Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe bedoel je dat? Die moeren zitten vast op hun plek. Ik boor het gat voor de hals en 4 kleine gaatjes voor de haakjes. Monteren met een grote sluitring en een stalen bout. Dan nog wat epoxy en het komt nooit meer los. Wil je in hout draad tappen dan moet je het geboorde gat eerst hard maken met seconden lijm , dan snijden met vlijmscherpe tap.Geen inslagmoeren omdat, als ik het goed begrijp, de nylon bouten die de vleugel vasthouden dan telkens weer een andere positie innemen.
https://www.rcgroups.com/forums/sho...ilding-the-new-RBC-BIRDDOG/page28#post2323882
jan.
Let er wel op dat de vleugel vlak draagt op de schroefplaat
Nee, je hebt er voor elke vleugelwortel 2 nodig, en voor de tegenrib aan de romp ook twee, dus 2x2x2 = 8. Zie de vier boutkoppen in bovenstaand plaatje, en dat is dus één kant.Ik zou zeggen: 4 is genoeg, toch?
Be my guest, maar de bovenkant van de cockpit zit vol ramen, en dan zie je dus duidelijk al die lelijke deuvels en veren zitten.(Overigens: met twee stevige dübels per vleugel en navenante gaatjes in de romp, met een veer er tussenin, ben je er volgens mij ook . . . .)
Niet vast, wel klem
Anders waren het wel de vleugelpennen geweest......Ben ik @#$%^*&! de breekplaten vergeten!
Monteren zoals door Max bedacht is prima , gaat prima samen met een 10x5 prop.Dag Ton, mooi dat je er bent.
Ben nog wel benieuwd hoe dat nou zit met de 'Seitenzug'. Ringetjes?
En vwb. die opbouw van dat middendeel (de cabine, zeg maar): zal ik je nog wel even nodig hebben, denk ik.
Maar het is (tot nu toe) prettig bouwen met zo'n kit, helemaal waar.
En het is een Bird Dog, dat scheelt natuurlijk ook.
jan.