rc revell lucky xi 1:108

vandaag de verschansing geverfd en er op gelijmd:
full

full

gr Thijs

Laatst bewerkt door een moderator:
@Indoorvlieger bedankt
vind het zelf ook een leuk bootje.. nu is het deze week wachten op de servo en esc. daarna kijken hoe ie het in het water doet
weet alleen nog niet of ik voor een waterlijn ga. (wel een beetje moeilijk voor deze romp)

bedankt Joeri!
ik denk dat de servo en esc rond deze week ook wel binnenkomen.
ben ondertussen ook begonnen met een ander project waar ik nog elektronica voor had
maar daar ga ik nog niks over verklappen ;-)

Laatst bewerkt:
hoi allemaal
vandaag kwamen de esc en de servo binnen, natuurlijk meteen proberen en gewicht verdelen als hij in het water lag.
roer, regelaar, ontvanger geplaatst
full

full

ik heb zelf's nog gewicht nodig in de achterkant (had ik niet verwachtt)

gr Thijs

Dat geeft de burger moed Thijs. Voorzichtig aan met varen hè. Kun je gelijk voor een achter een schrapje zetten voor de waterlijn. Dan zo op stellen op een plat vlak dat beide punten even hoog staan en de boot geen slagzij maakt. Dan voorzichtig er omheen met een potlood of viltstift, die je op een klosje of doosje houdt. Geeft een mooie rechte waterlijn. Dan afplakken en schilderen. Succes verder. Gr. Klaas.

bedankt voor je tips Klaas!
afplakken gaat niet makkelijk worden. vanwege die "aparte" achterkant
ben zoiezo geen held in afplakken haha

Oefening baart kunst Thijs! Iedere keer dat het mis gaat leer je weer een stukje bij. Niet te breed tape nemen, een paar cm vastplakken en dan langs de streep verder en voorzichtig bijsturen in de rondingen. Dan de rand goed aanduwen en daarna aflakken. Zie te voorkomen dat er klodders verf achterblijven op de afgeplakte rand. Tape weghalen eer de verf droog is. Probeer het eerst eens op een afvalstukje. Eerst een plan maken hoe je het gaat doen, dan de spullen klaar leggen en voor je het weet heb je een bootje met waterlijn. Gr. Klaas

Wat Klaas zegt: Gebruik voor de daadwerkelijke lijn vooral heel dunne tape. Ik heb hiervoor bij een verfwinkel spul van 3mm breed gehaald. Werkt erg fijn, het is lekker soepel en je buigt het dus zo een bochtje om. Je "normale" afplaktape plak je vervolgens over dat dunne strookje heen, en vanaf daar verder met krant oid...

hoi iedereen

dit project is onmogelijk. met het dek op de romp kwam er water in. ook heb ik geprobeerd met een 3,7 v lipo maar ook dat was te zwaar
ik twijfel er sterk over om dit project te laten staan. en van de elektronica een (groter) project begin
ik vind het zelf in ieder geval erg jammer. vond het een leuk bootje

Hoi Thijs,

Het project is zeker niet onmogelijk, het is eerder gedaan. Moeilijk, ja natuurlijk, het is een klein rotdingetje, maar niet onmogelijk.

Een paar dagen geleden schreef je nog dit:
ik heb zelf's nog gewicht nodig in de achterkant (had ik niet verwachtt)
Was je toen vergeten dat er ook nog de opbouw bij kwam?
Is het mogelijk om de ballast anders te verdelen en de boot wat minder achterover helt?
Is de opbouw één geheel met het dek? Als de opbouw van het dek af kan, kijk dan eens hoe diep het scheepje met dek en zonder opbouw ligt.
Is dat acceptabel, probeer dan de opbouw na te maken van balsa. Dat is sowieso veel lichter dan plastic.
Je kunt het nu wel opgeven, maar het is veel slimmer om oplossingen te bedenken. Des te groter is de voldoening als het uiteindelijk lukt.
Wanneer het niet lukt, dan de gebruikte spullen wegen. Met die gegevens kun je dan een volgende keer verder en de boot vooraf met het nodige gewicht ballasten.
Bij een wat groter schip luistert het niet zo nauw, maar bij dit soort scheepjes telt elke gram.
Laat maa eens weten wat je hebt kunnen bedenken. Succes verder! Gr. Klaas.

ja idd. maar zonder ballast achter in komt de schroef niet in het water.
maar nu kom't het water wel heel dicht bij de rand. er ik kan er geen gewicht vanaf krijgen
ook niet van het dek. en ik zou dat kunststof of balsa inderdaad proberen. maar als ie dan ook te diep licht kan er waterschade komen op de elektronica

wat denken jullie? zou ik nog proberen een dek en opbouw er zelf bij te maken.. heb nog wel 2 platen 0,5 mm kunststof liggen
full

gr Thijs

Gewoon die uitdaging grijpen Thijs! Plaatjes even wegen en een gelijk gewicht aan ballast bij de boot in. Dan weet je vooraf waar je blijft! En... netjes werken met het samenstellen van de opbouw. Hoeft natuurlijk niet allemaal in detail, maar het silhouet moet wel kloppen. Desnoods eerst samenstellen uit stevig papier om de uitslag voor de kunststof platen te bepalen. Gr. Klaas.

Back