RBC Thundertail

En het is mooi bouw-weer dus............

full

wat extra triangle voor de stevigheid
full

de triangle 15x15 eindelijk in de romp verwerkt
full

plekje voor de ontvangeraccu lekker ver voorin scheelt 7,5 cm en met een luikje aan de onderkant.
full

full

full

hamerneus;)
full

veel hak en snijwerk

full

Na veel schuren uche uch het neusje van de zalm zeg maar:cool:
Op de foto lijkt t niet mooi vloeiend af te lopen maar dat is wel zo natuurlijk:D

Mijn vrouw is nu aan het winkelen in sneek en hopelijk hebben ze daar nog balsa-plankjes van 3 mm voor mijn cockpit-vloer.

Dat was het wel weer voor vandaag ,even ontsnapt aan de balsa-stof .

Laatst bewerkt door een moderator:
hij gaat goed edwin.
ik zie dat je een 4cellen pakket voor je ontvanger accu gebruikt,als je een fadec ecu hebt,kan je beter kiezen voor 5 cellen(6volt)de fadec ecu is dan minder gevoelig voor storing,heb dit zelf meegemaakt,na het vervangen van accu naar 6volt was dit probleem over.
gr,henk

En weer een stapje verder heb nu de cockpit gemaakt en beginnetje voor mijn linkervleugel.
Ik had alleen 11 ribben over en in mijn rechter zitten er 9 ,schrok ik daar heel even er blijven gewoon twee over:rolleyes:

full

full

Alles krijgt nu echt vorm en daarbij word ik steeds enthousiaster raar he;)

Hebben jullie ook adressen voor tanks 1,5 ltr en hoppers?
Voor de afwerking heb ik oracover genomen ,geeft het ook meerwaarde als ik alles eerst met G4 behandel?
En hoe gaat het folien op G4, wel een stuk lastiger denk ik omdat de lucht nergens heen kan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Edwin,

Als 1,5ltr tank werd er een cola fles oid toch gebruikt?
Geloof alleen dat de huidige flessen groter (te groot?) zijn?

Voor een hopper kan je ook een gewoon klein tankje pakken welke je ook in je methanol kisten gebruikt.
Werkt ook prima en een stukkje goedkoper dan een echte UAT ;-)

G4 zonder glasmat is vrij zinloos behalve dan extra gewicht.
En jah, bespannen op G4 is minder makkelijk en mooi.

Of je glast de hele kist of je bespant hem.

Ik zou voor bespannen gaan :yes:

1.5 ltr SPA fles maar eentje nog van de oude generatie die waren dikker.
Deze worden helaas niet meer toegepast in de frisdranken industrie.
Past als een huis.
Hoppertankje net wat Berto zegt gewoon een 250 cc methanol tankje gebruiken met 2 pijpjes een omhoog en de andere naar beneden buigen
werkt prima UAT mag ook maar die waren nog niet zo makkelijk verkrijgbaar
toen ik met de TT ging vliegen vandaar de simpele oplossing.
Afwerken met Oracover is prima na bijna 10 jaar zit het er nog strak op.
Binnenkant en achterkant moet je wel met b.v G4 insmeren mocht er wat gaan lekken(kero met olie) dan dringt het niet in het hout, buiten kant romp
zie ik het nut er niet van in.

Ok Henk bedankt voor je tip!!
Ik dacht dat de ecu apart gevoed werd met een andere accu.

hij gaat goed edwin.
ik zie dat je een 4cellen pakket voor je ontvanger accu gebruikt,als je een fadec ecu hebt,kan je beter kiezen voor 5 cellen(6volt)de fadec ecu is dan minder gevoelig voor storing,heb dit zelf meegemaakt,na het vervangen van accu naar 6volt was dit probleem over.
gr,henk

Klopt helemaal een 1,5 literfles van cola oid word er toegepast. Ik hoopte een passende tankt te kunnen vinden die iets korter zou zijn zodat de motor iets verder naar voren zou kunnen dit met oog op rudders eventueel.

Ok een methanol tankje heb ik nog wel.

Is mijn idee ook gewoon alleen met oracover te bespannen zo blijft hij ook lichter dan helemaal met glas te bekleden en veeeel werk ook

Hee Edwin,

Als 1,5ltr tank werd er een cola fles oid toch gebruikt?
Geloof alleen dat de huidige flessen groter (te groot?) zijn?

Voor een hopper kan je ook een gewoon klein tankje pakken welke je ook in je methanol kisten gebruikt.
Werkt ook prima en een stukkje goedkoper dan een echte UAT ;-)

G4 zonder glasmat is vrij zinloos behalve dan extra gewicht.
En jah, bespannen op G4 is minder makkelijk en mooi.

Of je glast de hele kist of je bespant hem.

Ik zou voor bespannen gaan :yes:

Van de week was ik in duitsland bij Bayeren ongeveer en op de weg naar huis bij een tankstation zag ik in de koeling 1 literflessen cola nog van het oude type.
Maar eens bij een supermarkt daar kijken of ze die ook nog in 1,5 liter hebben.

Een 250 of 300 cc tankje heb ik nog wel liggen dan moet de dop wel benzine bestendig zijn denk ik of niet?
Moet er dan ook een stukje slang met klunk in de hopper net als normaal?

De binnenkant wou ik idd met 24 uurs epoxy behandelen oid

1.5 ltr SPA fles maar eentje nog van de oude generatie die waren dikker.
Deze worden helaas niet meer toegepast in de frisdranken industrie.
Past als een huis.
Hoppertankje net wat Berto zegt gewoon een 250 cc methanol tankje gebruiken met 2 pijpjes een omhoog en de andere naar beneden buigen
werkt prima UAT mag ook maar die waren nog niet zo makkelijk verkrijgbaar
toen ik met de TT ging vliegen vandaar de simpele oplossing.
Afwerken met Oracover is prima na bijna 10 jaar zit het er nog strak op.
Binnenkant en achterkant moet je wel met b.v G4 insmeren mocht er wat gaan lekken(kero met olie) dan dringt het niet in het hout, buiten kant romp
zie ik het nut er niet van in.

hoi Edwin
heb ook 2 colaflessen in de phantom liggen en ik moet zeggen dat gaat prima ze zitten er al 2 jaar in en nog geen problemen dus ik zou zeggen mooi inbouwen en klaar is kees
als hopper neem ik vaak de duitse halve liter colaflesjes dit omdat hier statiegeld op zit omdat ze veel sterker zijn als de nederlandse weggooiflesjes
succes ermee
gr.Pieter

Pieter heb jij dan nog de ouderwetse flessen erin??
Het nieuwe type lijkt me nogal slapjes maar es kijken waar ik die oude vandaan tover.

Haha ik weet er wel een maar die wordt gebruikt al jaren als drinkfles voor de kalfjes in de eerste dagen om biest te geven.

Of zelf maken zoals ik bij mijn Formost heb gedaan.

Aan de andere kant hoe zijn de ervaringen met het orginele langdingsgestel?
Lijkt mij dat dat ook wel werkt voor zo`n jettrainer.

Vaste pootjes van 5mm verenstaal in een blokje gelijmd wat je op de plek van de retracts schroeft kan ook. Zo heb ik ook een heel jaar met de formost gevlogen. Zo bespaar je wat geld en complexe inbouw edg in het begin.

Daar hebben jullie idd wel gelijk in, hou ik het eerst wel standaard dan kunnen er later wel een paar mooie pootjes onder.

Een turbine is eerst ook eigenlijk veeeeeel belangrijker:D

Back