RBC Birddog van Fotoalbum naar hier

pfooeeee..... niet te zuinig...... zoiets dan ook maar bij de Me109 doen, maar even een vraagje, als je schade vliegt bij een geglast model, dan blijf je dat toch altijd zien? de gerepareerde plek bedoel ik dan... die blijf je toch zien als een soort verhoging?
dat is namelijk ook de reden dat ik afgelopen vakantie een nieuwe pc heb gekocht in plaats van een messerschmitt, ik mocht van mijn vader kiezen tussen het model of een nieuwe pc omdat ik wonderbaarlij genoeg een gooed rapport had gehaald en gewoon over kon. maar hij had het messerschmitt-gebeuren even uit mijn hoofd geduwd door te beginnen over crashes en reparaties.......
dit is de me109e4 die ik dan ga bouwen volgend jaar.
schaal 1:6 en gaat gevlogen worden met een irvine 11,8cc tweetakt.

en ik zal nu maar stoppen met het vervuilen van je draadje :wink:

jan brilman zei:
En de eens en voor altijd ( . . .) tutorial voor 'glassen': daar is ook dringend behoefte aan.

jan.

Zie jij daar brood in Ton, als "glass" expert? Ik wil deze techniek graag onder de knie krijgen.

Zal nog wel even duren alvorens de glas tutorial klaar is, moet eerst alles even op een rijtje zetten.

Eerst maar weer een paar Birddog plaatjes posten.

Birddog%20%28300%29.JPG

Birddog%20%28301%29.JPG

Birddog%20%28302%29.JPG

Birddog%20%28303%29.JPG

Birddog%20%28304%29.JPG

Birddog%20%28305%29.JPG

Birddog%20%28306%29.JPG

Birddog%20%28307%29.JPG

Birddog%20%28308%29.JPG

Birddog%20%28309%29.JPG

Birddog%20%28310%29.JPG

Birddog%20%28311%29.JPG

Birddog%20%28312%29.JPG

Birddog%20%28313%29.JPG

Birddog%20%28314%29.JPG

Zo dat was tie weer volgende keer meer.

Ton

Wouter,

Ach je pruts eens wat, je probeert eens was en verkloot eens wat en dan op eens.

Had als eerste poging het paneel met tape uitgezet, met daar overheen de folie.

Zou dan langs de tape snijden om zo het paneel opmaat te krijgen.

Maar dat ging zo lastig en werd daar een beetje hopeloos van, ik ben geduldig maar er zijn grenzen.

Dan maar een kijken wat die tape met de folie doet en ja dat viel niet tegen dan maar op die manier verder.

Zal ik nog een paar plaatjes plaatsen eeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhh nee maar effe wachten, morgen misschien.

Voor de liefhebben heb je de YAK23 met de alu folie ook al bekenen, staat in het EDF forum.

Ton

Jan,

Sorry die flaps zijn niet funtioneel :oops: omdat het hier tevens ging om een test van de kitonderdelen.

Maar heb achteraf wel spijt had eigenlijk niet veel meer werk geweest.

Maakt nu niet meer uit :lol: maak het wel goed met het cockpit interieur :banana: .

Ton

Ton,

Stel dat ik deze birddog ga maken en hem wil glassen; zouden die ribbeltjes op de flaps dan ook netjes strak te glassen zijn of zou dat problemen opleveren?

Ton ik vind het prachtig waar jij mee bezig ben.
Jij mag bij de volgende schaal meeting mijn partytent weer lenen hoor.

Het blijf wel kwetsbaar zeker?
Maar ik zal eerst even je links door lezen dan weet ik waarschijnlijk al meer.
Succes verder

Ton van Munsteren zei:
Iemand al zin om dit ook te gaan doen. :D [Ton

'Ze' zeggen van mij wel eens dat ik veel geduld heb maar dit slaat alles!
Ziet er zeer goed uit maar wat een werk zeg, :hammer:
in ieder geval zeer leerzaam om te zien, bedankt voor het plaatsen van zoveel foto's Ton,
(een plaat zegt meer dan 1000 woorden)

groet,

Frank

Een glasdoek is bijzonder flexibel en als ik het zo zie, is het waarschijnlijk zelfs makkelijker met glas dan hoe Ton het doet.

Voor Ton alle :worship:

Back