Rc Zeilschip bij de Lidl

• Topicstarter Topicstarter barthezzo
  • Startdatum Startdatum
B

barthezzo

Guest
ik heb zelf geen zeilschepen, maar ik dacht dat mischien wel iemand die begint of iemand anders mischien geintresseerd is en een zeilboot.
ik zag het bootje op internet bij de lidl dit is hem:

07_0208_b.jpg

ik heb er geen verstand van maar ik vind hem er best mooi uitzien.

Radiografisch bestuurbaar zeiljacht

Incl. besturingsinstructies en afstandsbediening
Materiaal: kunststof boot met nylon zeil
Afm.: 55 x 12 x 87 cm
Excl. batterijen

Voor €69,99

bekijk hem zelf op de lidl site.
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20070416.p.Radiografisch_bestuurbaar_zeiljacht

groetjes
Bart

ik vind het wel grappig dat de zeilen niet bol staan, de boot perfect recht is en er een boeggolf is waar een speedboot jalous op kan zijn.

trukage ?

Patrick

De foto is inderdaad mooi ge-foto-soept.
Let op: de aanbieding gaat pas volgende week maandag (de 16e) in. Je hoeft nu nog niet naar de winkel te rennen om het scheepje te bekijken.
Ik heb de folder afgelopen weekend ook thuis gekregen en het scheepje viel mij ook op.
Weet niet wat ik er van moet denken.
Zou een "Nikko" achtige kunnen zijn.
Volgende week maar weer eens langs de Lidl.

Wim

Ik denk dat je beter een Micro Magic kunt kopen, die zeilt veel beter als dat speelgoed wat hier beschreven staat.

wat is de prijs van zown '' Micro Magic ''??
zien er wel mooi uit.

Bart

barthezzo zei:
...... knip ...... Voor €69,99 ...... knip .......
Jan Vos zei:
Maar misschien zijn er wel betere aanbiedingen ik heb ze wel gezien met Lijm en Zender voor nog geen € 200.00
Das wel even een verschil van 130 Euro!
Ik kan me voorstellen dat voor veel mensen dat een behoorlijk verschil is.

Natuurlijk: je praat over 2 (waarschijnlijk) totaal verschillende schepen, maar toch.

(Ik zou persoonlijk ook voor een (R)MM gaan hoor ;) )
Wim

Tja, het prijsverschil tussen een MM mét zender en dit bootje zal rond de 90 euro liggen, en dat is gewoon veel geld voor sommige mensen.

Maar... ik denk dat je met een MM zeker 50 keer zoveel lol kan hebben dan met dit dingetje.

Want als ik het zo bekijk valt dit toch echt in de 'Nikko-klasse'.
Dat wil zeggen:

Een bereik van ongeveer de lengte van de zenderantenne

Kwaliteit van de RC-componenten uiterst matig

Vaareigenschappen waarschijnlijk drie keer niks

Kortom: een potentiele teleurstelling van 70 euro.

Kwaliteit van de RC-componenten uiterst matig

Vaareigenschappen waarschijnlijk drie keer niks

Kortom: een potentiele teleurstelling van 70 euro.

U zou carriere kunnen maken als waarzegger.
:wink:

Laten we afwachten en eerst testen om daarna een eerlijk
oordeel te vellen.

Mischien is ie zo slecht nog niet.

Die lidl/aldi aanbiedingen hebben wel vaker voor verassingen gezorgd.

Johan

@Johan, laat ik 't zo zeggen:
Dit zijn ervaringen met dit soort bootjes bij ons op de vereniging. Ik weet het: "Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" en zo, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Ik ga 'm in ieder geval niet testen.

(En nee, ik ben niet paranormaal begaafd, alleen para. :wink: )

wie gaat dat dan testen?

Als dat soort zaken worden aangeboden, dan duurt het doorgaans niet lang of de eerste vragen
verschijnen hier op het forum.

Zie bijvoorbeeld de x-twin als daverend succes of de Nikko heli als totale flop. En meer van dit soort
goedkope rc apparaten.

Zelf heb ik voor mijn zoon van 7 een heel leuk goedkoop speedbootje gekocht,
de rc victory voor 40 euro compleet met zender.

http://www.conrad.de/script/rc_speedboot_victory.sap

Prijs/prestatie is onovertroffen.

Johan

Ik heb er 1 gekocht:)

Hij is voor m'n zoontje van 7 bedoelt uiteraard....... 8)

Ik heb er nog niks mee gedaan en ook nog niet geopened, vanavond pas hoop ik meer te weten, na het werk :cry: .
Ziet er op het eerste gezicht goed uit, is iets kleiner dan een Micro Magic.
Het is in ieder geval 2 kanaals en de zender werkt in ieder gavel NIET op een 9v blokje zoals de meeste "speelgoed" dingen maar deze heeft gewoon 8 AA nodig en de boot heeft 4 AA nodig.

hallo ik heb ook interes maar wat staat er op de doos dat kan ik dan op google intypen voor meer plaatjes

racebeest zei:
Ik heb er 1 gekocht:)

Hij is voor m'n zoontje van 7 bedoelt uiteraard....... 8)

Ik heb er nog niks mee gedaan en ook nog niet geopened, vanavond pas hoop ik meer te weten, na het werk :cry: .
Ziet er op het eerste gezicht goed uit, is iets kleiner dan een Micro Magic.
Het is in ieder geval 2 kanaals en de zender werkt in ieder gavel NIET op een 9v blokje zoals de meeste "speelgoed" dingen maar deze heeft gewoon 8 AA nodig en de boot heeft 4 AA nodig.

ik dag al voor je zelf ben je een beetje oud

eindelijk thuis............ :?
Ik moet zeggen dat ik best verrast ben door dit bootje, het ziet er gewoon goed uit en voelt heel degelijk aan.
De zeilen vind ik wat minder, hier is geen naaimachine aan te pas gekomen om er "zoompjes" in te maken, jammer....
Ook de versteviging van de gaatjes is misschien niet optimaal maar goed.

De boot is wel zo leuk dat ik er aan zit te denken om er nog een 2e bij te halen, je weet maar nooit...... :)
De zender is ook zeer redelijke kwaliteit en heeft zelfs verwisselbare kristallen (27Mhz), voelt goed en eigenlijk best degelijk aan.
Minpuntje van de zender is de kontaktpunten voor de batterijen die net te diep liggen en daardoor komen NiMh cellen nét niet tegen de polen aan.
Ik heb het randje naast de polen eraf gesneden en nu werkt het prima.

Verder is het een propotionele besturing en dus traploos!!!!! en de servo's klinken goed en "soepel".

Ik ben nu met wat touwtjes aan het stoeien, misschien morgen even varen...

Voor de liefhebber nog wat foto's

zeilboot_1.jpg

zeilboot_2.jpg

zeilboot_3.jpg

waarschijnlijk heeft roel dan nog wel ergens een testverslag liggen 8)

ik denk dat er met wat nieuwe zeiltjes, en andere mast , giek,bijvoorbeeld van de MM
nog wel wat te tunen valt, er zit in ieder geval al een bulb kiel onder

groeten johan

Back