hallo,
jup raven en yak vliegen!!
raven vliegt zeer goed, stopt waar je wil enzo vliegt stabiel, 2 trimkes up en dat was het. maar bij een low pas traag viel de motor uit na 2seconden wist ik van dat komt goed, hij zweeft enorm goed uit zonder uitvallen, ik heb hem mooi boven op de mais kunnen zeer traag plat zetten.
uit de mais gehaald. hij lag op de mais op 1 roer conclusie 1 servo kapot (verbrand denk ik door het grote gewicht erop)
voor de rest geen schrammetje, wel heb ik gezien dat de ophanging van de uitlaat goed is maar de brandstofslang niet die is weggesmolten. dus met wat zet ik die beter vast nu??
ook zit ik met een xoar prop 22x8 en ruw gemeten was dit 7200toeren, en dat is wat veel denk ik; welke prop hebben jullie op de DL 50??
dan de yak, na een paar uurtjes "afbouwen op het veld" was hij klaar, wat lood in de neus steken(wat bij de raven niet nodig was) en dan maar even gevlogen, vliegt ook goed teveel expo zei jan. eerste landingspoging kwam wat bedrogen uit met de mais, met een spectaculaire saving van jan . daarna nog toertje gevlogen en mooi kunnen landen. foto's en filmpjes volgen nog.
filmpje kan wat duren eer ik ze te pakken krijg

al bij al een geslaagde namiddag met veel onnodige stress. het ersgste is gewoon om aan te vliegen richting mais... en te landen richting mais. tzit int koppeke!!