Had en heb nog steeds plannen ooit een grote BIRDDOG te bouwen.
Je had toch al niets om handen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kan door de Birddogjes in de topics van Menno en Bramman niet achterblijven en moet dus weer even een updatetje plaatsen.
Denk of althans hoop ik goed voor de motivatie van de heren knutselaars en hoop natuurlijk ook dat er nog meer Birddogjes bij komen.
Zou toch leuk zijn als we ook een keer een Cessna meeting kunnen houden.
![]()
Met een Lipo pakket als vliegaccu is een brandblusser meenemen niet onverstandig.
Ton
:lol: hehe dan mag ik ook ook komen met de Skymaster :lol:Zou toch leuk zijn als we ook een keer een Cessna meeting kunnen houden.
De dashboard zit er namelijk nu in kleuren afdruk ingeplakt, maar de details zijn zo klein dat het niet echt tot zijn recht komt.
Heb de tekening niet digitaal, voor de vele details is de Birddog ook te klein zou beter tot zijn recht komen op een 2.5 m formaat.
Ton
Ja klopt en heb het luik aan de onderzijde ook dicht geplakt met tape de ontvanger blijkt er toch voor de gehele levensduur inzitten.- ik zag jouw servodraadjes lopen, plaats jij de ontvanger gewoon onderin bij de servo's van elevator / rudder ?
Heb er zelf 9 grams in zitten en dat is meer dan voldoende, het zwakke punt van kleine servo's zijn de tandwielen dus carbon gear is altijd beter dan nylon en zeker verstandig.- je adviseerde me kleine servo's met metal gear, maar zou carbon gear een alternatief kunnen zijn ?
Neem em denk ik mee naar OTHEE, leuk om daar nog even een rondje te vliegen.
Lastig te zien hoe de rondingen van de vleugeltippen op het grote voorbeeld zijn dus heb ik ze alvast in een ronding geschuurd, om later de foto's nog eens goed te bestuderen en de tippen corrigeren mocht dat nodig zijn.
![]()