RC Motorfietsen ( Thunder tiger , Nuova faor)

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
jongens raad eens ;)

jawel de kerstman is bij mij ook al langs gekomen en heeft zomaar een 9,5 turns team corally bms met een mooie regelaar en een mooie 2S 7,4V 25C 8000MAh lipo afgeleverd. ze zijn trouwens nog mooi rood ook wat goed bij de duc past :D

na de feestdagen word het dus weer knutselen aan mijn TT en lekker testen,
ik houd jullie op de hoogte hoe de motor zich gedraagt in de TT

Dat zal wel verschrikkelijk vertrekken wheelies enzo :p:p

het is wel de bedoeling dat ie een wheelie kan trekken ;)

die standaard motor was echt te traag om lekker mee te rijden, na de feestdagen post ik wel een filmpje hoe ie rijd met de nieuwe aanwinst

zo ik en net terug van de 2e accu met natte weg...
het gaat steeds beter, ik denk alleen dat ik de val beugels eens omhoog ga buigen zodat die dieper in de bocht kan gaan liggen.

Jeroen

je kan ook de voorste ophanging verplaatsen, zodat de achterste ophanging van de valbeugel de voorste wordt. hiermee schijnt ie ook dieper de bocht in te kunnen gaan. zelf heb ik dit nog niet getest, omdat ik belemmerd word door mensen die graag mijn aanwezigheid willen met de feestdagen :p

even een vraag
mijn achter band is niet goed rond (en spekglad) dus ik zou graag andere banden willen
maar krijg ik de originele banden er nog vanaf zonder de velg te beschadigen?

zo niet zou zoiets dan passen?

linkje

en dan op zo'n velg

andere link

Jeroen

Die banden werken goed ja, aanrader, zo zacht mogelijk rubber kiezen, slijten doen ze toch niet zo hard.
Je kan het ophangpunt van de achterbrug ook veranderen, dan komt de motor iets hoger op zijn wielen te staan en de voorvork hoek wordt anders, dat stuurt net wat fijner..

Succes in ieder geval.

Die banden werken goed ja, aanrader, zo zacht mogelijk rubber kiezen, slijten doen ze toch niet zo hard.
Je kan het ophangpunt van de achterbrug ook veranderen, dan komt de motor iets hoger op zijn wielen te staan en de voorvork hoek wordt anders, dat stuurt net wat fijner..

Succes in ieder geval.

hoe verander je die dan?

ik heb zelf ook een electro thunder tiger gehad ( nu alleen nog nitro) maar bij de mijne kon je toendertijd aan weerszijden van het frame die lagerhouders waar de achterbrug inzit op verschillende hoogtes monteren. Als je hem zo hoog mogelijk monteert en verder niets veranderd an je veer komt je achterbrug in een andere hoek te staan en heb je een iets steilere voorvork hoek, daardoor kan je korter afdraaien in de bochten. Je rechtuit stabiliteit zal iets afnemen maar dat is te verwaarlozen..

Ik neem aan dat ze dit niet veranderd hebben en dat het nog steeds kan maar correct me if I'm wrong.. Anders kan je ook nog de achterveer iets lager ophangen in het frame natuurlijk, kwestie van 2 gaatjes boren..

Goede bandjes maken echt het grootste verschil hoor, succes mannen, het is een leuke hobby.

ik heb zelf ook een electro thunder tiger gehad ( nu alleen nog nitro) maar bij de mijne kon je toendertijd aan weerszijden van het frame die lagerhouders waar de achterbrug inzit op verschillende hoogtes monteren. Als je hem zo hoog mogelijk monteert en verder niets veranderd an je veer komt je achterbrug in een andere hoek te staan en heb je een iets steilere voorvork hoek, daardoor kan je korter afdraaien in de bochten. Je rechtuit stabiliteit zal iets afnemen maar dat is te verwaarlozen..

Ik neem aan dat ze dit niet veranderd hebben en dat het nog steeds kan maar correct me if I'm wrong.. Anders kan je ook nog de achterveer iets lager ophangen in het frame natuurlijk, kwestie van 2 gaatjes boren..

Goede bandjes maken echt het grootste verschil hoor, succes mannen, het is een leuke hobby.

ok, bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik ga het proberen en andere banden komen er zeker.

foto's

@bcs helaas geen foto van de 3 gaten;)
(volgens mij bedoelen ze bij de achter brug waar die met kogelagers vast zit daar zitten 3 gaten in.

en voor de rest foto's:cool:

Foto-DSKMV8R8.jpg

Foto-QJCY8POU.jpg

Foto-FWRRJW84.jpg

Foto-N3K7UJVG.jpg

Foto-SL6T6FTV.jpg

Foto-QSEHFPFS.jpg

Foto-CJXZKSJN.jpg

Foto-GO3YAIJV.jpg

Jeroen

Waar heb je gereden ?
Op de lemelvelden op de parkeerplaats ?
Rijdt goed zo te zien , beter met die 17 turns ?
Mooie foto`s

:D:D

inderdaad op de lemelvelden
en de 17 turns is beter maar freek kan mij gewoon bij houden met zijn ta-05...
het gaat steeds beter alleen die valbeugels worden een beetje krom:mad:
en nog even een foto met freek

Foto-S8QWQCOT.jpg

Jeroen

Dan moeten we de valbeugels maar op voorraad houden denk ik :D

Ja, de TA-05 met een orgineel 540 motortje erin is wel sneller al je Duc, maar die verliest veel kracht door de overbrenging van de ketting en kettingwielen.

Een paar accus rijden en dan brushless erin , laat dan de TA-05 maar komen :D:D

Valbeugels kan je heel makkelijk zelf maken van verenstaal, dit is verkrijgbaar bij de modelbouwwinkel per meter en kost veel minder dan de originele..

Mooie foto 's trouwens..

Valbeugels kan je heel makkelijk zelf maken van verenstaal, dit is verkrijgbaar bij de modelbouwwinkel per meter en kost veel minder dan de originele..

Mooie foto 's trouwens..

idd mooie foto's en de valbeugels maak je van 2,5mm staaldraad. de overbrenging motorpinion naar de ketting verliest de TT veel snelheid mee en ik denk dat ik het plastic tandwiel vervang door een kleiner met minder tanden. de ophangingsgaten waar ze het over hebben zitten achter de ronde schijven waar de as voor je achterbrug mee vastgezet wordt

ben nu bezig met de brushless 9,5T inbouwen en de 1e tests zijn al veel belovend!

Back