raptor 30 --> electr. conversie --> acro mogelijk?

Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn Vario Flash, zo`n mooie machine maar hij wou steeds zijn neus omhoog steken. Zwaardere paddles hielpen goed. Gewoon wat meer gewicht in de rotor stoppen. Moderne helies zijn meer ontworpen voor 3D vliegen (anders verkoopt het niet) en dat gaat weer ten koste van andere vlieg-eigenschappen.
 
Zou kunnen.. hier is een afbeeldingetje van de heli, nog met zen align blades en zwarte paddles.

169011-8cccdd912cbf98a8708040bc33a4c67d.jpg
 
Ik mis het rookspoor.... :(

Roken is slecht voor de gezondheid he Bert ;)

Daarom dat de arme gezonde rookloze sukkelaar ook rondvliegt met een E550 uitziende canopy ipv 1 met raptor 30 stickers erop..


Maar moest ik ooit ooit ooit voor rook gaan dan zal het met een raptor zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Nou.... als JOUW rookspoor op de foto te zien zou zijn.... Ja, dat zou wel gevolgen hebben voor je gezondheid dan....

Nu heb ik begrepen dat LiPo-power ook heel aardige rooksporen kan geven, maar meestal maar éénmalig....

Groet, Bert
 
de magie van electriciteit...
het werkt op rook.. laat je die vrij, werkt het niet meer..
 
Draadje nog is even terug opgraven..

De "oude" raptor staat de laatste tijd maar wat zielig te kijken op de kast terwijl zen nieuwere fbl broertje volop mag rondvliegen.. maar.. er breken betere tijden aan voor hem :)
Vorige week heeft men nieuwe zender nml besloten om niet meer te gaan zenden en ben hem zeker een maand kwijt voor een garantie-herstelling..

dus een zendertje geleend van een clublid,maar omdat ik niet het juiste swah type kan instellen voor men 3gx gaat de fbl nu op de kast en mag de getrouwe raptor met mechanische swach het even terug overnemen.

En eigenlijk kijk ik er stiekem naar uit..

Oude liefde roest niet he ;)

Mvg
 
En de oude rappie vliegt weer vrolijk rond terwijl men zender in herstelling is :)
was wel even terug wennen aan het met flybar vliegen, vliegt toch anders dan fbl maar na 3 vluchtjes scheuren we er weer terug goed mee rond :)

Hij heeft ook nog een kleine upgrade gehad, heel de staart is nu ook V2 geworden ipv V1. en dit is wel degelijk beter gemaakt dan de V1 staart alhoewel ik moet zeggen dat ik er geen probl mee heb gehad maar nu begon er toch wel vrij veel speling te komen en had toch nog die V2 liggen. Denk er ook nog aan om carbon staart blaadjes te steken ipv de witte plastieken.. maar opnieuw,eigenlijk in principe niets mis met de plastieken, staart is zo strak als een huis.

Gr
 
Onlangs nog mee gevlogen en het blijft een erg fijne heli.

Wat ik me tijdens het vliegen nog aan het afvragen was..

Wat zijn (puur vliegeigenschappen genomen) nu eigenlijk de grootste verschillen tussen 90 en 120 graden swashplate..

Of is die 120 graden er meer gekomen om het mechanische gedeelte eenvoudiger te maken.. minder kans op speling en dergelijke..

Ik vind het eigenlijk erg mooi uitgedacht die 90 graden en het vliegt ook best goed eigenlijk :)
 
Je zou geen verschil mogen merken tussen die 2 aansturingen. De belastingen worden netjes verdeeld en je kunt bij een meerblads kop virtuele verdraaing toepassen als je zender dat ondersteunt. Je levert ook wat uitslag in maar als je gewoon normaal vliegt heb je daar geen last van.
 
Laatst bewerkt:
Je zou geen verschil mogen merken tussen die 2 aansturingen.
Qua vliegen niet nee.... sterker nog, de Raptor was een van de weinige die een écht goede mechanische set-up had waarbij alle ongewenste koppeling (dat de ene functie de andere beïnvloed, dus dat als je pitch geeft, de tuimelschijf ook wat "nickt" bijvoorbeeld) er volledig uitgehaald was.
Ze stuurden loepzuiver, die Raptortjes...

De belastingen worden netjes verdeeld
Dat dan weer niet: alle collective krachten komen uitsluitend bij de pitch servo aan, alle cyclic krachten komen bij de beide cyclic servo's aan.
Dat is bij een 120 graden of een vierpunts aansturing beter verdeeld
 
zoals bij de raptor, beweegt er stiekem best veel in totaal.
hele hefboom die op en neer gaat, diverse dingen die worden meegenomen.
hoop potentiele spelingspunten. of slijtpunten
een 3 servo aansturing is in dat opzicht simpeler. technisch gesproken.
alleen electrisch wordt het een spannender verhaal.

andersom, je moet dus wel 3 exact dezelfde servo's hebben.
zit er 1 tussen met een andere steltijd (wat bij oude en nieuwe servo's kan gebeuren, zelfs van hetzelfde type..), kun je ongewenste interactie krijgen.
maar, weinig speling. makkelijk om alles te volgen.
maar. feitelijk. 3d gericht. grotere uitslagen mogelijk. minder herstellen na een crash.
alleen worden de servo's er wel weer duurder van, die moeten opeens een stuk sterker en robuuster zijn

zoals hierboven al vermeld, je zou er in principe niet zoveel van moeten merken.
of je moet er een tik te zwakke servo's in hebben zitten of zo. maar dat zal niet ;-)

vroegah waren ze ook zo gek nog niet
 
Back
Top