Ik ben het helemaal eens met Jens.
beetje jammer dat je mijn woorden wel heel letterlijk neemt jens .
ik bedoel het verschil van 6v naar 7,4 volt en gaf een stelling om duidelijk te maken wat ik bedoel , en jij gaat me nu vertellen dat ik niet naar het verleden moet kijken .
even voor de goede orde , wat is er mis met 6v dan ten opzichte van 7,4 ???
waar jij het over hebt met de servo snelheid , heeft iemand als cris dit nodig dan voor zijn kist ??? en die extra kracht is dat van belang op zijn raven waarmee hij geen full 3d vliegt en er alles uit perst wat er in zit zoals jij en nog een handjevol vliegers op jullie niveau .
Mijn stelling is dat iedereen die een beetje 3D wil aanleren het merkt als je snellere en krachtigere servo hebt.
Wil je een paar kwart rollen doen met een beetje tempo dan is het gewoon super duidelijk, en dat is toch absoluut geen supermoeilijk iets. Eerder de basis. Het is goed te merken bij het op de juiste plek stoppen van het figuur. Iets waar mensen die het aan het leren zijn vaak veel moeite mee heben, dit word gewoon makkelijker met snelle servo's. Omdat je dan minder 'te vroeg' moet loslaten.
Een ander voordeel is dat je geen bec hoeft te gebruiken. De voordelen daarvan hoef ik denk ik niet op te noemen.
ik gaf alleen de vergelijking met de 3m + kisten omdat de meeste jongens die dit soort kisten vliegen serieuze jongens zijn die hele hooge eisen stellen aan hun materiaal omdat zij nu eenmaal op een hoog niveau in deze hobby zitten .
Hier heb ik nog wel de meeste moeite mee.
Wat heeft de grote van je kist met je nivo van vliegen te maken, en met hoe hoog je eisen zijn??? alleen omdat ik vooral met een kistje van 1,5m vlieg zouden mijn eisen minder zijn dan die van jou? Ik kan uit deze paar posts toch wel concluderen dat dat absoluut niet het geval is. Het is mijn wedstrijd kist, en wat betreft Aeromusical 'freestyle' vliegen hoor ik bij de beste 5van nederland (zegt ook wat over het nivo in nederland

). Maar omdat hij (heel veel) kleiner is moeten er dus maar trage servo's in. (om over mijn shocky van 80cm maar te zweigen, wat de kist in mijn vloot is met de meeste wedstrijden, meeste vlieguuren, beste apparatuur erin, de hoogste eisen van mijn kant, en snellere servo's dan de 3meter kist van Jens.)
En de bij de fam. Van der Vecht houden de kunstvlucht kisten ook op bin 2M. En dat zijn de meest veeleisende/kritische mensen op hun spullen die ik ken.
Hoe groot je eisen zijn heeft niks te maken met hoe groot je kist is.
Een probleem met die grote kisten was juist dat die servo's zo traag zijn. Het is pas de afgelopen paar jaar dat ze 'snel' de roeren kunnen bewegen.
Dat is oa door de hogere spanning. Daar zou ik dus direct gebruik van willen maken als dat mogenlijk is.