raven 2m20 DL50

Ik snap echt niet wat er mis is met 'ik ben het helmaal met jens eens' want dat is in dit geval zo. Ik zou het zo weer doen. En als het niet zo was had dat er ook gestaan.
Het gebeurt heel regelmatig dat mensen dit doen.

Ik was een beetje pissed off door de 3m opmerking. Daarom staat er wat er staat. Ik had er niets over kunnen zeggen, enkel het inhoudelijke, dat was idd beter geweest.

@Ultimate, je vat volgens mij onze tekst wat te persoonlijk op. Waar het gewoon op neerkomt is dat het niet aan ons is om te beslissen of hij dat nodig heeft of niet, hij heeft servo's die 7.4V aankunnen en als je zijn post leest kun je dus afleiden dat hij graag naar 7.4V zou overgaan zodat hij zijn servo's optimaal kan benutten.

Ik zeg helemaal niet dat er iets mis is met 6V, maar als hij wil overgaan naar 7(.4)V (wat wel degelijk voordelen heeft) waarom zou je dan zeggen dat hij aan 6V genoeg heeft?

Het antwoord op zijn vraag is dat hij dit met zijn huidige schakelaar niet kan, als hij 2 batterijen wil blijven gebruiken zal hij naar iets anders op zoek moeten gaan, wil hij gewoon 1 batterij gebruiken kan hij deze rechtstreeks gebruiken indien zijn ontvanger en gasservo dit toelaten.

ps: Dat powerbox verhaal is appelen met peren gaan vergelijken. Je zegt dat vroeger de mensen gewoon hun servo's in hun ontvanger staken, dat is inderdaad zo, maar die servo's trokken nog geen 4de van de stroom dat ze vandaag trekken. 1 batterij kan ook nog steeds prima, maar het is gewoon veiliger met 2 en waarom zou je niet in die extra veiligheid investeren. Ik kan alleen maar zeggen dat in onze club (en over het algemeen denk ik) jaarlijks heel wat minder kisten crashen aan technische defecten dan een 6tal jaar geleden.

Laatst bewerkt:
Het antwoord op zijn vraag is dat hij dit met zijn huidige schakelaar niet kan, als hij 2 batterijen wil blijven gebruiken zal hij naar iets anders op zoek moeten gaan, wil hij gewoon 1 batterij gebruiken kan hij deze rechtstreeks gebruiken indien zijn ontvanger en gasservo dit toelaten.

QUOTE]

idd hier zit het punt. wil ik op 7,4 dan moet er een andere schakelaar in...
Wat doen de meeste mensen dan in dat geval als ze dan 7,4 volt willen?

een gewone schakelaart die 7,4 aankan, of zijn hier ook oplossingen voor met 2 accu's? of werken ze dan maar met 1 accu?

groeten

laat ik even voorop stellen dat ik in geen beding op zoek ben naar problemen of discussies met een ``ruzie`` achtige intensie , ik zit graag op het forum en ik wil iedereen recht in de ogen kunnen kijken .

jens wat ik bedoelde was een vergelijking , dat het beter is een powerbox te gebruiken JA dat ben ik met je eens , ik gebruik hem zelf ook en ik zou ook niet zonder willen .
uit zijn vragen haalde ik ook snel dat hij bang was dat de reoparatie misschien duur zou uitvallen , dit was mijn gevoel erbij toen ik zijn bericht las.
de vraag was of hij de pb switch kon gebruiken om 7,4 volt aan spanning naar zijn servo`s te krijgen .
zoals wij allen weten kan dit niet daar de switch maximaal 6V doorgeeft .
de bedoeling van mij was om chris duidelijk te maken dat hij geen onnodige kosten hoeft te gaan maken ( dit betreft mijn mening ) om te gaan upgraden naar 7,4 volt apparatuur , omdat dit hem extra geld zou gaan kosten terwijl hij zonder dat op 6V ook prima uit de voeten kan .
het is dus vanuit mijn visie meer kosten technisch bedoeld dan of het nu wel of niet beter zal zijn .

mijn opmerking van de 3m+ kisten was inderdaad een beetje een vlakke uitspraak maar ik doelde er alleen op dat de mensen die deze kisten vliegen vaak ervaren mensen zijn die graag het uiterste van een kist opzoeken.
ik passeer hiermee natuurlijk een hoop mensen die ook op hoog niveau vliegen in andere catagorieen met veel kleinere kisten en dit is totaal niet mijn bedoeling.
je moet het wel met me eens zijn dat in vergelijking met vroeger nu veel meer eisen gesteld worden aan de snelheid waarmee de grote roeren van de 3m+ kisten uit kunnen slaan .
hier doelde ik op en ik bedoel hier niet mee te zeggen dat snellere uitslagen op kleinere kisten geen voordelen kennen .

kortom zoals ik dit nu evalueer hebben we beide het beste voor met chris en ik had het idee dat hij twijfelde om de switch te laten repareren of gelijk een nieuwe aan te schaffen waar hij gelijk naar 7,4 volt kon overstappen.
de reparatie van zijn huidige schakelaar zal zoizo een meer betaalbare optie zijn en dan kan hij met relatief lage kosten zijn kist weer vliegklaar hebben .

al met al , laten we het gezellig houden ;)

mvg eric

Laatst bewerkt door een moderator:
@Eclipse, omdat te doen zijn er nog niet zoveel producten beschikbaar, maar dat begint nu wel te komen. Ik vlieg zelf al met mijn Extra op 7.2V met de powerbox royal. Dat was toen de enige powerbox die het kon, nu zijn er al heel wat meer.

Voor jou, heeft powerbox nu nog geen andere optie dan een powerbox, emcotec echter wel...
Met deze schakelaar kan je naar 7V en toch je 2 batterijen behouden...

DPSI Micro - DualBat 5.9/7.2 JR | DPSI Micro Family | DPSI SYSTEMS

check dat is wat ik bedoelde!

de schakelaar laten herstellen was zowiso de bedoeling. ik kan hem overal wel in gebruiken:p

nu weet ik wat ik nodig zou hebben indien ik op 7,4 volt wil gaan!

bedankt in ieder geval en gene ruzie meer maken he:p:p

vecht dat uit op een freestyle ofzo hehe

ik post wel wat van zodra ik wat hoor van powerbox... voor de rest staat hij terug tiptop in orde(met gehavende canopy:p)

nu de decathlon eens vanzolder halen voor dit weekend, eveneens mss een goede kans om vriendin eens te laten vliegen:)

nieuws:

controller damaged
both regulators damaged

niet te herstellen dus....:(
maar ze bieden me wel een nieuwe aan voor 50euro + verzending
50+2xverzending kom ik op 65euro damage
jammer maar helaas, maar hopelijk volgende week terug vliegen he!

nieuwe schakelaar is toegekomen.

nu zie ik dat er op de nieuwe versies zo een groene stekker zit, ze raden dan ook aan om enkel deze te gaan gebruiken... ik heb nu zulke kabelkes apart nog besteld om dan op de lipo's te zetten...

nog een weekje wachten dus:) maar komt in orde zo.

Stekkers kan je overal krijgen, zijn groene MPX stekkers. Ik gebruik vaak de blauwe ec3 stekkers maar 2 / 3 / 4mm pluggen zijn oko geen enkel probleem.

ja ik weet wel dat dit niet echt een rol speelt, maar ik ga er nu toch afblijven en die mpx stekkertjes op de lipo's zetten... dit weekend toch niet vliegen, nog wat verbouwen aan ons nieuw "clubhuis":p

greetzz

Gewoon in elkaar steken voor het solderen en eerst vertinnen. Nooit problemen mee gehad.
(Hoewel ik toch sterk de voorkeur heb voor goudcontacten)

Exact wat Nando zegt; gewoon in elkaar steken met solderen, dan een minuutje laten afkoelen en uit elkaar trekken, zo doe ik het al jaren. Tot in de 200cc Yak aan toe heb ik ze in gebruik....

zonde chris !!!

succes met het herstellen van je kist ;)

mvg eric

tja piloten maken eenmaal foutjes he:p
herstellen is zeker mogelijk, maar momenteel geen zin in. ben me meer aan het concentreren op schaalmodellen en eventueel f3a model? dus de raven...we zien wel

toen mij extra gecrashed was heeft het ook ruim een week geduurd voor ik de zin kon opbrengen om hemtoch te gaan herstellen .
komt vast goed van de winter ;)
ik heb een 1,40m yakje hangen welke ook even opgelapt moet worden maar ook geen zin in .
straks van de winter komt het wel goe hee

och... dan toch maar begonnen tussendoor he!
kan er iemand wat voor mij opmeten?
de lengte en de diameter van de vleugelbuizen van de EF 88" toestellen.

P1060696.JPG

verder zou ik mss een 3blad op mijn dle 50zetten(dus niet de 55) kan iemand me vertellen wat de beste maat was? ik vloog hem nu met een engel super silence 22x10 wat op zich ook wel stil was...

mn rudder servo is ook kapot, dus daar moet ook een andere op.
canopy zal ik nu ook maar eens eentje zoeken, maar nergens te verkrijgen, dus dat wordt zelf maken ofzo schat ik

hallo,
hij is ondertussen bijna folieklaar( nog landingsgestel plaats wat bijwerken en we zijn er)
natuurlijk hebben ze terug een andere vleugelbuismaat!

mijne moet zeker 900mm lang zijn en een diameter van 28mm ik heb vernomen van forumlid dat die van ef 25mm diameter zijn, dus zal het wat lastiger worden om er eentje te vinden die past!

Back