RBC Birddog van Fotoalbum naar hier

Ton van Munsteren zei:
Maak de wieldoppen van een stukje Lithoplaat is 10 sec werk en met wat CA lijm zit het muurvast op de velg.

Ton,

Begint er toch wel erg strak uit te zien ondanks je bedenkingen over de bekleding, chapeau :worship: . Leuke kist, is met stip binnengekomen in de top-10 van mijn wishlist :wink: en dat zegt wat want die lijst is best wel lang! :roll:

Ton, dat maken van die wieldopjes met litho, wil je dat meenemen in de uitleg met foto's. Dank! Ik hoor vaak over litho, maar het zegt me nog niet veel, waar koop ik dat en hoe dik is het?

Flite-metal weegt volgens opgaaf ca. 97 gr/m2
en ca €23 /m2 excl. verzenden.

Nog een even gerekend aan wat de rolletjes bij de bouwmarkt kosten:
5m x 0,05 m = 0,25 m2 voor ca. €7,50 en dat is toch ook zo'n €30,00/m2

Dus maar even een mailtje verstuurd vwb de verzendkosten. En dit kreeg ik als antwoord:

Hello Wouter:
Thank you for your Flite-Metal inquiry. I have created an order summary below with
product and shipping information. Shipping is $30.55 USD to the Netherlands for an
AM625. This includes shipping and insurance for a package delivered typically in 3
to 5 work days.

The order summary is:

Qty Description Price
1 AM625 Flite-Metal $31.99 USD
International Shipping 30.55
Order Total $62.54 USD

You will receive an email link to your eBay PayPal.com billing transaction for the above
order if you wish to complete it. Follow the accompanying directions to process an order
completion.

Thank you again for your interest in our Flite-Metal products.

Ed Clayman
FliteMetal.com

Toch wel even schrikken, misschien iets voor een gezamenlijke inkoopactie??

Ook nog even een mailtje naar de leverancier van Ton gestuurd (10 cm brede tape ipv de 5 cm van de bouwmarkt) en dit kreeg ik als antwoord.

Geachte heer,

Hierbij ontvangt u de prijs en leveringsconditie
voor:

Product; Aluminium tape 100mm x 50mtr.
Art.nr.; 81110
Prijs; EUR 22,45 per/rol
Vracht-, rembours- en orderkosten; EUR 26,00

Ik vertrouw erop u hiermee een passende aanbieding te
hebben gemaakt en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Filofom B.V.

pfoe, €26 om de boel hier te krijgen :mad:

Wouter,

Ja veel geld he.

Moest zelf iets van 51 Euro betalen, was ook flink balen, maar wilde toch proberen.

Als je een stukje wil proberen, geef je adres dan even, stuur ik een stukje op, kun je even voelen en snuffelen aan die folie.

Ton

Is het niet mogelijk om die tape gewoon op te halen?
Weet absoluut niet waar het bedrijf zit hoor.
Maar aangezien ik met een leasebak rijd, interesseert me de afstand meestal niet.

Grt,

Jaap

Volgens mij heeft Rijsbergen (automaterialen) hier in leiderdorp het ook, en ik heb het een keer gebruikt om mijn uitlaat van een nood reparatie te voorzien.

Ik kan me de prijs van het rolletje niet meer herinnneren ,maar dat was zeker geen 20 euro ;-)

misschien een optie voor de mensen die in de buurtvan leiden wonen

Hmmm, we hebben hier ook wel een paar van dat soort zaken.
Ga ik eens langs, bedankt!

Hallo allemaal.

Gaat er mmoi uit zien Ton.
Maar net zelf ook even aan het prutsen geweest met aluminium tape.
Van het merk Tesa.
Gewoon even op een stukje ply geplakt.
Met een breekmesje er glad opgestreken.
Resultaat was niet onaardig.
Maar omdat het mischien wel een optie is voor mijn Beech.
Maar dan moet het niet zo glimmen.
Daaron maar eens een waterproof scuursponsje erover.
Net in 1 richting.
Het resultaat is oogverblindend mooi.
Een mooi egale en gladde oppervlakt.
Twee strookjes iets over elkaar geplakt. Jr krijgt een mooie pannelline met schaduw.
Zo jongens probeer het maar eens uit op een proefstukje.

Zo nu maar eens verder met plakken.

Groeten Han.

ik denk er nu opeens aan aangezien ik al eerder ( verschillende soorten) tape op hout heb geplakt..

gaat dit na een tijdje niet los? ik merk het nog steeds met veel soorten dat als ik het spul er op plak dat het in het begin wel "pakt" maar dat het na een tijdje (variërend van een paar seconden tot een half uur) toch opkrult of er af valt.

heeft denk ik iets te maken met de vezels van het hout. heeft verder hier nog iemand ervaring mee?

New item
METALCOAT
Real sheet alluminium for model covering. Self adhesive, Only weighs 9.4 gm per sq foot.
.Easy finish - stick it on, ready to paint, polish or burnish to required effect.
Of course its fuelproof. Easily replace a patch if damaged.
300 mm wide. £1.95 per metre.plus postage.

Is dus zo'n € 10,00/m2 en ca. 104 gr/m2
Maar eens even een mailtje sturen voor de verzendkosten.

Dat spul bij de automaterialen zaak is net zo smal als dat van de Gamma.
Breder is mooier kun je zelf bepalen waar de naad komt.

Han,

Heb je dat schuren met dat sponsje ook met water gedaan of droog.
Neem aan dat je geen glimmend maar een dof oppervlak hebt na het schuren.
Heb je nog een plaatje geschoten om hierbij te kunnen zetten.

Hoewel de Beech er nu al super uitziet, mijn complimenten, moet een alu finish helemaal waanzinnig zijn.
Ben natuurlijk je Beech aan het volgen en moet bekennen dat je mijn hoofd een beetje op hol doet slaan.
Blijf maar denken aan die tweemotorige ME110, ben ook reuze benieuwd naar jouw elektro setup en hoe de Beech zal vliegen.

Ralf,

Dank je en een volgende kist met een Alu finish, weet het nog niet.

Ton

Hoi Ton.

Heb het droog geschuurt.
De glans gaat er dan vanaf.
Maar de kleur wordt veel egaler.
En het komt er veel gladder op.
De nerf van het hout is bijna weg geschuurt.
Hier twee plaatjes.
Links boven aan een proef op puur balsa iets geschuurt.
Links onder Alu opgeplakt en met een doekje aangewreven.

Rechts tweestroken iets over elkaar.
Leverd een mooi evect.
Deze is vlink geschuurt!!!!!
Zie hier het resultaat.
De eerste foto is met flits en ander zonder.

beech%20111.jpg

beech%20112.jpg

Groeten Han.
Ps ik weet waar het spul gemaakt wordt.
Eens een kijkje nemen, wie weet leverd het nog wat op.

Van Mick Reeves ontving ik de volgende email:

Postage will not be much, about £4.
Visa/Mastercard is the best way, But we can take Paypal if you must.
We will also accept cash in euros.
Mick

Dit lijkt me een goed alternatief, zeker gezien de verhouding tussen kosten en porto.
Ik ga binnenkort maar eens een stukje bestellen.
Als er meer geïnteresseerden zijn, kunnen we er misschien wel een inkoopaktie van maken.

Zo te zien gaat dat wel goed komen met andere modellen.

Wat de Birddog betreft eerst maar weer even een update met wat plaatjes.

Gaat lekker zo dus hier zijn weer wat plaatjes.

Birddog%20%28350%29.JPG

Birddog%20%28351%29.JPG

Birddog%20%28352%29.JPG

Birddog%20%28353%29.JPG

Birddog%20%28354%29.JPG

Birddog%20%28355%29.JPG

Heb ook al een setje tekening van het interieur, ook dat gaat dus goed komen.

Ton

Beste Ton,

Vorige week heb ik de kit ook ontvangen van dit leuke kistje. Ik wil er ook flaps inbouwen. Jouw toestel ziet er in ieder geval al erg goed uit. Mijn romp zit nu al vrij ver in elkaar.

Nu begreep ik van het Amerikaanse forum RCGroups dat jij de beschikking had over ene foto serie van de bouw, de beschrijving in de kit is vrij summier. Zou ik van jou een kopie van deze foto's kunnen ontvangen? Ik kan je mijn email adres wel doorgeven als je wil. Laat het maar weten.

Thankx!
Alex

Hoi Alex,

Tuurlijk wil dat doen :pc: stuur maar even je mail adres.

Niet vergeten wat plaatjes van je model hierbij te zetten, of beter nog lekker zelf een verslag beginnen :thumbsup: .

Altijd leuk om weer een nieuw verslag te kunnen volgen.

In het fotoalbum had ik een begin gemaakt met een bouwverslag, maar daar zijn door de wissels met foto uploads zijn wat linkjes verloren gegaan.

Maakt niet uit zal je alles sturen wat ik heb, dus niet schrikken van het aantal foto,s.

Succes met de bouw.

Ton

Ton,

Ik heb je even een priveberichtje gestuurd.

Voor wat betreft het bouwverslag zal ik deze niet van de Birddog maken maar van een ander schaalmodel wat ik aan het opstarten ben.

Het gaat om de Scheibe SF-33, motorzwever, span 5,33m, lengte 2,5 m voorzien van een 38CC Zenoah en een boordstarter.

Waarschijnlijk zal dit draadje spoedig van het jaar starten, weet alleen nog niet hoe ik foto's erin krijg.

Groeten,
Alex

Zo Alex heeft de foto van de Birddog, de verdere bouw moet nu geen probleem meer zijn.

We hopen nog wel wat foto's van zijn Birddog te zien en natuurlijk dat verslag van de Scheibe SF-33.

Wouter heeft een stukje van de folie ontvangen om te proberen, ben benieuwd wat hij ervan vind.

Ook weer tijd voor een update dus hier zijn weer wat plaatjes van de neus die nu ook in de Alu staat.

Birddog%20%28356%29.JPG

Birddog%20%28357%29.JPG

Birddog%20%28358%29.JPG

Birddog%20%28359%29.JPG

Birddog%20%28360%29.JPG

Birddog%20%28361%29.JPG

Ook de kunststof onderkap is bekleed.

Birddog%20%28362%29.JPG

Birddog%20%28363%29.JPG

Birddog%20%28364%29.JPG

Birddog%20%28365%29.JPG

Ton