RC Motorfietsen ( Thunder tiger , Nuova faor)

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
we zijn ondertussen klaar met de verbouwing van de TT en een filmpje gaat snel volgen. ik probeer een maat met een TT R1 ook mee te krijgen

het motortje zit erin, de achterbrug is omhoog gezet en de valbeugels zijn verplaatst naar achteren

nu nog wachten tot die 8000MAh in die lipo zit

net ff gereden, maar het was te koud en te glad :(

heb m wel ff op een recht stuk gehad, was wel snel maar geen wheelie :'(

het zou kunnen komen door de kou waardoor de lipo niet goed zn Voltage kan afgeven en de brushless een aantal toeren mist.

wordt vervolgd dus...

Laatst bewerkt door een moderator:
Tis denk ik te koud buiten , en iedereen is nog in de feeststemming :D

IMG_3193.jpg

ik heb niet meer gereden door de feestdagen en kou. de lipo geeft door de kou te weinig volts af naar mijn idee en de bandjes plakken niet aan het gladde asfalt, wat als gevolg een hele hoop highsiders geeft (wel grip, geen grip, wel grip, wat weer resulteert in een heel erg onstabiele motor die vaak over de kop vliegt)

dus nog ff wachten op nieuwe bandjes etc en beter (warmer) weer

Hoi,

Ik heb ook zo'n ducatie besteld en vraag mij eigenlijk af wat voor lipo het beste te gebruiken is en welke brushless motor.

Kan iemand mij hier verder helpen.

Mvg

Ed

Laatst bewerkt:
Ed,

Welke heb je besteld , de RTR of de ARTR?
Ik rijdt op het moment met een 15 turns brushed motor.
Alleen ik heb het probleem dat er een strak stuk in mijn ketting zit al van het begin af aan .
Dit ga ik vanavond even nakijken ofdat er misschien iets krom is.
Brushless komt erin als ik wat beter kan rijden. :D

Ed,

Welke heb je besteld , de RTR of de ARTR?
Ik rijdt op het moment met een 15 turns brushed motor.
Alleen ik heb het probleem dat er een strak stuk in mijn ketting zit al van het begin af aan .
Dit ga ik vanavond even nakijken ofdat er misschien iets krom is.
Brushless komt erin als ik wat beter kan rijden. :D

Heb je de ketting niet te strak staan, deze is af te stellen.

Wie weet trouwens hoe je het sturen kan veranderen?
kheb gehoord dat dat met ballpen veertjes is op te lossen, iemand mss uitleg
cq foto's hiervan.
Ik vind nl deze stuur methode zeer onstabiel!
full

Ik hoor het wel.

Heb je de ketting niet te strak staan, deze is af te stellen.

Wie weet trouwens hoe je het sturen kan veranderen?
kheb gehoord dat dat met ballpen veertjes is op te lossen, iemand mss uitleg
cq foto's hiervan.
Ik vind nl deze stuur methode zeer onstabiel!
full

Ik hoor het wel.

Wat je ook kunt doen is 1 van de 2 alu stangen verwijderen.
Op deze manier krijg je meer speling op de voorwiel waardoor hij makkelijker overeind zal blijven.

Kan wel als nadeel hebben dat door de losse stuur setup je tank-slappers kunt veroorzaken.

Je hebt de stangen op zijn breedst op de servohevel staan als ik dit zo zie, dus zal die ook heel erg reageren als je stuurt, je moet de stuurstangen zo ver mogelijk naar binnen zetten, als je dan stuurt zal die niet zo heftig reageren, als je een wat duurdere zender hebt kun je ook de exponential instellen zodat hij minder aggresief instuurd.:rolleyes:

Heb je dus een duurdere zender dan moet je expo. st. eens op 50% zetten.

Of op deze manier met het veertje, dat werkt ook heel goed en stuurt de motor ook veel rustiger

venom_08Large.jpg

Laatst bewerkt:
Even een aantal detailfoto`s van de stuurschokbreker.
Door deze hopup slingert het stuur niet meer en wordt de stuurbeweging stabieler. ;)

IMG_3226-1.jpg

IMG_3228.jpg

IMG_3227.jpg

Ik heb het euvel van een strak punt in mijn ketting gevonden. :(

Het achterkettingwiel is niet helemaal rond, dwz lijkt net of de helft van de tanden hoger staan, ik heb het kettingwiel nu een slag verdraaid en omgekeerd op de as gemonteerd , het is nu iets beter, maar ik bestel voor de zekerheid maar een nieuwe :D

Kan iemand aangeven welke spare parts aan te raden zijn.

Heb een stuurdemper, banden (zacht) voor achter en wat extra val beugels besteld.

Wat zijn nog meer dingen die je voorradig dient te hebben ?

Ik heb tevens ergens gelezen dat een mamba CMS7700 een geschikte motor moet zijn voor snelheid en een wheelie te maken.

Bedankt.

Ed

Het grote aandrijftandwiel 69T en een motortandwiel zijn mischien ook aanraders.

Verder heb je alles , heb nu een paar accu`s gereden en het is een degelijke motor om mee te rijden :p

Inderdaad tandwielen zijn ook wel belangrijk om als spare te hebben.

Heb na het advies van enkele duitse en zwiterse rijders de Mamba Max set met de 7700kv motor besteld. Hiermee zou de motor rond de 80km moeten halen en met 40-50 nog wheelies kunnen trekken.

Eerst maar even met een standaard motor oefenen.

Mvg

Ed

Laatst bewerkt:
ik heb er op t moment een 9,5T brushless in zitten met een lipo 2S pack van 8000 mAh en trek op t moment geen wheelies, maar het zou kunnen dat het straks wel het geval is als het wat warmer is. ik mis nl 4100 rpm per volt door de kou. hij is trouwens wel lekker snel dat motortje van mij en ik moet ook aan de GRP soft bandjes, want nu heb ik gewoon geen grip genoeg meer...

@ Gixxer Adviseer jij beide banden te vernieuwen door medium of soft , of alleen de voorband want die is echt bagger heb ik gemerkt.:)

Back