6 piloot

Groeten, Ralf

Back