RC Motorfietsen ( Thunder tiger , Nuova faor)

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Junglemaxx, 21 apr 2007.

  1. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Brutus,

    Ja ik wil ook wel werkende schijfremmen op mijn motor, maar dan heb ik een extra servo nodig. Geen idee waar ik die zou kunnen plaatsen. Leuk om te horen dat de venom bevalt, heb ik zelf ook naar zitten kijken. Het achterwiel weg laten glijden bij het accelereren uit een bocht vind ik altijd wel leuk om te doen. Of vlak voor de bocht hard remmen zodat het achterwiel iets weg glijd, ziet er ook altijd gaaf uit:D

    roman
     
  2. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoi Roman,

    Tsja, da's bij de TT electro versie wat lastiger, daar hebben ze er geen rekening mee gehouden, en de stuursero zit op een wat onbenullige plek om te gaan modificeren.

    Als je de beschikking hebt over mogelijkheden om metaal te bewerken, dan is het niet zo'n probleem. Dan maak je gewoon hetzelfde balhoofdsframe als de Nuova Faor. Bij deze motor liggen de servo's namelijk boven elkaar in het bovenste gedeelte van het frame. Aangezien de TT een licentie van de NF is, zou dat zonder al te veel moeilijkheden te modificeren moeten zijn.

    Wat de Venom betreft: om echt gecontroleerd te driften, moet ik nog even oefenen ben ik bang. Met corrigeren bedoelde ik eigenlijk niet meer dan dat ik met wat moeite kon voorkomen dat ik op m'n bek ging.... :oops:

    Hij wil inderdaad wel redelijk bij remmend insturen de achterkant wat opzij zetten, a la Rossi als die haast heeft, en dat gaat al wel redelijk gecontroleerd.

    Het is echt een gaaf fietsje, helemaal voor die centen.....

    Groet, Bert
     
  3. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    rs/ racer, ik heb hier nog wel wat chassisplaten van een nf over, en wat tte delen denk ik, mag je zo hebben, alleen wel ophalen, versturen is teveel gedoe.. Als je interesse hebt doe maar een pb, Amersfoort is niet ver weg.

    Ik vrees dat bij mij de motorfiets even op de achtergrond verdwijnt, heb vandaag mijn auto binnen gekregen waar binnenkort nog een nk mee gereden moet worden, die krijgt eerst even aandacht.. RC Bigscale [Just for Fun] Forum • Toon onderwerp - Harm Bx3 chapter one

    @Bert, mooi dat het motortje zo goed bevalt..

    grtz. Erwin
     
  4. Stijn14

    Stijn14

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Wijk aan Zee
    Iemand interesse in deze AR-Racing ARX-540?
    Zit een M-troniks 6,5T brushless motor bij.
    En een diamond Servo.

    Zitten wat leuke extra's bij zoals een onroad kit en een extra kapje e.d.

    Prijs: 350 euro


    Reageer graag via PB, ik lees dit topic nooit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Gr. Stijn!
     
  5. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Ik heb net nieuwe GRP banden bestelt, achter soft en voor medium. Dit waren de enigste 2 hardheden zie ze nog hadden in Duitsland. Moet wel beter gaan dan met de standaard banden toch?
     
  6. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zou denken van wel ja.

    Voor zover ik weet, ben je voor niet zo heel veel grip nodig, zeker niet als je geen voorrem gebruikt. Achter lijkt het mij logisch dat je altijd meer grip zou willen hebben. Ik weet het niet, ik heb met de Nuova Faor nooit echt problemen gehad. Met de Venom nu, merk ik dat ik wel wat meer grip zou kunnen gebruiken, maar ja, die motor is ook zo achterlijk sterk in verhouding..

    Vanmiddag nog even lekker en accuutje leeg kunnen rijden, en de wheelies beginnen nu heel langzaam wat minder "totaal ongecontroleerd" te worden. Maar om nou te zeggen dat ik ze zo uit de losse pols doe.....
    Ben nog steeds heel happy met het machientje! Jammer dat ik hier niet van meer mensen ervaringen met de Venom hoor.

    Ondertussen vanavond de boel eens nagekeken. Ik vond de vering toch wel al de hele tijd erg stug, dus het achterdempertje uit elkaar gehaald. Maar goed ook, de passing van het zuigertje in de demperbody was wat strak. Heel voorzichtig wat afgeschraapt, en dat is een wereld van verbetering. Waar er voorheen nogal veel hysteresis in zat (Uitgeveerd bleef hij bovenop de veer staan, ingeveerd kwam hij maar de helft terug) is dat nu nagenoeg verdwenen en veert hij lekker soepel. Wel opletten, want het diafragma is wel van heel dun en soepel rubber gemaakt, en is daar door heel erg lastig goed terug te plaatsen. Tevens is het hierdoor lastig de dop terug te plaatsen zonder dat er lucht in de oliekamer achterblijft.
    De voorvork ook maar even open gemaakt. De olie eruit (zou 35 moeten zijn) en weer volgens het boekje opgevuld met 30 (had niet anders) en weer in elkaar. Voelt veel beter en soepeler aan nu.

    Hopelijk is het morgen nog droog, want de extra accupakketjes zijn er en ik heb ondertussen een mooi plekje gevonden om te rijden.

    Groet, Bert

    PS: mijn schijfremmensetje schijnt onderweg te zijn, kan haast niet wachten!
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  7. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vandaag weer kunnen rijden met de nagekeken vering.

    Dit scheelt echt de wereld! vooral waar het kleine ongerechtigheidjes op het wegdek betreft. De fiets loopt nu veel beter over kleine steentjes en dunne takjes weg zonder te gaan stuiteren, en ook een putdeksel onderweg brengt hem nu niet meer al te erg van de wijs.
    De tankslappers onder acceleratie zijn ook al wat minder geworden, maar nog niet helemaal weg. Als je rustig snelheid opbouwt, blijft hij mooi lopen, accelereer je hard, dan begint het voorwiel nog steeds te klapperen. Is al wel minder als voorheen, waarschijnlijk omdat de achtervering nu wat beter werkt.
    Helaas waaide het wel erg hard, waardoor bochten nogal eens heel ergens anders uitkwamen als waar ik op mikte....

    Nu nog wat expirimenteren met het stuurdempertje, en kijken of we dit beter kunnen krijgen.

    Tot de volgende keer!

    Groet, Bert
     
  8. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    En weer een beetje verder met het afstemmen: Het stuurdempertje had ik wat olie op gedaan, maar daardoor werkte het als vanalles behalve dempertje. Schoongemaakt met remmenreiniger werkte nog steeds niet zoals het hoorde. Nu heb ik de O-ringetjes (die voor wat wrijving zouden moeten zorgen) verwijdert, en gewoon wat kogellagervet op de demperstang en in het buisje gesmeerd. En presto: vrijwel geen tankslappers meer. Het is nu stukken makkelijker om stabiel te accelereren tot topsnelheid. Er komt gek genoeg een heel klein beetje instabiliteit voor in de plaats op het korte moment dat je het gas los laat en voordat je begint te remmen. Dit kan echter ook aan de afstemming van de achtervering liggen, daarmee was ik iets te ver doorgeschoten richting stug. Volgende keer maar weer verder expirimenteren.

    Groet, Bert

    Eens kijken of er een eigen Venom GPV-1 draadje te starten is, maar tot nog toe lijk ik de enige te zijn met zo'n ding. Was ik in 2002 ook al met de Nuova Faor leek het wel....
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2009
  9. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    heb gister een robitronic crossmotor gezien!
    gaaf man:)
     
  10. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Ik heb gister mijn GRP banden binnen gekregen, meteen gelijmd. Maar vandaag met rijden merkte ik dat mijn standaard banden nog meer grip hadden. In de parkeer garage was het veel slippen, terwijl hij met de standaard banden daar een whieelie trok. Ook op nat asfalt hadden mijn standaard slicks nog meer grip. Kom dit doordat de banden nieuw zijn ofzo?
     
  11. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    pkracing.nl heeft nu ook een crossmotor voor maar €300:schrik:

    had ik nou nog maar wat geld over:rolleyes:
     
  12. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zou goed kunnen: de Venom had zo uit de doos ternauwernood voldoende grip om heel voorzichtig (héééél voorzichtig) met het standaard motortje te rijden. Na een paar accu's doen deze bandjes (de hardste die je voor het ding kunt krijgen) ook best redelijk met de 7400 kV brushless.

    Probeer eens of schoonmaken met bijvoorbeeld remmenreiniger (zou de banden niet aan mogen tasten) ook helpt.
    Las op RCgroups dat sowiso rijden een stuk beter gaat als je voor het rijden de banden even schoonmaakt, ook al is dat maar met zeepwater. Schijnt iets met stof te doen te hebben, wat aan het rubber gaat kleven. Heb dat laatste nog niet kunnen testen overigens.

    Ben wel jaloers: ik zou niet weten waar hier de dichtstbijzijnde (lege) parkeergarage is...:(

    Succes en groet,

    Bert
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  13. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Oke bedankt voor je reactie, ik zal ze eens schoonmaken. Hier in de parkeergarage was het vandaag ook niet heel rustig. Maar op zondag heb ik 2 lege etages voor mezelf:)

    Roman
     
  14. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gadverdarrie, daar word ik nog jaloerser van :D want ik moet 18 km rijden voor een wachtparkeerplek voor vrachtwagens, en dan nog staat het daar vaak (te) vol met vrachtwagens. En is het er leeg, dan heeft er net zo'n
    H(*&^)( zijn laadruim schoongeveegd en ligt het vol met steentjes, stof, grove houtsplinters etc etc.

    Kan wel bij REAL 80 gaan kijken, maar daar zal ik wel waarschijnlijk de enige met een bike worden, en dan heb je ook niet zoveel gelegenheid om eens ongestoord te gaan rijden. Buiten dat, nogal ver weg (60 km+) om even twee pakketjes leeg te rijden....

    Balen, nou ja, ik vind vanzelf wel wat...

    Groet, Bert
     
  15. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Schoon maken had ook niet veel grip, had nog steeds veel wielspin. Ik heb nou de insert uit het achterwiel gehaald, misschien dat dat helpt. Band van de velg af krijgen ging trouwens erg makkelijk, kwartier in de vriezer en je hebt hem er zo af!
     
  16. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja, dan zou ik het ook niet weten.
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben bang dat je zonder inserts erg veel last gaat krijgen van instabiliteit door vervormende achterband want je rijd eigenlijk met te zacht opgepompte banden. Maar dat weet ik dus niet.
    Wel vreemd dat het schoonmaken niet helpt. Bij de Venom werkte het in elk geval wel, maar ik moet zegen, dat de banden (standaard) daar ook pas gingen werken na een aantal acculadingen.
    Vreemd overigens, want de banden die destijds onder mijn NF nitro zaten (en nog zitten) hadden een of twee tankjes nodig om grip te krijgen. En dat waren harde banden. Nooitde behoefte gehad voor andere banden. Wellicht accelereer je gewoon te heftig. Er zit nu eenmaal een grens aan alles.... Wat ik wel weet van de grote motorfietsen, is dat een andere band ook een nadere afstelling van de vering noodzakelijk kan maken. Kan het zijn dat je achterschikbreker te stug word door de kou van tegenwoordig?

    Groet, Bert
     
  17. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Ja ik ga het zo even uit testen in de parkeer garage. Iedereen roept, dat de standaard banden van de elektro ducati slecht zijn. Maar daar had ik wel mee grip me dan de GRP banden die er nu onder zitten. Heb ze nou schoongemaakt met terpetine en ze plakken nou wel een stuk meer. Ik ga nu even rijden, zal zo vertellen of het uitgemaakt heeft.

    Roman
     
  18. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hee Roman, was benieuwd of je nu wel grip hebt? en hoe is het met de stabiliteit zonder insert?

    Groet, Bert
     
  19. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Hey Bert,

    Nog steeds geen grip, ondergrond was ook niet echt droog eigelijk. Morgen weer even proberen als het droog is, als het dan nog steeds zo is zet ik mijn standaard achterband er weer op. Is gewoon niet leuk om zo te rijden, als ik langzaam rij en dan volgas spint het achterwiel eerst 20 meter door. Accelereren uit een bocht hoef ik ook niet te proberen, de achterkant breekt meteen uit. Hoop dat het morgen wat beter gaat...

    Roman
     
  20. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.190
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hey Roman,

    Jammer joh! echt balen dat een band niet doet wat je er van verwacht.
    Ik kon vanmorgen op mijn ene stukje asfalt (gedeeltelijk nat) ook niks aanvangen. Verkast naar mijn back-up lokatie (die helaas maar een straat breed is) ging het best wel aardig, ook al zeten daar ook nog natte plekken op. Bij mij begint (zwaar) driftend een bocht uit komen al een beetje te lukken. Nog niet super goed, maar toch. Ik verbaas me er nog iedere keer over, dat het kleine venom-pje toch wel heel goed rijden wil.
    Heb nu net de schijfremmen-set binnen, en ben al lekker de hele middag aan het knutselen. Da's niet echt een setje voor beginners, wat een klein priegel spul. Maar alleen het monteren isal een hele leuke middag. en dat voor 5 tientjes....

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina