Zou denken van wel ja.
Voor zover ik weet, ben je voor niet zo heel veel grip nodig, zeker niet als je geen voorrem gebruikt. Achter lijkt het mij logisch dat je altijd meer grip zou willen hebben. Ik weet het niet, ik heb met de Nuova Faor nooit echt problemen gehad. Met de Venom nu, merk ik dat ik wel wat meer grip zou kunnen gebruiken, maar ja, die motor is ook zo achterlijk sterk in verhouding..
Vanmiddag nog even lekker en accuutje leeg kunnen rijden, en de wheelies beginnen nu heel langzaam wat minder "totaal ongecontroleerd" te worden. Maar om nou te zeggen dat ik ze zo uit de losse pols doe.....
Ben nog steeds heel happy met het machientje! Jammer dat ik hier niet van meer mensen ervaringen met de Venom hoor.
Ondertussen vanavond de boel eens nagekeken. Ik vond de vering toch wel al de hele tijd erg stug, dus het achterdempertje uit elkaar gehaald. Maar goed ook, de passing van het zuigertje in de demperbody was wat strak. Heel voorzichtig wat afgeschraapt, en dat is een wereld van verbetering. Waar er voorheen nogal veel hysteresis in zat (Uitgeveerd bleef hij bovenop de veer staan, ingeveerd kwam hij maar de helft terug) is dat nu nagenoeg verdwenen en veert hij lekker soepel. Wel opletten, want het diafragma is wel van heel dun en soepel rubber gemaakt, en is daar door heel erg lastig goed terug te plaatsen. Tevens is het hierdoor lastig de dop terug te plaatsen zonder dat er lucht in de oliekamer achterblijft.
De voorvork ook maar even open gemaakt. De olie eruit (zou 35 moeten zijn) en weer volgens het boekje opgevuld met 30 (had niet anders) en weer in elkaar. Voelt veel beter en soepeler aan nu.
Hopelijk is het morgen nog droog, want de extra accupakketjes zijn er en ik heb ondertussen een mooi plekje gevonden om te rijden.
Groet, Bert
PS: mijn schijfremmensetje schijnt onderweg te zijn, kan haast niet wachten!