rc wagens: "steeds kosten, duur, veel werk, veel kapot" maar verslavend

Heb een xray xb8-tq gehad, een marder, l3 supercross, een savage X, Stampede, axial ax10,en nooit schade gehad. het enige dat me stuk is gegaan is een draagarmpje van me mini revo.

Doormijn eigen schuld... Krap kerkpaadje met paaltjes, steeds harder, en harder.. bats! je kon er op wachten...

Het is een kwestie van gevoel, geluk en ervaring.
Door weinig kennis kunnen een hoop problemen ontstaan (verkeerd gebruik).

Door ervaring leer je een boel dingen waardoor de kans op brokken kleiner wordt.
Ook is het juiste materiaal wel belangrijk..

mijn "verhaal"
(heeeeel lang geleden): nikko: tamiya stekker erop en na een serie van 4 battery packs rijden besloot de connector vuur te vatten en auto op te stoken (was er snel bij)
(ook lang, maar minder):mijn t2m dirt devil (nitro): eens hard tegen een boom geknald en voorste draagarm omzeep
losi xxx-cr: 10.5T brushless en lipo: enkel wat bandjes versleten (mini-pins en donuts op tarmak... you get the idea :))
losi xxx-t cr: 6,5T brushless en lipo: een paar keer goed op zijn dak gegaan: 2x turnbuckle, 1 cardan en achterste shocktower kapot
m18 pro'tjes: eerste tweedehands gekocht, en de ophanging van voor was "geplakt", dus die heb ik weer vaneen gereden. verder nog een servo kapot gereden (maar nu met servo saver ertussen gaat dat hopelijk niet meer geburen). tweede m18 pro: niks

nooit problemen gehad met electronica en motoren, wel goed onderhouden altijd ;)

just my 2 cents

Heb een <snip> axial ax10,en nooit schade gehad.

Nu vraag ik me toch echt af, hoe zou je een AX10 kapot kunnen rijden? (behalve dan uiteraard de straat op rijden, of hem ergens naar beneden laten stuiteren.)

volgens mij is de AX10 echt een ven de sterkste auto's ooit. die kun je met topsnelheid tegen de muur aan laten rijden, en er gaat niets kapot! :D
(flauw, ik weet. ^.^ )

anyways, Heb zelf op een paar voor-draagarmpjes en een paar diff's van m'n Mini-LST2 nog niets kapot gereden. de draagarmen waren m'n eigen fout, en de kapotte diff's van de mini-lst2 is een ontwerpfout van team losi.
't is een dure hobby op zich, maar je kunt de auto's echt wel leuk gebruiken, en toch heel houden.

Ik zit nu 20 jaar in de hobby, met flinke pauzes. Sinds april 2009 weer begonnen dankzij de Slash en een vaste Slashmaat. Sindsdien heb ik er weer totaal geen controle over, F103GT, 2x Mini-T, Micro-T, Mini-Z en een scheepslading aan LiPo's en onderdelen gekocht...

Om de twee jaar pikte ik de hobby weer op en stopte ik er weer mee vanwege frustratie (vanaf hier on-topic ;) ) omdat alles kapot ging en het nooit deed wanneer het moest. Dus ja, het komt bekend voor. Ik zie mensen in dit topic opnoemen wat ze allemaal stuk hebben gereden, als ik dat doe crasht het forum, ben ik bang.

Nu moet ik wel zeggen dat ik voorheen alleen Tamiya heb gereden, en veel tweedehands kocht. Nu ik Traxxas rijd en alles uit de USA en China kan halen koop ik alles goedkoop nieuw en gaat alles veel langer mee, en heb ik er ook meer plezier van. Vooral omdat ik altijd in een groepje rijd, alle onderdelen zijn vaak wel aanwezig en men helpt elkaar altijd. Net als Stuffie zegt, elke sessie gaat er wel wat stuk, maar het is nooit echt een probleem (meer).
Samenvatting: ja alles gaat stuk, ja het kost een hoop geld, tijd en soms frustratie, maar nu alles goedkoop en gezellig is vind ik het de moeite waard.

Heb je wellicht wat filmpjes? Want die wagens zijn nu niet bepaald zwak of rommel en je moet toch wel redelijk gek doen wil je ze kapot rijden.

Nou, ik weet niet hoor, maar als je met een auto met 60 kmh ergens tegenaan knalt, dan breekt er gewoon wat af, wat voor merk het ook is. Merken als Traxxas, Losi en HPI doen het natuurlijk wel iets beter dan Reely of Nikko. Maar het is vooral de bestuurder die bepaalt of tie stuk gaat, niet de auto. Maar ja, zeg nou zelf, als je alleen maar een beetje rondjes rijdt en alles ontwijkt dan is er ook geen zak aan. Dat ding moet wel [URL="
meter de lucht in en vervolgens op beton klappen[/URL] :D.

Laatst bewerkt door een moderator:

img7003800x600.png

img7008800x600.png

Heerlijke auto! :mrgreen:

P.S. Op de 1e foto zie je Nard staan, tweede is moi :p

Zoals je ziet krijgen onze [URL="
[/URL]'s ook wel wat klappen maar schades blijven toch zeer beperkt.

En als je met 60 ergens tegenaan knalt dat is het of ongeluk of een kwestie van niet kunnen rijden / oppassen.

Wat nou BMX baan....Beetje maaien, rijdersstelling en er is een prima rc baan;) Wel netjes gereden.....

Haha, wat minder heuvels en wat meer rechte vlakken en er is daar zeker iets van te maken, denk alleen dat de eigenaar (BMX fan) daar geen voorstander van is. Hopelijk komt er deze zomer wel een baantje in [URL="
[/URL], maar dat is nog even afwachten.

Die Flux is op zo'n baan best lastig in vergelijking met mijn [URL="
[/URL], maar ja daarvoor zijn het ook een MT en truggy he.

Back