RC motorfietsen topic

• Topicstarter Topicstarter apexi
  • Startdatum Startdatum
Maar ik vraag me af waarom ze niet zo populair zijn als RC auto's. Iemand een verklaring hiervoor?

Mijn electro Thunder Tiger is op dit moment voorzien van een Lehner 5300 brushless motor met warrior 9918 regelaar, en dat trekt makkelijk wheelies. Met 3S-3200 LiPo trekt ie eigenlijk alleen maar wheelies; even iets te veel gas en hij maakt een back-flip! Bij elke snelheid!!!

Hij is makkelijk te controleren op zijn achterwiel, eigenlijk niks aan zolang je niet te veel gas geeft....

apexi zei:
Maar ik vraag me af waarom ze niet zo populair zijn als RC auto's. Iemand een verklaring hiervoor?

De verklaring hiervoor is dat niemand het nog echt goed kent
De eerste wereld kampioenschappen hebben pas in 2005 plaats gevonden(UK).
Tis nu pas aan het groeien.

Junglemaxx zei:
apexi zei:

niemand goed kent? toch raar voor een product dat al zeker
25 jaar bestaat.

retep zei:
Junglemaxx zei:
apexi zei:

niemand goed kent? toch raar voor een product dat al zeker
25 jaar bestaat.

De reden hiervoor is omdat men niet weet wat deze brommers allemaal kunnen.

Iedereen stelt zich altijd de volgende vragen:

1. hoe blijft zo'n ding nou overeind.
2. Daar kun je toch niet goed mee sturen.

Omdat ze zo duur verkocht worden in NEderland zijn er niet veel die er eentje gaan kopen om het voor hun zelf uit te zoeken.

Het is veel makkelijker om een rc autotje te kopen voor een paar tientjes en erachter te komen dat dat een leuke hobbie is.

Dus houdt men het liever bij de autotjes.

De Thunder Tiger Ducati en de Nuova faor bikes zijn zo goed te tunen als the REAL deal mensen.

Als je echt meer info wilt over deze bikes check dan

http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=183

Hier hebben ze een speciale gedeelte voor de motorcycles.

Dit is mijn 2de nog nieuuwe motortje (Nuova faor sf-501) kapje moet nog gespoten worden.
grrtz
a1058967-19-Photo-0022.jpg

Filmpje van mijn motorfiets te zwolle

[media=youtube]CwMBL3E2uZE[/media]

Hoop dat meerderen animo krijgen om een motortje aan te schaffen ik zoek competitie :p
(in filmp stukje te zien met de scooter)

Laatst bewerkt door een moderator:
In Zandvoort nu ook een Thunder Tiger Ducati 999R electro ( 1/5 ) ! En een nieuwe Kyosho HOR Suzuki ( 1/8 ).
Jammer dat Zwolle niet naast de deur ligt.

Hans

Zeker te koop in nederland. Je kunt ze bij quartel of rcfun.nl bestellen

Ik haal mijn spullen uit duitsland goedkoper dan hier!!.

www.rc-motorradshop.de

Binnen 5dgn heb je de onderdelen binnen.

Hans N. zei:
In Zandvoort nu ook een Thunder Tiger Ducati 999R electro ( 1/5 ) ! En een nieuwe Kyosho HOR Suzuki ( 1/8 ).
Jammer dat Zwolle niet naast de deur ligt.

Hans

Misschien moeten we een ergens in de zomer een meeting organiseren.
Op de volgende forum zijn ook een paar nederlanders met motoren. maar volgens mij zijn ze nie bekend hier.

http://www.rcgroups.com/motorcycles-183/

nee je hebt vlak asfalt nodig .... op straatstenen gaan de beugeltjes bij bochten dan tussen de stenen zitten.

hehe dat kan gewoon niet omvallen dus? zoals ik het zie staat die af en toe nagenoeg stil en rijd gewoon weer weg.

Cheeta zei:
hehe dat kan gewoon niet omvallen dus? zoals ik het zie staat die af en toe nagenoeg stil en rijd gewoon weer weg.

Ik zal je hier binnekort meer over vertellen!
Vandaag is mijn Ricky binnengekomen uit Amerika ( Ebay ).
Ziet er erg netjes uit voor een 2e-hands, geen slijtageplekken te zie op motor of berijder, klopt de tekst van de advertentie dus echt :wink: .

Eerst even wat tijd zien te vinden om 'm rustig uit elkaar te halen. Dan schoonmaken en invetten op de juiste plaatsen.
Testrit zal pas ergens in de volgende week zijn ( als RC-zwever besteed ik mijn avonden en weekenden in deze periode ergens anders dan in huis sleutelend).

Ik houd jullie op de hoogte in dit draadje.

Hans.

Gaaf dat je een Ricky hebt aangeschaft.

Momenteel is er een Italiaan bezig met de productie van een verbeterde versie van de amerikaanse Ricky.
Bij deze een video ervan.

[/media]

Hij zal volgens mij begin augustus te koop zijn.

Hans N. zei:
Cheeta zei:

Ik zal je hier binnekort meer over vertellen!
Vandaag is mijn Ricky binnengekomen uit Amerika ( Ebay ).
Ziet er erg netjes uit voor een 2e-hands, geen slijtageplekken te zie op motor of berijder, klopt de tekst van de advertentie dus echt :wink: .

Eerst even wat tijd zien te vinden om 'm rustig uit elkaar te halen. Dan schoonmaken en invetten op de juiste plaatsen.
Testrit zal pas ergens in de volgende week zijn ( als RC-zwever besteed ik mijn avonden en weekenden in deze periode ergens anders dan in huis sleutelend).

Ik houd jullie op de hoogte in dit draadje.

Hans.

Weet iemand een goedkope stek waar die Thundertigers te koop zijn? Ik zag rc-motorradshop.de langskomen daar kost ie 300 euro.

Dat zijn de prijzen ongeveer als je ze hier in Nederland koopt betaal je al gauw 429euro (www.rcfun.nl)
Tis het zeker elk cent waard!!

Ben sinds kort bezig met de RC bezigheid. Ik heb nu een 1:10 onroad auto, lijkt me wel lachen om zo'n motor er bij te hebben, beetje de electro's uit de groep er uit accelereren 8)

NoepZor

Hier een filmpje van de electro ducati van een maat van me
[/media]

Back