RBC Birddog van Fotoalbum naar hier

Han,

:oops: Oja de Birddog is er ook nog, moet die hoognodig eens maidenen.

Leuke uitvoering overigens , maar er staan nog veel interresantere kisten in de gallery.

Baal er nog steeds van dat ik vorig jaar niet naar die meeting in Schaffen-Diest ben gegaan.

Had heel graag dit toestel de YAK18 willen fotograferen :cry: .
.slide_flyin_2006_(215).JPG

Heb toch wel een zwak voor de Yakkie's.

Ton

Heb je ook wel eens van die momenten van, en nu moet tie de lucht in.

Ben momenteel bezig geen nieuwe projecten op te starten maar, eerst maar eens alles af te bouwen en vliegklaar te maken.
De BirdDog stond al een tijdje zo goed als vliegklaar, dus zaterdag de stoute schoenen aangetrokken en de BirdDog mee naar het veld genomen.
Had wel al eerder de speaker en geluidsmodule eruit gehaald, om het gewicht wat gunstiger te houden voor de maiden.

Op het veld aangekomen de accu nog even onderlading gezet om af te toppen en te checken.
Had dan ook mooi de tijd om alle vragen te beantwoorden van de aanwezige Red Eagles piloten.
Het leuke bij de Red Eagles is ook dat de leden elk weekend een digitaal fotoverslag gemaild krijgen van het weekend,
een fototoestel is dan ook altijd wel aanwezig.

Onderstaande plaatjes zijn gemaakt door Jan Leeuwestein en Martin Kaijim mijn dank daarvoor.

Birddog%20a%20%28115%29.jpg

Birddog%20a%20%28116%29.jpg

Even nog de rolroeren checken.
Birddog%20a%20%28117%29.jpg

Birddog%20a%20%28118%29.jpg

Birddog%20a%20%28119%29.jpg

Birddog%20a%20%28120%29.jpg

Birddog%20a%20%28121%29.jpg

De start is een makkie en met alleen een beetje richting en een tikje up zijn er mooie langgerekte starts te maken.
Er was wat turbulentie van de bomen maar dat was geen probleem voor de BirdDog.

De landing is even opletten want het kistje moet net als de echte worden binnengevlogen en geland.
Doe je dat niet dan kun je een sprongetje verwachten, hou je wat meer snelheid dan is een boterzachtelanding de beloning.

Zo nu maar eens kijken hoe we de cockpit gaan inkleden.

Ton

Zo nu maar eens kijken hoe we de cockpit gaan inkleden.
Jazeker, dat ook, maar denk je ook aan de wielpoten? :evil:

Zien er nu nog wel heeeeeeeel erg magertjes uit!

Voor de rest is het een plaatje! :P

Ga je hem helemaal mooi maken? :D

jan.

(erkend BirdDog-fan)

Mooi Ton :thumbsup:

Ben momenteel bezig geen nieuwe projecten op te starten maar, eerst maar eens alles af te bouwen en vliegklaar te maken.
Vraag me af hoelang je je hier aan houdt, denk dat je binnenkort toch weer wat nieuws begint ;-)

Zelf heb ik ook wel eens die gedachten me er alleen aan houden lukt nooit echt :lol:

Mooi, Ton!

Wat ik me afvroeg ... waar heb je je antennedraad? Toch niet in de romp met al dat alu er omheen? Of wel?

Berto zei:
Mooi Ton :thumbsup:

Vraag me af hoelang je je hier aan houdt, denk dat je binnenkort toch weer wat nieuws begint ;-)

Zelf heb ik ook wel eens die gedachten me er alleen aan houden lukt nooit echt :lol:

Hoe herkenbaar... :roll:

Jan,

Ga je hem helemaal mooi maken
Tuurlijk voor zover dat wil lukken, maar eerst lekker veel vliegen met de Bird Dog.
En in de tussentijd knutselen aan de details als onderstel incl staartwiel, Cockpit etc etc
Lekker aankleden dus maar alles op zijn tijd.

Berto,

Vraag me af hoelang je je hier aan houdt, denk dat je binnenkort toch weer wat nieuws begint Wink
Heb eigenlijk niet zoveel keuze, heb eerlijk gezegd geen ruimte meer voor nieuwe projecten op te starten.
Voorlopig dus eerst maar modellen tekenen en de rest afbouwen en vliegklaar maken.

Henri,

Dank je, de antennedraad zit tegen de onderkant geplakt en werkt prima.
In welke stand het model ook hangt alles blijft prima functioneren.

Ton

Heb lang gewacht maar ben toch maar aan de cockpit interieur begonnen.

Al is het alleen maar voor de lol en eens te kijken hoe het met papier uitpakt.

rbcbirddogcockpit00dy4.jpg

rbcbirddogcockpit01da8.jpg

De beschikbare ruimte

rbcbirddogcockpit02vk1.jpg

Speaker blijft eruit wordt te zwaar dus plaatje erop voor de stoel.

rbcbirddogcockpit03mq9.jpg

Flink wat knippen en plakken.

rbcbirddogcockpit04ql9.jpg

Beginnetje is er van de schakelaar panels.

rbcbirddogcockpit05ql8.jpg

Even een paar stijlen gevouwen.

rbcbirddogcockpit08bl2.jpg

Zo nu het echte werk.
rbcbirddogcockpit09ah1.jpg

rbcbirddogcockpit10up5.jpg

rbcbirddogcockpit11nd0.jpg

De indeling in de romp zal wel anders worden maar het ziet er al grappig uit.
rbcbirddogcockpit06ro6.jpg

rbcbirddogcockpit06ro6.jpg

Even de stijl passen en ja moet lukken.

rbcbirddogcockpit07rz7.jpg

rbcbirddogcockpit12xw9.jpg

rbcbirddogcockpit14ay2.jpg

rbcbirddogcockpit16st5.jpg

rbcbirddogcockpit17bk1.jpg

Tijd voor een kleurtje.

rbcbirddogcockpit18li9.jpg

Heb er nog wel een paar maar dat komt later wel.

Ton

cockpit

Hoi Ton,

het wordt weer een kunstwerkje zie ik wel ... :D

Maak je dat van gewoon papier ? Met welke verf heb je dat gekleurd ?
Ik vind het nu al mooi en het is nog niet eens afgewerkt ... :cool:

Grtz,
Menno

Bramman,

Lijkt net of het allemaal heel makkelijk is ...
Is het ook maar je moet er even voor gaan zitten en er de moeite voor willen doen.
Heb zelf ook altijd de neiging gehad om van het ene halfafgebouwde model door te stomen naar de volgende en volgende etcetc.
Maar dit is veel leuker en maakt het model nog meer compleet en dat papier kost niks.

Berto,

Geweldig Ton, kwam deze nou ook mee naar Oss???
Is wel de bedoeling.

Menno,

Leuk he en zo in elkaar geknutseld.
De panelen zijn van Lithoplaat maar zou ook van dik papier of karton kunnen zijn.
De onderdelen zijn gevouwen van 80gram papier en met dun CA verlijmd en tevens verzadigd om het geheel hard en stevig te maken.
De knopjes zijn stukjes stuurkabel.
Verf is humbrol of revell net wat ik heb staan.

Ton

cockpit-sfeertje ...

Ha die Ton,

er begint al een echt cockpit-sfeertje te ontstaan.
Prachtig hoe je met niets, toch iets kunt maken :D

Jij bent weer lekker aan het knutselen hoor ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Prachtig Ton!
Dit maakt het wel helemaal af zo
Leuk dat je dit ook met simpele (goedkope) materialen doet, geeft zeker veel voldoening :D

Wordt een prachtkist zo :yes:

Groeten, Ralf

Zag dat de laatste post al weer van 2 april was man wat gaat de tijd toch snel.

Ben met drie modellen Birddog, Corby en Cessna 120 bezig af te werken is niet handig maar heb er nu zin in en moet dan ook maar effe doorzetten.

Zijn van de projecten die blijven liggen en nooit af dreigen te komen, er komt altijd wel iets tussendoor.

Heb de Birddog even een rustig plekje gegeven om er zo telkens weer even wat aan te knutselen en lekker te kunnen pielen.
rbcbirddogcockpit29vm3.jpg

Ben ook weer wat verder en ook op zoek naar wat piloten om de cockpit verder compleet te maken.
rbcbirddogcockpit30la6.jpg

Lastig is dat de bodem niet diep genoeg is zie de lijn, alles moet dus ingekort of komt wat hoger te liggen.

rbcbirddogcockpit31sl9.jpg

rbcbirddogcockpit32lt7.jpg

rbcbirddogcockpit33uy1.jpg

Blokje eronder de stoel met piloot moet ook stevig staan.

rbcbirddogcockpit34nh9.jpg

rbcbirddogcockpit35bq3.jpg

rbcbirddogcockpit37rn9.jpg

rbcbirddogcockpit39qz0.jpg

Brandblusser moet er wel in zal niet de eerste elektrokist zijn die in de fik staat.

rbcbirddogcockpit40it3.jpg

Moet nog een haartje groter en in kleuren kopie, maakt wel een leuk dashboard zou nog mooier kunnen maar daar is het te klein en te veel werk voor.

rbcbirddogcockpit42jp3.jpg

Ook nog een klein ontbrekend detail aan het rudder gemaakt en staat wel grappig.

rbcbirddogcockpit41cr1.jpg

rbcbirddogcockpit43od2.jpg

rbcbirddogcockpit44hw3.jpg

Nog niet tevreden over moeten we nog wat meer aan knutselen.

Ton

Laatst bewerkt:
Ook nog een klein ontbrekend detail aan het rudder gemaakt en staat wel grappig.

Nog niet tevreden over moeten we nog wat meer aan knutselen.

Ton

Ton ziet er weer toppie uit.

Vraagje: die tekening waar je deze details afhaalt, zit die bij de kit of heb je die ergens digitaal?

Trouwens in het kader van kleine details:
1951%20Cessna%20L-19A%20Birddog%20James%20Wallace.jpg

Als je hem in kleur uitprint, is nog mooier ;) Zitten wel wat nieuwe snufjes op (digitaal displaytje)

Leuk trouwens dat detail op het roer, zie ik daar nu ook een lampje op de tekening? Verleidelijk om een ledje in te doen ...

b

Bramman,

Dank je ja grappig he.

Kom ook net tot de ontdekking dat wat text verkeerd stond.

Moet nog een haartje groter en in kleuren kopie, maakt wel een leuk dashboard zou nog mooier kunnen maar daar is het te klein en te veel werk.
De dashboard zit er namelijk nu in kleuren afdruk ingeplakt, maar de details zijn zo klein dat het niet echt tot zijn recht komt.

Heb de tekening niet digitaal, voor de vele details is de Birddog ook te klein zou beter tot zijn recht komen op een 2.5 m formaat.

Had en heb nog steeds plannen ooit een grote BIRDDOG te bouwen.

Ton

Back