RBC Birddog van Fotoalbum naar hier

Kan door de Birddogjes in de topics van Menno en Bramman niet achterblijven en moet dus weer even een updatetje plaatsen.

Denk of althans hoop ik goed voor de motivatie van de heren knutselaars en hoop natuurlijk ook dat er nog meer Birddogjes bij komen.

Zou toch leuk zijn als we ook een keer een Cessna meeting kunnen houden.

rbcbirddogcockpit45rm3.jpg

Niet tevreden over de eerder gemaakte staartwiel en vind deze beter gelukt.

rbcbirddogcockpit46yj5.jpg

rbcbirddogcockpit48yi0.jpg

Cockpit nog niet klaar maar kan geen piloten vinden die erin passen.
Eerdaags zelf maar wat in elkaar prutsen.

rbcbirddogcockpit50ob2.jpg

rbcbirddogcockpit51qn5.jpg

rbcbirddogcockpit52xb4.jpg

rbcbirddogcockpit53ft9.jpg

rbcbirddogcockpit54ci3.jpg

Met een Lipo pakket als vliegaccu is een brandblusser meenemen niet onverstandig.

Ton

Kan door de Birddogjes in de topics van Menno en Bramman niet achterblijven en moet dus weer even een updatetje plaatsen.

Denk of althans hoop ik goed voor de motivatie van de heren knutselaars en hoop natuurlijk ook dat er nog meer Birddogjes bij komen.

Ik wil je Dog toch wel 's IRL zien, dus een dezer maanden kom ik een keer langs in Dort. PB je wel. Lijkt me prima opmaat voor een dergelijke meeting...

rbcbirddogcockpit54ci3.jpg

Met een Lipo pakket als vliegaccu is een brandblusser meenemen niet onverstandig.

Ton

LOL geweldig detail ;)

:lol: hehe dan mag ik ook ook komen met de Skymaster :lol:

Heb de kist op Stadskanaal in real life gezien en het ziet er echt goed uit :worship:
(alleen nog wel even een radio montere he Ton ;-) )

De dashboard zit er namelijk nu in kleuren afdruk ingeplakt, maar de details zijn zo klein dat het niet echt tot zijn recht komt.

Heb de tekening niet digitaal, voor de vele details is de Birddog ook te klein zou beter tot zijn recht komen op een 2.5 m formaat.

Had en heb nog steeds plannen ooit een grote BIRDDOG te bouwen.

Ton

Hee Ton en andere Birddog liefhebbers,

Was de Birddog uit het linkje in mijn topic niet groot genoeg dan :rolleyes: Kom op man beginnen met die big, BIG, BIG Birddog , ik had eigenlijk verwacht dat je materialen al had ingekocht :mrgreen:

Wat een waanzinnige mooie details breng je aan Ton, hogeschool modelbouwtechniek heet dat :worship: Ik heb wel belangstelling voor een kopie van die interieurtekening (Bram denk ik ook wel ...) Is dat te regelen ? Uiteraard worden alle kosten vergoed :)

Ik wil gelijk een paar vraagjes stellen:
- ik zag jouw servodraadjes lopen, plaats jij de ontvanger gewoon onderin bij de servo's van elevator / rudder ?
- je adviseerde me kleine servo's met metal gear, maar zou carbon gear een alternatief kunnen zijn ?

Cessna / Birddog meeting, dat is toch geen vraag ? Natuurlijk moet ie er komen. BTW: Oss is nog ver weg, dan moet er toch iets te regelen zijn ...

Welnu, het wordt tijd dat ik m'n Birddog karkas ook weer eens afstof. Ik kan natuurlijk niet achterblijven bij twee modelbouwers die ineens peper in hun re.... nou ja laat maar ;)

EDIT: ik zie net dat je ook nog hier en daar wat teksten aan moet brengen Ton :mrgreen:
L19_024.jpg

L19_018.jpg

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Menno,

Te veel eer hoor:cool: het stelt niet zoveel voor je moet er zin en schik in hebben om het te maken, de moeite is het zeker waard het is maar net hoe je het modelvliegen benaderd, in iedergeval bedankt.
Misschien ja heel misschien komt er ooit nog een BIG DOG maar nu nog niet:(, er wachten te veel andere leuke kisten:D op hun plekkie op de bouwplank.

Staan die interieurtekening niet op de CD dan stuur anders even je mail adres, mail ik ze wel.

- ik zag jouw servodraadjes lopen, plaats jij de ontvanger gewoon onderin bij de servo's van elevator / rudder ?
Ja klopt en heb het luik aan de onderzijde ook dicht geplakt met tape de ontvanger blijkt er toch voor de gehele levensduur inzitten.

- je adviseerde me kleine servo's met metal gear, maar zou carbon gear een alternatief kunnen zijn ?
Heb er zelf 9 grams in zitten en dat is meer dan voldoende, het zwakke punt van kleine servo's zijn de tandwielen dus carbon gear is altijd beter dan nylon en zeker verstandig.

Berto , Menno en ander misschien zijn de heren die de Piper meeting organiseren ook te porren voor een Cessna meeting of misschien combineren.

Jan,

Ja mooi he de Vailly Cessna dank voor de link vind de Stinson ook al zo'n beauty.
Stinson-L-5-right.gif

Alex,

Dank voor de link leuke kist maar vind de kit toch wat te prijzig en de Cessna niet echt super zou dan eerder gaan voor de Vailly tekening.

Ton

Heej Ton, heb zojuist dit verslag eens helemaal doorgelezen, mooi werk! Dit kistje kan toch ook prima mee naar de schaalwedstrijden?:)

Grt.

Alex,

Is voor het mooie iets te klein voor de wedstrijd maar, zou kunnen en misschien doe ik dat ook wel een keer.

Neem em denk ik mee naar OTHEE, leuk om daar nog even een rondje te vliegen.

Ton

Accu ...

Hee Ton,

nu je zo lekker met je Birddog bezig bent ... jij als electro man hebt toch zeker wel gedacht aan de accu he :mrgreen:
76661851.jpg

Ik vind dat ie in zo'n schaalinterieur niet mag ontbreken hoor :)

Grtz,
Menno

Lastig te zien hoe de rondingen van de vleugeltippen op het grote voorbeeld zijn dus heb ik ze alvast in een ronding geschuurd, om later de foto's nog eens goed te bestuderen en de tippen corrigeren mocht dat nodig zijn.
afb5503.jpg

Hoi Ton,

Ik wil mijn Birddog weer uit de kast pakken om verder te gaan met de vleugels.
Ben me beetje aan het voorbereiden en kwam weer een vraag boven...

Heb jij die ronding uiteindelijk nog aangepast of heb je hem zo gelaten?

Grtz

b

Bram,

Leuk dat je de draad weer oppakt.

Heb toevallig gisteravond de vleugels uit het rek gepakt, om de kentekens te verven.

Had deze van Oracover erop gestreken, maar kwamen los en ga nu met zwarte verf aan de slag.

Ga na de kerstdagen weer effe lekker vliegen met de BirdDog.

Oja wat de vleugeltip betreft heb die niet echt op basis van foto's bewerkt maar meer voor het gemak afgerond en zijn dus nog steeds zo.

Ton

Back